ΣΠΑΡΤΗ. Η δημοτική αρχή Σπάρτης επιμένει ότι η επιλογή της για υπεκμίσθωση του Αεροδρομίου στο Πυρί είναι σωστή. Μετά την σύσκεψη κορυφής που έγινε με πρόσκληση του δημάρχου Σπάρτης Πέτρου Δούκα, δόθηκαν εξηγήσεις αλλά δεν υπήρξε «δια ταύτα». Οι έχοντες την ευθύνη να αποφασίσουν ζήτησαν η ενδιαφερόμενη εταιρεία, η Gulf Air Academy Group, να παρουσιάσει την επάρκεια και το πλάνο της για την επαναλειτουργία του αεροδρομίου. Επίσης ζητήθηκε από τους νομικούς του δήμου να εκφράσουν γνώμη για το ασφαλές της υπεκμίσθωσης.

Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε και τα οποία αποτελούν και τη βάση πάνω στην οποία θα αποφασίσουν οι αιρετοί στον δήμο Σπάρτης, η μίσθωση του αεροδρομίου από τον δήμο (Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας) είναι για 12 χρόνια με δυνατότητα παράτασης άλλα 12 με μηνιαίο μίσθωμα που καταβάλει ο δήμος Σπάρτης 5.000€ (προσαύξηση από το 7ο έτος με βάση τον Τιμάριθμο). Τον πρώτο χρόνο δεν θα καταβληθεί κανένα μίσθωμα από τον δήμο σύμφωνα με τη συμφωνία. Ο χρόνος χάριτος εκπνέει τον Φεβρουάριο του 2024 (σε 3 μήνες).

Ο Δήμος θέλει να υπεκμισθώσει το Αεροδρόμιο στην εταιρεία Gulf Air Academy Group με έδρα στον Άλιμο Αττικής η οποία θα καταβάλει κάθε μήνα μίσθωμα 6.000€ με την υποχρέωση μέσα σε 6 μήνες (αν η μίσθωση γίνει Νοέμβριο του 2023) τον Μάιο του 2024 να ανακαινίσει πλήρως το κεντρικό κτίριο του αεροδρομίου και να ανακατασκευάσει τον διάδρομο προσγείωσης απογείωσης σύμφωνα με τους όρους της ΥΠΑ. Αν η εταιρεία δεν τηρεί τους όρους με πρόταση δημάρχου θα λύεται η σύμβαση. Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε η υπεκμίσθωση του αεροδρομίου δεν διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 192 του Ν 3463/2006 για την εκμίσθωση ακινήτων των δήμων με δημοπρασία αφού το συγκεκριμένο ακίνητο δεν ανήκει στον δήμο Σπάρτης.

Προσοχή! Η Gulf Air Academy Group είναι η ίδια εταιρεία με την Gulf Air Academy; Η Gulf Air Academy είναι η εταιρεία εκπρόσωποι της οποίας έχουν δώσει δύο συνεντεύξεις τύπου στη Σπάρτη, έχει κεφάλαιο περίπου 60.000€ και δύο βασικούς μετόχους. Απ΄ότι διαφαίνεται εταιρείες Gulf Air Academy… υπάρχουν αρκετές… σε Ελλάδα κι Εξωτερικό.

Αυτό επίσης που δεν έχει αποσαφηνισθεί και είναι αναγκαίο είναι ο τύπος αεροδρομίου που θα έχει το Αεροδρόμιο της Σπάρτης. Δηλαδή με βάση τον χαρακτήρα, τη χρήση και τις ανάγκες που πρέπει να καθορίσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα διαμορφωθούν οι οι επιβαλλόμενες εργασίες στο ακίνητο. Άλλος είναι ο Πύργος Ελέγχου για χρήση υποτυπώδη και άλλος για την υποδοχή αεροσκαφών. Άλλο το πάχος του διαδρόμου για αθλητισμό και άλλο για μεγαλύτερα αεροσκάφη. Επίσης ερωτήματα τίθενται και για το μήκος του διαδρόμου και όχι μόνον. Επίσης αυτό που δεν έχει αποσαφηνιστεί είναι αν ο Δήμος Σπάρτης καθόσον διάστημα διαβουλεύεται με την Gulf Air Academy Group έχει δικαίωμα - και το έχει ασκήσει - να ενημερώσει άλλες εταιρείες για τη συγκεκριμένη επένδυση, επιτυγχάνοντας έτσι καλύτερους όρους.

Το Αεροδρόμιο της Σπάρτης δεν είναι ένα απλό δημόσιο ακίνητο (γιατί δημοτικό δεν είναι). Πράγματι η παρούσα Δημοτική αρχή Σπάρτης το έχει αναδείξει σε πρώτο θέμα - ζήτημα. Θα ήταν ευτύχημα να λειτουργήσει με επάρκεια και άμεσα, χωρίς την παραμικρή οικονομική ζημιά για τον δήμο. Ωστόσο όλα πρέπει να γίνουν με προσοχή στα ψιλά γράμματα όλων των συμβάσεων, στα έγκατα των εταιρειών που ενδιαφέρονται, την ιδιοτυπία και του ακινήτου και της χρήσης του και την προοπτική που διαγράφεται είτε είναι αεροδρόμιο ανάγκης και στάθμευσης είτε γίνει αεροδρόμιο αθλητισμούς και αεροταξί. Είναι πολλά αυτά που πρέπει με ακρίβεια και επίσημες υπογραφές να αποσαφηνιστούν. Και όλα πρέπει να γίνουν άμεσα.

Για την ιστορία, υπάρχει και άλλη πρόταση

Θυμίζουμε, για την ιστορία της υπόθεσης του αεροδρομίου, ότι υπήρξε πρόταση για χάραξη νέου διαδρόμου, στην Τραπεζοντή του δήμου Σπάρτης κατά μήκος του Ευρώτα και της νέας Εθνικής Οδού. Στην ουσία πρόκειται για πρόταση που προτρέπει σε ένα νέο σύγχρονο και επαρκές αεροδρόμιο με δυνατότητα πτήσεων εμπορικών και τουριστικών. Ήταν πρόταση της ΥΠΑ μετα από έρευνα. Η ΥΠΑ είχε καταλήξει στη θέση ανάμεσα σε Σκούρα - Λευκόχωμα – Τραπεζοντή ανατολικά της εθνικής οδού Σπάρτης - Γυθείου και δυτικά της νέα χάραξης Σπάρτη - Σκούρα - Πυρί. Σύμφωνα με την ΥΠΑ εκεί πληρούνται στο μεγαλύτερο βαθμό έναντι άλλων θέσεων προϋποθέσεις που αφορούν στην χιλιομετρική απόσταση, στην εξυπηρέτηση του τουρισμού, στο είδος των εδαφικών εκτάσεων, στη χρήση γης, στην επιχειρησιακή ικανότητα και στην πτητική εκμετάλλευση. Σύμφωνα με όσα είχαν διατυπωθεί, πριν από 18 περίπου χρόνια, οι πτήσεις σε αυτό το νέο αεροδρόμιο θα εξυπηρετούνται από σύγχρονη υποδομή που θα περιλαμβάνει διάδρομο 2.800Χ200 μέτρων, κεντρικά και βοηθητικά κτίρια, χώρο στάθμευσης οχημάτων, εσωτερικό οδικό δίκτυο, ραδιοβοηθήματα, οπτικά βοηθήματα και πάνω απ’ όλα θα έχει σωστό προσανατολισμό. Ήταν μια πρόταση που είχε υποστηρίξει τότε, ως νομάρχης Λακωνίας, ο Κώστας Φούρκας και η ομάδα του.

Δείτε τον χάρτη

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις