ΣΠΑΡΤΗ. Πρόκειται για δημόσιο έργο σε σημείο αιχμής για το οποίο βέβαια όποια παράλειψη διαπιστώνεται αφορά και βαραίνει την Δημοτική Επιχείρηση που το έχει παραλάβει. Ο Σωτήρης Ροϊνός, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Λακωνίας, Αυτοκινητιστής και μέλος του ΔΣ της ΔΕΥΑ Σπάρτης αναφέρει:

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ – ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ - ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ / ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ

«Στην είσοδο της Σπάρτης, σε τμήμα της Οδού Ορθίας Αρτέμιδος, με Αναθέτουσα Αρχή τη Δημοτική Υπηρεσία Ύδρευσης Αποχέτευσης Σπάρτης (Δ.Ε.Υ.Α.Σ.), το προηγούμενο διάστημα διενεργήθηκαν εργασίες για την κατασκευή δικτύου ομβρίων υδάτων (αγωγοί, σωλήνες, φρεάτια, κ.λπ.).

Φυσικά, όπως διαπιστώνετε από τα βίντεο και τις φωτογραφίες, για την τοποθέτηση των στοιχείων του δικτύου απαιτήθηκαν εργασίες - κάθετης και οριζόντιας του δρόμου - εκσκαφής του οδοστρώματος.

Πριν από ένα και πλέον μήνα που ξεκίνησε τη λειτουργία του στην περιοχή επιχείρηση SuperMarket, οι τεχνίτες και τα μηχανήματα (οδοστρωτήρες, μηχανήματα πίσας, κ.λπ.) εργάζονταν - και καλά έκαναν - μπροστά από το κατάστημα για την πλήρη αποκατάσταση του οδοστρώματος με τη ρίψη πίσας, εξυπηρετώντας - κατά κάποιο τρόπο - και την επιχείρηση, αλλά, πρωτίστως, τους οδηγούς.

Τις αμέσως επόμενες ημέρες, διενεργήθηκαν και άλλες εργασίες, με τρεις τουλάχιστον διανοίξεις, κάθετα και σε ολόκληρο το πλάτος του δρόμου της Ορθίας Αρτέμιδος (δηλ. και στα 2 ρεύματα κυκλοφορίας), καθώς και στον κόμβο προς Νοσοκομείο - Καστόρι.

Σήμερα η κατάσταση παραμένει ως εξής:

Σε ένα δρόμο που αποτελεί την κύρια είσοδο - έξοδο της πόλης, σε απόσταση εκατό περίπου μέτρων, χάσκουν τρεις τομές, στις οποίες το χώμα που έριξαν όταν ολοκλήρωσαν την τοποθέτηση των αγωγών, αλλά και 1-2 φορές ακόμα, σκορπίζεται σε ελάχιστες μέρες και ο κίνδυνος για ζημιές στα λάστιχα, στις ζάντες, στα αμορτισέρ, κ.λπ. των τροχοφόρων οχημάτων είναι εξαιρετικά αυξημένος.

Εξαιρετικά αυξημένος - και αυτό είναι το σημαντικότερο - είναι ο κίνδυνος για τη σωματική ακεραιότητα, ενδεχομένως και τη ζωή των οδηγών των δικύκλων οχημάτων (μοτοποδήλατα, μοτοσικλέτες).

Μοιράζομαι δημόσια τις ερωτήσεις που θα θέσω στην επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.Ε.Υ.Α.Σ., στο οποίο έχω την τιμή και τη χαρά να είμαι μέλος.

1η ΕΡΩΤΗΣΗ:

από τις σχετικές συμβάσεις για την κατασκευή τέτοιων έργων, η υποχρέωση του εργολάβου για άμεση αποκατάσταση του οδοστρώματος, σε δρόμους μάλιστα που καθημερινά διέρχονται πολλές χιλιάδες αυτοκίνητα, προκύπτει ευθέως και με σαφήνεια να γίνει άμεσα με πίσσα ή αφήνει περιθώρια να γίνει με χώμα, και όποτε αδειάσει ή όποτε κρίνει ο εργολάβος να πάει να ρίξει πίσσα;

2η ΕΡΩΤΗΣΗ:

Αυτό που ακούγεται «ρίχνουμε χώμα, να βρέξει, να κάτσουν τα χώματα και μετά να ρίξουμε πίσα», είναι μια τεχνικώς απαράδεκτη και προσχηματική δικαιολογία, ουσιαστικά ένα ανούσιο και ανόητο φληνάφημα, ΝΑΙ ή ΟΧΙ;

3η ΕΡΩΤΗΣΗ (συνέχεια των δυο προηγούμενων):

Οι εργολάβοι τέτοιων έργων, στα σημεία που ολοκληρώνονται και στα οποία δεν εκκρεμούν άλλες εργασίες (λόγου λόγω εύρεσης αρχαίων), εφόσον μάλιστα διέρχονται και οχήματα, υποχρεούνται στις εργασίες συμπύκνωσης και αποκατάστασης, όχι με χώμα, αλλά με πίσσα, άμεσα, ΝΑΙ ή ΌΧΙ;

4η ΕΡΩΤΗΣΗ:

Σε ποια άλλη χώρα της Ευρώπης και ολοκλήρου του πολιτισμένου κόσμου, σε ένα δρόμο που διέρχονται καθημερινά χιλιάδες οχήματα θα παρέμεναν τομές σκεπασμένες με χώμα για έναν και πλέον μήνα, και δεν θα είχαν από την πρώτη μέρα (ακόμη και εντός της νύχτας αν δεν είχαν προλάβει την ημέρα) κλειστεί με πίσσα;

Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι η χώρα μας είναι η μόνη πολιτισμένη (;) που συμβαίνουν αυτά. ΝΑΙ ή ΟΧΙ;

5η ΕΡΩΤΗΣΗ:

Σε περίπτωση ζημιών είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο ζημιωθείς οδηγός θα αποζημιωθεί είτε εξωδικαστικά είτε προσφεύγοντας στο Δικαστήριο.

Την αποζημίωση θα την καταβάλλει ο φορέας του έργου, το Δημόσιο, δηλαδή η τσέπη του φορολογούμενου πολίτη, η τσέπη όλων εμάς.

Το ερώτημα είναι: στις περιπτώσεις που αποδεικνύεται ότι κάποιοι αμέλησαν, δεν έκαναν σωστά τη δουλειά τους (αιρετοί, διοικήσεις, υπηρεσίες, εργολάβοι, κ.λπ.), δεν θα έπρεπε να υφίστανται και να εφαρμόζονται διατάξεις, όπου το δημόσιο, αφού πληρώσει τον ζημιούμενο, στη συνέχεια να τα καταλογίζει στους υπεύθυνους; ΝΑΙ ή ΟΧΙ;»

[Δείτε στο notospress.gr καθημερινά όλες τις ειδήσεις για τη Λακωνία στην ενότητα «Συμβαίνει στο νησί του Πέλοπα»]