«Χωρίς πόρους, σχέδιο και μελέτη οι εξαγγελίες για το αεροδρόμιο Τρίπολης»
Χρειάζεται μελέτη για το πλέγμα αεροδρομίων στην Πελοπόννησο και πόροι, που δεν υπάρχουν, για την κατασκευή τους
ΣΠΑΡΤΗ. «Το αεροδρόμιο της Τρίπολης μπορεί να αποτελέσει μοχλό τουριστικής ανάπτυξης αφού προηγουμένως γίνουν τέτοιες παρεμβάσεις που θα μας αποδώσουν ουσιαστικά ένα νέο αεροδρόμιο. Για το σκοπό αυτό σχετική μελέτη υπαγορεύει δαπάνη 120 εκατ. ευρω εκ των οποίων τα 40 περίπου εκατ. πρέπει να συμβάλει η Περιφέρεια Πελοποννήσου. Σήμερα αυτά τα χρήματα δεν υπάρχουν. Η κατασκευή νέου αεροδρομίου μέσω ΣΔΙΤ θα φέρει στην επιφάνεια θέματα βιωσιμότητας του αεροδρομίου. Το αεροδρόμιο Τρίπολης, ως πολιτικό έρχεται να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της τουριστικής Αργολίδας».
Ο πρώην Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου Γιώργος Πουλοκέφαλος αναφέρει ότι μελέτη Καναδικής εταιρείας έχει δείξει ότι το σημερινό αεροδρόμιο Τρίπολης, ως έχει, είναι ακατάλληλο για πτήσεις πολιτικές λόγω μικρού διαδρόμου, λόγω προσανατολισμού και λόγω μικρής αντοχής διαδρόμου. Θυμίζει ότι η χρήσιμη αυτή μελέτη έγινε με πόρους των Επιμελητηρίων και όχι της Περιφέρειας, που «σήμερα κόπτεται ότι ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη»
Στη συνέντευξη που παραχώρησε στον Ηλία Μπόνο και στο ραδιόφωνο Νότος 94.9 ο Γιώργος Πουλοκέφαλος αναφέρει ότι η ανάπτυξη της Πελοποννήσου επιβάλει την κατασκευή αεροδρομίων και όχι μόνον στην Μεσσηνία και ΣΑρκαδία αλλά και στη Λακωνία. «Πρέπει να έχουμε Περιφερειακή συνείδηση αλλά και λίγος τοπικισμός δεν βλάπτει…» ανέφερε. Εξηγεί: γιατί προηγείται η Μεσσηνία, γιατί είναι ακατάλληλο το αεροδρόμιο της Τρίπολης, ποιους θα εξυπηρετήσει, γιατί η Περιφέρεια δεν μπορεί αλλάξει προς το καλύτερο την κατάσταση και γιατί και οι Λάκωνες θα μπορούσαν διεκδικήσουν αεροδρόμιο.
Μεταξύ άλλων ο Γιώργος Πουλοκέφαλος, ανέφερε: «Ο σημερινός διάδρομος του αεροδρομίου έχει τέτοια κατεύθυνση που είναι ακατάλληλη για πολιτικό Αεροδρόμιο, γιατί σε απόσταση 3400 μέτρων, η γεωμορφολογία του εδάφους δεν επιτρέπει προσέγγιση ούτε καν μεσαίου τύπου πολιτικών αεροσκαφών. Η ύπαρξη του ορεινού όγκου ( δυτικοί πρόποδες του όρους Χτενιάς ) που βρίσκεται ανάμεσα στους οικισμούς Μηλέας και Λουκά λόγω του ύψους του ( 920 μ.) γίνεται αποτρεπτικός παράγοντας για την λειτουργία ως πολιτικού αεροδρομίου με την σημερινή κατεύθυνση του διαδρόμου.
Το μήκος του σημερινού διαδρόμου που είναι 1900 μέτρα δεν επαρκεί για τις ανάγκες ενός σύγχρονου αεροδρομίου και απαιτείται άλλος διάδρομος μήκους 2500 μ., με δυνατότητα μόνον προς βορράν τέτοιας επέκτασης.
Ο διάδρομος επειδή έχει σχεδιασθεί με προδιαγραφές στρατιωτικού αεροδρομίου δεν έχει τα αναγκαία γεωμετρικά χαρακτηριστικά αντοχής, για τις απαιτούμενες προδιαγραφές ενός πολιτικού αεροδρομίου κυρίως όσον αφορά το πάχος του σκυροδέματος θεμελίωσης.
Η τελική πρόταση όπως διατυπώθηκε από την ΙΒΙ Group στην μελέτη εφικτότητας που παρουσίασε, μίλησε επί της ουσίας για ένα νέο Αεροδρόμιο. Το οποίο θα διαθέτει πέραν των σύγχρονων νέων απαραίτητων κτιριακών εγκαταστάσεων, το κυριότερο έναν εντελώς νέο διάδρομο μήκους 2,5 Κm, ο οποίος για να παρακάμπτονται κατά τις προσγειώσεις και απογειώσεις οι υπάρχοντες ορεινοί όγκοι που προαναφέρθηκαν και θα έχει τέτοιο σχεδιασμό που θα δημιουργεί γωνία 7 μοιρών προς τα αριστερά σε σχέση με τον σημερινό υπάρχοντα διάδρομο.
Όσον αφορά το κόστος της επένδυσης αυτή προϋπολογίστηκε στο ύψος των 120 εκ. Ευρώ περίπου, συμπεριλαμβανομένων των νέων απαλλοτριώσεων που απαιτούνται κυρίως για τον νέο διάδρομο. Το δε κόστος λειτουργίας του πολιτικού αεροδρομίου προεκτιμήθηκε ότι θα ανέρχεται στα 2,2 εκ. ευρώ ετησίως».
Ακούστε τη συνέντευξή του Γ. Πουλοκέφαλου στο ραδιόφωνο Νότος 94.9 στις 24/9/14