Το ρεπορτάζ για όσα αποκαλύφθηκαν για το έργο της Παλαιολόγου έρχεται και πράγματι χρειάζεται ψυχραιμία και προσοχή. Ωστόσο επείγει να αναφερθούμε σε εκείνα που είναι οφθαλμοφανή, ομολογημένα και κρίσιμα και έχουν να κάνουν με το έργο αλλά και το μέλλον της πόλης.

Ο εργολάβος πήρε από την Τεχνική Υπηρεσία, χωρίς απόφαση του δημοτικού συμβουλίου παράταση έως τις 24 Οκτωβρίου του 2024 για να ολοκληρώσει το έργο.

Η Τεχνική Υπηρεσία εκφράζει φόβους ότι η εργολαβία δεν θα ολοκληρωθεί και θα διαλυθεί, γεγονός που σημαίνει καταλογισμό είτε στον εργολάβο είτε στον δήμο.

Αν η ευθύνη καταλογιστεί στον εργολάβο και το έργο δεν ολοκληρωθεί χάνει την εγγυητική επιστολή του ύψους 260.000€ και φυσικά στιγματίζεται. Αν καταλογιστεί στον δήμο και το έργο δεν ολοκληρωθεί χάνονται οι πόροι του ευρωπαϊκού προγράμματος κι επιπλέον ο δήμος Σπάρτης επιστρέφει και όσα χρήματα έχει λάβει μέχρι σήμερα για το έργο κι έχει αποδώσει στον εργολάβο.

Το πρόβλημα που σήμερα εντοπίζει ο εργολάβος, εκτός από την τραυματισμένη συνεργασία του με την Τεχνική Υπηρεσία, είναι το σιντριβάνι στο κέντρο του έργου που έχει ζητήσει να διορθωθεί. Αλλιώς δεν μπορεί να δεσμευθεί για έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου ούτε τον Οκτώβριο του 2024.

Το έργο που έχει εκτελεστεί σήμερα είναι περίπου στο 20%. Με τους ίδιους ρυθμούς χρειάζονται 9 χρόνια για να ολοκληρωθεί. Έπρεπε να έχει παραδοθεί έτοιμο και να λειτουργεί 24 Οκτωβρίου 2023 και θα παραδοθεί, εκτός απροόπτου και με σοβαρές επιφυλάξεις της Τεχνικής Υπηρεσίας, στις 24 Οκτωβρίου του 2024.

Όποιος πολίτης διέρχεται μέσα από το εργοτάξιο έχοντας παραβιάσει απαγορευτικά μέτρα του εργοταξίου (!) έχει μηνυθεί από τον εργολάβο.

Το υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί για την επίστρωση των δύο αξόνων κίνησης της Παλαιολόγου είναι γρανίτης κομμένος με λαιμητόμο και όχι με τροχό, όπως προβλέπει η μελέτη, αλλά σε λάθος διάσταση κύβου και με λάθος πάχος αρμού...

Η μελέτη, όπως κάθε μελέτη είχε ατέλειες. Ο εργολάβος αλλά και η Τεχνική Υπηρεσία προσπάθησαν μικρά προβλήματα να τα λύσουν. Ωστόσο σε κάποια σημεία η εφαρμογή της μελέτης δεν είναι πιστή και δημιουργεί ερωτηματικά και ενστάσεις επί των απαντήσεων που δίνονται. (Κράσπεδα, ποδηλατόδρομος, κ.α.)

Η Παλαιολόγου έχει μελετηθεί για πεζόδρομος και όχι για δρόμος κυκλοφορίας ή χαμηλής κυκλοφορίας οχημάτων (!). Αν σε αυτή πάνω κινηθούν οχήματα σε τρία χρόνια το έργο (οι δυό άξονες με κυβόλιθους) θα έχει καταρρεύσει σύμφωνα με τον εργολάβο. Πεζόδρομος η Παλαιολόγου;

Η συζήτηση που προκάλεσε το μέτωπο της Αντιπολίτευσης, διήρκεσε 5 ώρες, ήταν καλοζυγισμένη, με καλή ροή, χρήσιμη, αποκαλυπτική και άκρως ενδιαφέρουσα. Προκύπτει ότι η ανάπλαση της Παλαιολόγου είναι ένα έργο σχετικά σύνθετο για τα δεδομένα και την εμπειρία της Σπάρτης, έχει μια μελέτη που διχάζει για την αρτιότητά της, εκτελείται ενώ το εργοτάξιο είναι σε χρήση και ο εργολάβος, παρών μεν αλλά, σε ρήξη με τη δημοτική αρχή Δούκα και την Τεχνική Υπηρεσία.

Η εξέλιξη του έργου έως σήμερα δεν ικανοποιεί, προβληματίζει, θίγει, ζημιώνει, έως ότου, όπως ισχυρίζεται η νέα δημοτική αρχή ολοκληρωθεί, επεκταθεί και αποδοθεί σε λειτουργία και χρήση.

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις