Πτωτική πορεία παρουσιάζει η εγχώρια κατανάλωση ελαιόλαδου τα τελευταία χρόνια, καθώς ο περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος έχει οδηγήσει τους καταναλωτές σε περικοπή δαπανών ακόμα και για βασικά είδη διατροφής.

Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από μελέτη της Infobank Hellastat ΑΕ, η οποία εξετάζει την εγχώρια αγορά παραγωγής & τυποποίησης ελαιολάδου. Η κατανάλωση την περίοδο 2012/2013 εκτιμάται ότι σταθεροποιήθηκε στους 200.000 τόνους, ενώ την τρέχουσα περίοδο προβλέπεται περαιτέρω κάμψη.

Η μείωση προέρχεται κυρίως από τα επώνυμα τυποποιημένα προϊόντα, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν σε μεγάλο βαθμό χύμα ελαιόλαδο. Επίσης, η κατανάλωση ελαιόλαδου ιδιωτικής ετικέτας αυξάνεται διαρκώς λόγω της χαμηλότερης τιμολόγησής του, με συνέπεια οι τυποποιητές επώνυμων κωδικών να υφίστανται έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις. Στην Ελλάδα, ας σημειωθεί, τυποποιείται μόνο το 20% της παραγωγής.