ΣΠΑΡΤΗ. Σοβαρές επιφυλάξεις και βάσιμες αμφιβολίες, τουλάχιστον, διατηρεί όποιος προσπαθήσει να αποτυπώσει, ή απλά να κατανοήσει, τη δυναμική της εταιρείας που θα μισθώσει το αεροδρόμιο της Σπάρτης, αν αυτό (είχε) αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο Σπάρτης.

Ο Πέτρος Δούκας, δήμαρχος Σπάρτης, εδώ και έναν χρόνο, μέσα του 2022, έχει αναδείξει την επαναλειτουργία του αεροδρομίου σε πρωταρχικό στόχο της Δημοτικής Αρχής. Με διαδικασίες σχετικά γρήγορες ο δήμος μίσθωσε το αεροδρόμιο από το Μετοχικό Ταμείο Στρατού με μηνιαίο ενοίκιο 5.000€ και την υπόσχεση - υποχρέωση να αναβαθμίσει τις υποδομές του. Το αεροδρόμιο δεν είναι δημοτικό. Είναι κρατικό. Με βάση αυτή την πρωταρχικότητα θα περίμενε κανείς τα πράγματα γύρω από το ζήτημα να είναι ξεκάθαρα, σαφή και κατανοητά.

Η Δημοτική Αρχή Σπάρτης, επέλεξε ως λύση την (υπ)εκμίσθωση του αεροδρομίου σε εταιρεία που φαίνεται να ειδικεύεται σε θέματα αεροπορικής ακαδημίας, εκπαιδευτικών σεμιναρίων και ψυχαγωγικών εκδηλώσεων.

Ο δήμαρχος Σπάρτης, στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο εισηγήθηκε να γίνει υπεκμίσθωση του αεροδρομίου στην, αραβικών συμφερόντων εταιρεία, GULF AIR AVIATION. Το θέμα της Ημερήσιας Διάταξης έγραφε: «Έγκριση συμφωνίας εκμίσθωσης του αεροδρομίου Σπάρτης προς την GULF AIR AVIATION - Εισηγ.: κ. Δήμαρχος». Το Δημοτικό Συμβούλιο Σπάρτης στην ψηφοφορία με 12-11 ψήφους ανέβαλε το θέμα συζητώντας επί της διαδικασίας (το αν ή όχι είναι θέμα κατεπείγον) και όχι πει της ουσίας (αν δηλαδή η σύμβαση είναι νόμιμη και συμφέρουσα για τον δήμο).

Αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι να δούμε την ουσία του θέματος.

Η Δημοτική Αρχή Σπάρτης προκρίνει, εγκρίνει και αναθέτει απευθείας το έργο επαναλειτουργίας του αεροδρομίου Σπάρτης στην εταιρεία GULF AIR AVIATION σύμφωνα με την Ημερήσια Διάταξη.

Όμως στο κείμενο της Σύμβασης Μίσθωσης του αεροδρομίου φαίνεται ότι ο δήμος Σπάρτης εκμισθώνει το αεροδρόμιο όχι στην GULF AIR AVIATION αλλά στην GULF AIR ACADEMY GROUP, εταιρεία που έχει συσταθεί με έδρα στην Ελλάδα (Άλιμος, Αθήνα) και ΑΦΜ 801825311.

Αναζητώντας τη συγκεκριμένη εταιρεία με το συγκεκριμένο ΑΦΜ, διαπιστώνουμε ότι πρόκειται όχι για την GULF AIR ACADEMY GROUP αλλά για μία Μονοπρόσωπη Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία με την επωνυμία AIRLINE PILOT SIMULATORS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ με τον διακριτικό τίτλο ARLINE PILOT SIMS.

H εταιρεία αυτή, η ARLINE PILOT SIMS, δεν αναφέρεται πουθενά στη Σύμβαση Μίσθωσης του Δήμου Σπάρτης για το αεροδρόμιο. Αναγράφεται όμως το ΑΦΜ της. Έχει έδρα και αυτή στον Άλιμο(!) και αριθμό ΓΕΜΗ 164046101000. Σύμφωνα με το Καταστατικό της εταιρείας, σκοπός της είναι οι Υπηρεσίες Σχολών Ερασιτεχνών Πιλότων Αεροσκαφών, Υπηρεσίες Διοργάνωσης Σεμιναρίων, Διάφορες Ψυχαγωγικές Υπηρεσίες. Η εταιρεία αυτή ιδρύθηκε τον Μάιο του 2022, όταν δηλαδή άνοιξε η συζήτηση για την επαναλειτουργία του Αεροδρομίου της Σπάρτης. Η διάρκεια της εταιρείας είναι 12 έτη (λήγει την 5/5/2034) ενώ η σύμβαση που θα υπογράψει με τον δήμο Σπάρτης έχει διάρκεια 24 ετών.

Τα πιο ενδιαφέροντα έχουν να κάνουν με το εταιρικό κεφάλαιο της ARLINE PILOT SIMS. Δηλαδή της ουσιαστική της υπόσταση.

Η ARLINE PILOT SIMS, με ΑΦΜ 801825311, που απ’ ότι φαίνεται είναι η συμβαλλόμενη με τον Δήμο Σπάρτης (αφού κάθε ΑΦΜ είναι μοναδικό) έχει εταιρικό κεφάλαιο 20.000€ το οποίο κατέβαλε ο ένας και μοναδικός κεφαλαιούχος. Πρόκειται για τον Αιγύπτιο MOHAMED SHAABAN ELGENEIDI KARIMA που δηλώνει ελεύθερος επαγγελματίας και κάτοικος της οδού Αμπελακίων 44 στην Αθήνα. Αναζητώντας κάποιος στο διαδίκτυο τον MOHAMED SHAABAN ELGENEIDI KARIMA είναι αδύνατον να τον εντοπίσει. Το email του είναι το giwtan@hotmail.com. Αν προσπαθήσει κάποιος να στείλει email είναι αδύνατον.

Πάντα σύμφωνα με το καταστατικό της εταιρείας ο συγκεκριμένος, υπήκοος Αιγύπτου, είναι διαχειριστής της εταιρείας για αόριστη διάρκεια. Με βάση τον ισολογισμό της εταιρείας (31/12/2022) τα διαθέσιμα της κεφάλαια της είναι, τελικά, μόλις 5.000€. Θυμίζουμε ότι πρόκειται για την εταιρεία - επενδυτή που θα μισθώσει το αεροδρόμιο της Σπάρτης για 24 χρόνια προκειμένου να κάνει έργα σε υποδομές που θα ξεπερνούν τις 350.000€ ενώ θα πρέπει να έχει την δυνατότητα και για εγκαταστάσεις μισθωμένες στη Σπάρτη αλλά και για την χρηματοδότηση εκδηλώσεων και την παροχή υπηρεσιών σημαντικού αρχικού κόστους.

Ακόμα πιο ενδιαφέρουσα όμως είναι η διαπίστωση που κάνει κάποιος όταν αναζητήσει την ARLINE PILOT SIMS στο διαδίκτυο. Δεν θα βρει τίποτα σχετικό. Αναζητώντας την GULF AIR ACADEMY GROUP επίσης δεν θα βρει κανένα στοιχείο.

Εντοπίσαμε κάτι, πολύ ενδιαφέρον στην ιστοσελίδα Pilot-sims.com, την επίσημη ιστοσελίδα που έχει δηλωθεί στο ΓΕΜΗ όπου όταν επιχειρήσαμε να δηλώσουμε ενδιαφέρον για συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα πιλότων αντιμετωπίσαμε την ένδειξη ότι θα πρέπει να μεταβούμε στο Los Agelles των Ηνωμένων Πολιτειών με έδρα όμως τον Άλιμο Αττικής… Όταν προχωρήσαμε την αίτηση πληροφορηθήκαμε ότι η εκπαίδευσή μας κοστίζει 250 δολάρια θα γίνει από τον Μark Borshery MD αλλά ή αίτησή μας όπως και κάθε άλλη που κάναμε είχε αύξοντα αριθμό «0». Προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε τηλεφωνικά στο τηλέφωνο της εταιρείας για να διαπιστώσουμε ότι το Τηλεφωνικό Νούμερο είναι το 691 1234567… Επίσης το email είναι το test1@gmail.com.

Μετά από πολλές μάταιες προσπάθειες αναζητήσαμε στη συνέχεια κάτι συγκεκριμένο στο site της GULF AIR AVIATION προκειμένου να διαπιστώσουμε αν η ARLINE PILOT SIMS είναι θυγατρική της. Μάταιη κάθε προσπάθεια μας.

Τα ερωτήματα που δημιουργούνται και στα οποία καλείται να απαντήσει η Δημοτική Αρχή Σπάρτης και ο δήμαρχος Πέτρος Δούκας είναι συγκεκριμένα:

  • Η ARLINE PILOT SIMS είναι θυγατρική της GULF AIR ACADEMY GROUP;
  • Γιατί στην πρόσκληση της Ημερήσιας Διάταξης του Δημοτικού Συμβουλίου Σπάρτης αναγράφεται η GULF AIR AVIATION και στη Σύμβαση με τον Δήμο Σπάρτης η ARLINE PILOT SIMS;
  • Ελέγχει το Θεματολόγιο η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Σπάρτης που να σημειωθεί ψήφισε υπέρ της υπογραφής σύμβασης
  • Η GULF AIR ACADEMY GROUP έχει ΑΦΜ 801825311, δηλαδή ίδιο με την ARLINE PILOT SIMS ή έχει γίνει λάθος και πού είναι το λάθος;
  • Που είναι η έδρα της GULF AIR ACADEMY GROUP. Στον Άλιμο οδός Δαβάκη 2;
  • Ο Δήμος έχει δηλώσει ότι αναγνωρίζει και εγγυάται για την εταιρεία που φέρει το ΑΦΜ Δηλαδή αναγνωρίζει ως συμβαλλόμενο τον MOHAMED SHAABAN ELGENEIDI KARIMA;
  • Αρκεί το διαθέσιμο κεφάλαιο της Εταιρείας (4.000€) του MOHAMED SHAABAN ELGENEIDI KARIMA για να αναλάβει το συγκεκριμένο έργο;
  • Αν η εταιρεία δεν κατορθώσει να ανταποκριθεί στο έργο μπορεί ο Δήμος να κάνει έξωση ή δεσμεύεται από την Ελληνική Νομοθεσία;
  • Ποιες είναι οι υποχρεώσεις του Δήμου Σπάρτης αν η εταιρεία δεν ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της και παραμένει μισθώτρια του αεροδρομίου;
  • Υποχρεούται ο δήμος να καταβάλει στον Μετοχικό Ταμείο Στρατού το ενοίκιο των 5.000€ και ποια υποχρέωση απορρέει αν δεν έχει προχωρήσει στην αναβάθμιση του αεροδρομίου;
  • Η εταιρεία που φέρει το ΑΦΜ που αναγράφεται στη Σύμβαση πρόκειται να προχωρήσει σε δανεισμό ή να δεχθεί άλλου είδους χρηματοδότηση αφού υπογραφεί η σύμβαση με τον δήμο; Πόσο ασφαλής ή επισφαλής είναι κάτι τέτοιο;
  • Οι νομικοί του Δήμου έχουν ελέγξει κι εγκρίνει την επάρκεια και την νομιμότητα της εν λόγω εταιρείας και εισηγούνται την υπογραφή της Σύμβασης;

Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να απαντηθούν σήμερα, από τον δήμαρχο Σπάρτης, στη συνέντευξη τύπου που δίνει (και) για το αεροδρόμιο Σπάρτης για να γνωρίζουν οι πολίτες τι ακριβώς γίνεται. Αυτό που βιώνει ο πολίτης της Σπάρτης με ατυχείς, άστοχες, κακές, προβληματικές, επιλογές αναθέσεων ακόμα και διαγωνισμών είναι δραματικό και σε λίγο διάστημα θα γίνει τραγικό. Η Δημοτική Αρχή Σπάρτης έχει, επιπλέον λόγους, να εξηγήσει αλλά και να διασφαλίσει τα συμφέροντα των πολιτών σε ότι αφορά την επάρκεια, την ικανότητα, την καταλληλότητα της ΙΚΕ που θα αναλάβει το αεροδρόμιο Σπάρτης.

Άραγε, δικαιούται, πολιτικά, νόμιμα και ηθικά, η σημερινή δημοτική αρχή Σπάρτης να δεσμεύσει την επόμενη αρχή με την υπεκμίσθωση του αεροδρομίου όταν υπάρχουν τόσα ερωτήματα;

Οι πληροφορίες θέλουν οι ισορροπίες στο Δημοτικό Συμβούλιο να διαμορφώνονται από την υπόθεση της υπεκμίσθωσης ή όχι του αεροδρομίου.

Την ίδια στιγμή πληροφορίες θέλουν ανώτατα στελέχη της Διοίκηση τους Δήμου και Σύμβουλοι Δημάρχου να έχουν διαφοροποιηθεί απολύτως λόγω της παραπάνω κατάστασης κι ενδεχομένως εξ αιτίας κρισιμότερων στοιχείων που δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες ο δήμαρχος Σπάρτης απολύει τους συγκεκριμένους συνεργάτες στην προσπάθειά του να μη έχει διαφωνούντες στην τελική έκβαση του ζητήματος. Μήπως ήρθε η ώρα ενός αναλυτικού πολιτικού αλλά και διαχειριστικού απολογισμού της Δημοτικής Αρχής για το συγκεκριμένο ζήτημα;

Με όλα τα παραπάνω τι είναι, άραγε, διατεθειμένες να πράξουν οι παρατάξεις της Αντιπολίτευσης τόσο της τρέχουσας όσο και της επόμενης περιόδου; Δεν θα πρέπει στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο, σε δια ζώσης συνεδρίαση, που έτσι κι αλλιώς έχει κρίσιμα θέματα, να συζητηθεί το θέμα και να δοθούν απαντήσεις;

Η επαναλειτουργία και η αναβάθμιση του αεροδρομίου είναι έργο σημαντικό, ίσως κι έργο πνοής για τον δήμο Σπάρτης. Επιβάλλεται το έργο αυτό να είναι απολύτως και πολλαπλά διασφαλισμένο. Αυτό είναι το χρέος των εκλεγμένων εκπροσώπων στον Δήμο Σπάρτης. O δήμος Σπάρτης είναι υπεύθυνος να ελέγξει τα πάντα. Τα ΜΜΕ απλά πληροφορούν και θέτουν ερωτήματα.

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις