Η ταινία «Η Αρπαγή» στην Κινηματογραφική Λέσχη Γυθείου
Το βραβευμένο Γαλλικό φιλμ «Η Αρπαγή» προβάλλει η Κινηματογραφική Λέσχη Γυθείου
ΓΥΘΕΙΟ. Η Kινηματογραφική Λέσχη Γυθείου την ερχόμενη Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2025 στο Πνευματικό Κέντρο Γυθείου στις 8:30, παρουσιάζει το ντεμπούτο της Ίρις Καλτενμπάκ (Iris Kaltenbäck), «Η Αρπαγή» (Le Ravissement – The Rapture).
Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του 24ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Αθήνας, παρουσία της σκηνοθέτιδας και του συνθέτη της μουσικής Αλεξάντρ ντε λα Μπομ και κέρδισε το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής για την Καλύτερη Ταινία του Φεστιβάλ.
Μία ταινία που χειρίζεται αδέκαστα, αλλά παράλληλα ντελικάτα, με τρυφερότητα και κατανόηση, τη σύγχρονη μοναξιά. Σε έναν κόσμο που βιάζεται πλέον να δικάσει όλους μας, εμείς θέλουμε να βραβεύσουμε ένα σινεμά κατανόησης που χωράει όλους όσους αισθάνονται παράταιροι και ξένοι.»
Η γαλλική ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στην Εβδομάδα Κριτικής (Semaine de la Critique) του Φεστιβάλ Καννών όπου κέρδισε το Βραβείο Σεναρίου SACD. Στη συνέχεια κέρδισε το Βραβείο Σεναρίου & Βραβείο Ερμηνείας στο Φεστιβάλ του Τορίνο. Στη Γαλλία κέρδισε το Βραβείο Louis Delluc για την Καλύτερη 1η Γαλλική Ταινία της χρονιάς, Βραβείο Σεναρίου & Βραβείο Ερμηνείας στα Βραβεία Lumières ενώ ήταν Υποψήφια για Βραβεία CÉSAR Καλύτερης 1ης Ταινίας & Ερμηνείας.
Προβλήθηκε στα Φεστιβάλ Στοκχόλμης, Ζυρίχης, Μορέλια, Σάο Πάολο, Αμβούργου, Γάνδης, ανάμεσα σε άλλα, ενώ κέρδισε και το Best Emerging Filmmaker Award στο αφιέρωμα στο νέο γαλλικό κινηματογράφο που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Lincoln Center στη Νέα Υόρκη.Πώς εκτροχιάστηκε η ζωή της Λύντια, μιας νεαρής μαίας αφοσιωμένης στη δουλειά της; Φταίει ο πρόσφατος χωρισμός της, η εγκυμοσύνη της καλύτερης φίλης της Σαλομέ ή η τυχαία συνάντηση με τον Μίλος, ένας πιθανός νέος έρωτας; Η Λύντια παγιδεύεται σε μία αλληλουχία ψεμάτων και η ζωή όλων ανατρέπεται.
Η Αρπαγή από τις πρώτες νότες του εξαιρετικού ρομαντικού soundtrack που υπογράφει ο Αλεξάντρ ντε λα Μπομ και την μυθιστορηματική εκτός κάδρου αφήγηση προετοιμάζει το θεατή για μια γαλλική ταινία που δε μοιάζει με τις άλλες σύγχρονές της, βουτηγμένη σε έναν αλλόκοτο ρομαντισμό, γυρισμένη σε ένα Παρίσι που δεν θυμίζει το λαμπερό ντεκόρ που έχουμε συνηθίσει, μια μελαγχολική μεγαλούπολη κατοικημένη από μοναχικές ψυχές που ψάχνουν την επικοινωνία.
Η Ίρις Καλτενμπάκ, με οδηγό ένα αριστοτεχνικά δομημένο σενάριο, εντυπωσιάζει στο ντεμπούτο της φλερτάροντας με το ψυχολογικό θρίλερ, αλλά και το φιλμ νουάρ δημιουργώντας μια καθηλωτική ατμόσφαιρα αμφισημίας και μαζί ένα μοναδικό χαρακτήρα στο πρόσωπο της μοναχικής Λύντια μέχρι το αναπάντεχο, λυτρωτικό φινάλε.
Στον απαιτητικό ρόλο της Λύντια συναντούμε τη μαγευτική Χαφσία Χερζί που είχαμε πρωτογνωρίσει στην ταινία Κους Κους με Φρέσκο Ψάρι του Αμπντελατίφ Κεσίς, ενώ την πλαισιώνουν επάξια ο Αλέξις Μανεντί (Οι Άθλιοι) και η Νίνα Μερίς (Μικρή Μαμά).
Έγραψαν για την ταινία:
- «Ένα καθηλωτικό ντεμπούτο» Libération«H Χαφσία Χερζί είναι συναρπαστική» Télérama«Μια ταινία τέλειας μαεστρίας» Le Monde
- «Ένα εντελώς ρεαλιστικό ψυχολογικό θρίλερ» Le Figaro
- «Χωρίς ποτέ να κρίνει, η ταινία γίνεται μάρτυρας των διάφορων σταδίων μιας καθοδικής σπείρας όπου υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στη χειραγώγηση αγαπημένων προσώπων και στην παραβίαση της εμπιστοσύνης, και στην απόγνωση που έχει δημιουργηθεί από την αδιαφορία και την έλλειψη προσοχής από τους άλλους. Πρόκειται για ένα είδος ψυχολογικού υπέρηχου που η Iris Kaltenback διαχειρίζεται με έξυπνες αφηγηματικές προτάσεις, προσφέροντας φανταστικούς ρόλους στους δύο πρωταγωνιστές της». Cineuropa
- «Οι επιλογές της κάνουν την ταινία Η Αρπαγή ένα συναρπαστικό δράμα, και αν αυτό μπορεί να το πετύχει με το ντεμπούτο της, το μέλλον είναι λαμπρό για την Iris Kaltenback». ICS
- «Η επιλογή του voice over λειτουργεί πολύ καλά ως ένας τρόπος να μεταφερόμαστε σε διαφορετικές χρονικές στιγμές των σκέψεων και των πράξεων των κεντρικών χαρακτήρων. Ένα χαμένο στοιχείο; Μια λάθος εξήγηση; Ίσως. Ίσως όχι. Συχνά κοντινά πλάνα μας δίνουν την ευκαιρία να μελετήσουμε τα πρόσωπα και να αναρωτηθούμε αν θα τα είχαμε καταφέρει καλύτερα αν βρισκόμασταν στη θέση του Μίλος ή της Σαλομέ υπό τις ίδιες συνθήκες». Screendaily