ΣΠΑΡΤΗ. Ας ελπίσουμε οι μέρες που έρχονται να σημάνουν κάτι θετικό, διαφανές και συγκεκριμένο για το αεροδρόμιο της Σπάρτης. Η λειτουργία του αεροδρομίου είναι ζητούμενο που έφερε στο προσκήνιο η παρούσα δημοτική αρχή Σπάρτης και προσωπικά ο δήμαρχος Πέτρος Δούκας. Η αναβάθμιση, εκσυγχρονισμός και επαναλειτουργία του αεροδρομίου προσθέτει ένα σημαντικό αστέρι στην Σπάρτη και στην ευρύτερη περιοχή. Ωστόσο είναι η ώρα οι δημοτικοί εκπρόσωποι των Σπαρτιατών, δήμαρχος και δημοτικοί σύμβουλοι, να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, να μελετήσουν, να διερευνήσουν και να εγκρίνουν τα βέλτιστα. Σε κάθε περίπτωση καμία πίεση χρόνου δεν μπορεί να εκβιάσει βεβιασμένες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Από την άλλη πρέπει και το Δημοτικό Συμβούλιο Σπάρτης να αντιληφθεί ότι κάποτε υπάρχει ανάγκη να κινηθεί πιο γρήγορα και πιο μεθοδικά μπροστά στον κίνδυνο να χάνει ευκαιρίες.

Η Δημοτική Αρχή Σπάρτης έχει φέρει προς ψήφιση σύμβαση υπεκμίσθωσης του αεροδρομίου σε εταιρεία. Μετά το ρεπορτάζ του Notospress αποδείχθηκε ότι υπήρχαν σοβαρά σφάλματα τα οποία ο δήμαρχος δεσμεύτηκε ότι θα διορθωθούν. Στο δημοτικό συμβούλιο Σπάρτης (2/11/23) ίσως «ανοίξει» και πάλι η συζήτηση για το αεροδρόμιο. Ο Πέτρος Δούκας έχει καλέσει το Σάββατο 4 Νοεμβρίου σε σύσκεψη Κοινοβουλευτικούς, Περιφερειακούς και Δημοτικούς εκπροσώπους για το θέμα της σύμβασης του αεροδρομίου.

Αυτό που όλοι πρέπει να προσέξουν είναι ότι στην υπόθεση υπεκμίσθωσης αιωρούνται 4 εταιρείες με διαφορετική δυναμική και υπόσταση.

Πρόκειται για τις εταιρείες:

  • Arline Pilot Sims (Kεφάλαιο είκοσι χιλιάδες ευρώ)
  • Gulf Air Academy (Κεφάλαιο εξήντα χιλιάδες ευρώ)
  • Gulf Air Aviation (Ανύπαρκτη)
  • Gulf Air B.S.C. (Κεφάλαιο 500.000.000€)

Η Arline Pilot Sims είναι η ΙΚΕ που αναγράφεται στη σύμβαση του Δήμου, με ένα μέτοχο και με διαθέσιμο κεφάλαιο 5.000€. Αυτή, σύμφωνα με τον Πέτρο Δούκα αναγράφηκε εσφαλμένα.

Η Gulf Air Academy είναι η εταιρεία εκπρόσωποι της οποίας έχουν δώσει δύο συνεντεύξεις τύπου στη Σπάρτη, έχει κεφάλαιο περίπου 60.000€ και δύο βασικούς μετόχους, ένας εκ των οποίων είναι ο μοναδικός μέτοχος της Arline Pilot Sims. Αν το κεφάλαιο κρίνεται επαρκές ίσως αυτή η εταιρεία είναι η καταλληλότερη.

Η Gulf Air Aviation, από τους συνεργάτες του Notospress, δεν ανιχνεύεται πουθενά.

Η Gulf Air B.S.C. είναι εταιρεία κολοσσός με 500 εκ.€ κεφάλαιο και έδρα το Μπαχρέιν. Θα ήταν ευχής έργον αυτή να είναι η ενδιαφερόμενη εταιρεία…

Αυτό επίσης που πρέπει να προσέξουν όσοι κληθούν, είτε να συντάξουν συμβάσεις είτε να τις ψηφίσουν, είναι το ενδεχόμενο η εταιρεία που θα επιλέξουν ως συμβαλλόμενη να είναι παρένθετη. Δηλαδή λόγω μικρών κεφαλαίων να καταφύγει, μετά τη σύμβαση, σε δανεισμό ή σε αποδοχή χρηματοδότησης, από εταιρεία άλλων συμφερόντων. Κάτι τέτοιο ο δήμος Σπάρτης πρέπει να το γνωρίζει εκ των προτέρων. Σε μια σύμβαση υπεκμίσθωσης ενός στρατηγικού πλεονεκτήματος, όπως είναι ένα αεροδρόμιο, δεν επιτρέπεται το blanco. Αυτό που έχει ανάγκη ο δήμος δεν είναι μια εταιρεία με δυναμική Αερολέσχης ούτε έναν γίγαντα της αεροπλοΐας, αλλά έναν εξειδικευμένο «υγιή» επενδυτή με ρεαλιστικό πλάνο και φιλόδοξη πολιτική.

Επίσης είναι μάταιο, άδικο και ανησυχητικό, στο βωμό του αεροδρομίου, να καρατομούνται, να θίγονται και να προσβάλλονται πρόσωπα, στελέχη και υπάλληλοι με υπηρεσιακή αρτιότητα.

Η προοπτική του αεροδρομίου Σπάρτης επιβάλει όχι μόνον την τυπική αρτιότητα της σύμβασης υπεκμίσθωσης του αλλά και την πολιτική σαφήνεια στον προσανατολισμό, σε ενδεχόμενες εξαρτήσεις και στην εν γένει ανάπτυξη του αεροδρομίου.

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις