Ας μιλήσουμε ξανά για τη ζωή στη Σπάρτη με το ποδήλατο!

Η συντριπτική πλειοψηφία δεν χρησιμοποιεί ποδήλατο για τις μετακινήσεις λόγω έλλειψης υποδομών



09-11-2017 09:25   

ΣΠΑΡΤΗ. Για 15 περίπου ημέρες στο notospress διεξήχθη ψηφοφορία με θέμα το ποδήλατο. Το ερώτημα της ψηφοφορίας ήταν «Γιατί δεν χρησιμοποιώ ποδήλατο για τις μετακινήσεις μου» και οι απαντήσεις που δόθηκαν αναμενόμενες και συνάμα απογοητευτικές!

Στην ψηφοφορία συμμετείχαν 108 αναγνώστες του notospress οι οποίοι αναλυτικά απάντησαν ως εξής:
Δεν χρησιμοποιώ ποδήλατο για τις μετακινήσεις μου γιατί:
Δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές (ποδηλατόδρομος, πάρκινγκ, κλπ): 69%  
Δεν θέλω: 17%
Δεν μπορώ: 8%  
Άλλο: 6%  
Σύνολο ψήφων: 108

Η ψηφοφορία αυτή και τα αποτελέσματά της έρχονται να επιβεβαιώσουν μια πραγματικότητα: η έλλειψη υποδομών εμποδίζει τους πολίτες να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η πόλη της Σπάρτης λόγω των μικρών αποστάσεων αποτελεί ιδανική πόλη για τους «ερασιτέχνες» ποδηλάτες, για όσους δηλαδή θέλουν να πάνε στη δουλειά ή τη βόλτα τους με το ποδήλατο. Ωστόσο, ελλείψει ποδηλατοδρόμων κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατον και σίγουρα αποθαρρυντικό.

Μιλώντας για το ποδήλατο και τη ζωή στην πόλη θα ήταν χρήσιμο να ξαναθυμηθούμε όσα με επιστολή της προς τον Δήμαρχο Σπάρτης είχε εισηγηθεί πριν από ένα χρόνο η Ομάδα Φίλων του Ποδηλάτου «3π»:

«Αιτήματα των φίλων του ποδηλάτου της Σπάρτης

Στην Σπάρτη από το 2011 δραστηριοποιείται η «3π», με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη και τη διάδοση χρήσης του ποδηλάτου σε αυτή. Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί πάνω από 100 πετυχημένες ποδηλατοπορείες, ενώ καθημερινά βλέπουμε όλο και περισσότερους συμπολίτες μας, να χρησιμοποιούν το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης τους.

Στη συνέχεια ακολουθούν προτάσεις που στόχο έχουν μια πιο ποιοτική ζωή στην πόλη:
α) Προσπάθεια αλλαγής νοοτροπίας των κατοίκων της πόλης, ώστε οι μετακινήσεις τους να πραγματοποιούνται κυρίως είτε πεζοπορώντας, είτε ποδηλατώντας.

β) Οι παρεμβάσεις του Δήμου στην πόλη θα πρέπει να έχουν ως στόχο αυτή την αλλαγή νοοτροπίας, δίνοντας κίνητρα στους πεζούς και ποδηλάτες και αντικίνητρα στους οδηγούς αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών (εξαιρούνται τα ηλεκτρικά μηχανάκια).

γ) Για τους πεζούς μπορούν να δημιουργηθούν μεγαλύτερα (εις βάρος των θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων) και καλύτερα πεζοδρόμια, με δενδροφυτεύσεις (με δένδρα που θα σκιάζουν το καλοκαίρι και το χειμώνα δεν θα υγραίνουν το περιβάλλον) που να ελκύουν κι όχι να αποτρέπουν τον πεζό.

δ) Οι πλατείες μπορούν να γίνουν πιο πράσινες (π.χ. η κεντρική πλατεία, η πλατεία λαχαναγοράς, προαύλιος χώρος Ναού Οσίου Νίκωνος κ.α.)

ε) Για τους ποδηλάτες πρέπει να δημιουργηθούν ποδηλατόδρομοι, ιδίως σε διαδρομές που θεωρούνται είτε μεγάλης επικινδυνότητας, είτε σπουδαίας πολιτιστικής κληρονομιάς. Π.χ. Από το Κέντρο προς Πανεπιστήμιο, Διοικητήριο, Αμύκλες, Αφισιού, Μενελάϊα, Κοκκινόραχη, Μυστρά, Πάρκο Γουδέ, Σαϊνοπούλειο Άλσος κ.α.  

στ)  Όσον αφορά την κίνηση μέσα στο κέντρο της πόλης διαρκής προσπάθεια πρέπει να είναι η μείωση της χρήσης των αυτοκινήτων και η αύξηση των πεζών, ποδηλατών. Ιδανική εικόνα θα είναι στους υπάρχοντες δρόμους μελλοντικά να κυκλοφορούν  5%  αυτοκίνητα- 95% ποδήλατα, χωρίς να χρειάζεται να κλείσουν οι δρόμοι για τα αυτοκίνητα. Ελπίζουμε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο πήραμε λίγη μπογιά, βάψαμε το δρόμο και νομίζουμε ότι δημιουργήθηκε ποδηλατόδρομος.

ζ) Είμαστε αντίθετοι στη δημιουργία πεζόδρομων οι οποίοι υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και επουδενί δεν την αναβαθμίζουν, ειδικά γι’ αυτούς που διαμένουν μόνιμα σε αυτούς. Πιο συγκεκριμένα λέμε όχι σε πεζόδρομους όπου τα τραπεζοκαθίσματα καταλαμβάνουν το 90% αυτού και η ηχορύπανση είναι μόνιμη. Κακό παράδειγμα ο πεζόδρομος Κλεομβρότου, ο οποίος από την Γκορτσολόγου ως και την Αγησιλάου είναι γεμάτος σταθμευμένα αυτοκίνητα και από την Παλαιολόγου ως και την Αγ. Νίκωνος γεμάτος τραπεζοκαθίσματα, ενώ η έλλειψη πρασίνου είναι εμφανέστατη.

η) Αντικίνητρα για τη χρήση των αυτοκινήτων θα μπορούσαν να είναι η δημιουργία πολλών δρόμων ήπιας κυκλοφορίας μέσα στην πόλη και σταδιακή μείωση των θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων στον ιστό της.

θ) Θα πρέπει να δημιουργηθούν μεγάλοι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων στις παρυφές της πόλης ώστε να εξυπηρετούνται οι επισκέπτες της και να λειτουργήσει αστική συγκοινωνία μετακίνησης τους.

ι) Όλα τα νέα κτίρια εντός της πόλης πρέπει υποχρεωτικά να έχουν τόσες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων και ασφαλείς χώρους στάθμευσης ποδηλάτων  όσοι και οι διαμένοντες σε αυτά, ενώ σε όσα υπάρχοντα κτίρια υπάρχουν δυνατότητες να δημιουργηθούν και χώροι για τα αυτοκίνητα και χώροι για τα ποδήλατα. Δυστυχώς τα κτίρια στην πόλη μας δημιουργήθηκαν με γνώμονα μόνο το κέρδος κι όχι την ποιότητα ζωής αυτών που μένουν σε αυτά.

ια) Πρέπει  απαραιτήτως να δημιουργηθούν πολλές δημόσιες θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων, ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο να βλέπουμε σε κάθε δένδρο της πόλης μας κι ένα ποδήλατο δεμένο. Οι θέσεις στάθμευσης να είναι στιβαρής μεταλλικής κατασκευής, ώστε να  μην μπορούν ούτε οι επίδοξοι κλέφτες να δράσουν, ούτε να βανδαλισθούν από τους λογής- λογής ταραξίες της πόλης και να τοποθετηθούν επί του οδοστρώματος, με κατάλληλη σήμανση και διαγραμμίσεις.

ιβ) Όλοι οι δρόμοι μεγάλου πλάτους θα πρέπει να έχουν διαχωριστική νησίδα με πράσινο. Τέτοιοι δρόμοι είναι η Θερμοπυλών από τη Λεωνίδου ως και τη Λυσάνδρου και από την Ορθίας Αρτέμιδος ως την οδό Ματάλα, η οδός Πλατανιστά, η οδός Επισκόπου Βρεσθένης.

ιγ) Δημιουργία κυκλικών κόμβων στις διασταυρώσεις μεγάλων οδών, όπως Λυκούργου και Λεωνίδου, Θερμοπυλών και Λεωνίδου, Θερμοπυλών και Κ. Παλαιολόγου, Κ. Παλαιολόγου και Λυκούργου κ.α.

ιδ) Υπερύψωση όλων των διαβάσεων πεζών».

 
Αποστολή της δικής σου   είδησης   ή   αγγελίας
 

Τιμές Καυσίμων ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΛΑΚΩΝΙΑΣ