Δήλωση Δαβάκη για τις υψηλές τιμές στα διόδια
Σε δήλωση για τη μείωση των τιμών των διοδίων στους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους προέβη ο βουλευτής Λακωνίας της Νέας Δημοκρατίας Θανάσης Δαβάκης. Χαρακτηριστικά, ο κ. Δαβάκης υπογράμμισε τα εξής:
«Από τον περασμένο Μάρτιο, ο τότε υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας είχε εξαγγείλει ότι θα ανελάμβανε την πρωτοβουλία για τη μείωση των υψηλών τιμών των διοδίων που καλούνται να πληρώσουν οι έλληνες πολίτες στους νέους αυτοκινητοδρόμους.
Η μείωση αυτή όπως είχε αναφέρει ο κ. Ρέππας θα επιτυγχανόταν μέσα από συνομιλίες και σχετικές συμφωνίες με τις ανάδοχες εταιρείες που έχουν αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση των αυτοκινητοδρόμων και για το λόγο αυτό λαμβάνουν και το κόμιστρο των διοδίων.
Ωστόσο ήδη βρισκόμαστε στο μέσον του καλοκαιριού, λίγο πριν την μεγάλη έξοδο για τις διακοπές του Αυγούστου και η δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου υποδομών δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί. Καμιά μείωση δεν έχει γίνει στις τιμές των διοδίων ενώ αντιθέτως έχουν αυξηθεί, γεγονός που σε συνδυασμό με την υψηλή τιμή της βενζίνης, έχουν κάνει απαγορευτικές τις μετακινήσεις των πολιτών στις Εθνικές οδούς.
Για να μετακινηθεί πλέον κάποιος από την Αθήνα στη Λακωνία με το αυτοκίνητο του μετ’ επιστροφής, πρέπει να καταβάλλει μόνο για την διέλευση του από τους σταθμούς των διοδίων πάνω από είκοσι ευρώ και συγκεκριμένα: 3,10 ευρώ στα διόδια Κορίνθου ή Ελευσίνας - 2,30 ευρώ στα διόδια της Νεστάνης και 2,40 ευρώ στα διόδια του Σπαθοβουνίου. Εάν δε, χρησιμοποιήσει και την Αττική οδό πληρώνει επιπλέον 2,80 ευρώ.
Είναι ανάγκη άμεσα και πριν τις διακοπές του Αυγούστου, αφού έχει ήδη παρέλθει το μισό καλοκαίρι, να υλοποιηθεί η υπουργική εξαγγελία για μείωση της τιμής των διοδίων.
Αναμφίβολα, η Ελλάδα χρειάζεται σύγχρονους, ασφαλείς και άνετους αυτοκινητόδρομους. Πρέπει όμως και η συμβολή των Ελλήνων οδηγών στην κατασκευή των δρόμων αυτών, να κινείται εντός πλαισίου το οποίο να αποτυπώνει και την υπάρχουσα οικονομική κατάσταση της χώρας μας και κατ’ επέκταση των πολιτών.
Το οικονομικό περιβάλλον όταν υπεγράφησαν οι συμβάσεις παραχώρησης για την κατασκευή των αυτοκινητόδρομων ήταν εντελώς διαφορετικό από το σημερινό, όπου το εισόδημα της συντριπτικής πλειονότητας των Ελλήνων έχει μειωθεί και βαίνει διαρκώς μειούμενο, λόγω της μνημονιακής πολιτικής που ακολουθεί η σημερινή κυβέρνηση.
Οφείλει λοιπόν η Πολιτεία, να δει και την κοινωνική πλευρά του ζητήματος και να προσπαθήσει σε συνεργασία με τις εταιρείες λειτουργίας των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, να βρει εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης των οδικών έργων που αυτές έχουν αναλάβει. Οι εταιρείες αυτές, πρέπει άμεσα να προχωρήσουν σε μειώσεις του κόστους διέλευσης των οδηγών, ενώ το Κράτος οφείλει παράλληλα να προσφέρει φορολογικά και επενδυτικά κίνητρα στις εταιρίες αυτές, ούτως ώστε να μη χαθούν θέσεις εργασίας.
Για όλους αυτούς τους λόγους κατέθεσα σήμερα σχετική Ερώτηση στη Βουλή, προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Ραγκούση, με την οποία ζητώ από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου υποδομών, να προχωρήσει σε συμφωνία με τις ανάδοχες εταιρίες που διαχειρίζονται τους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους, προκειμένου σε σύντομο χρονικό διάστημα να έχουμε σημαντική μείωση στις τιμές των διοδίων στις εθνικές οδούς.»