Τα ηλεκτρονικά καταστήματα για αρκετό καιρό αποτέλεσαν τον «φτωχό συγγενή» των φυσικών καταστημάτων, κατέχοντας ένα μικρό μόνο μερίδιο από τις συνολικές πωλήσεις που πραγματοποιούνταν. Τα e-shops, όπως είναι ευρέως γνωστά τα καταστήματα που δραστηριοποιούνται στο Διαδίκτυο μέσω ιστοσελίδων, αρχικά αποτελούσαν ένα είδος ψηφιακής προέκτασης των μεγάλων επιχειρήσεων, που χάρη στην τεχνογνωσία και το κύρος τους μπορούσαν να τα στηρίξουν.

Καθώς όμως η κατασκευή ιστοσελίδων και το στήσιμο των ηλεκτρονικών καταστημάτων άρχισαν να γίνονται κοινό κτήμα, ακόμα και για επιχειρήσεις μικρότερου βεληνεκούς, τα e-shops πολλαπλασιάστηκαν και απέκτησαν έναν πιο προσιτό χαρακτήρα, αφού έπαψαν πια να είναι κάτι το… προχωρημένο και εξεζητημένο και έγιναν μέρος της καθημερινότητάς μας. Και ενώ συνήθως ο πωλητής και ο αγοραστής βρίσκονται απέναντι, αφού τα συμφέροντά τους είναι αντιτιθέμενα και αλληλοσυγκρουόμενα, με τα ηλεκτρονικά καταστήματα οι δύο πλευρές διαπίστωσαν πως κερδίζουν και οι δύο.

Πώς γίνεται αυτό; Από τη μία, οι επιχειρηματίες του κλάδου διαπίστωσαν ότι πολλά από τα λειτουργικά κόστη που υφίστανται στα φυσικά καταστήματα, στα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν υπάρχουν, αφού τα προαπαιτούμενα για το στήσιμο και τη λειτουργία τους είναι πολύ λιγότερα. Η μισθοδοσία ενός ολόκληρου δικτύου πωλητών, το κόστος λειτουργίας ενός καταστήματος (ενοίκιο, ηλεκτρικό ρεύμα, καθαριότητα κ.ά.) και πολλές άλλες οικονομικές επιβαρύνσεις του φυσικού εμπορίου στο ηλεκτρονικό εμπόριο δεν αποτελούν «βαρίδι» για τον επιχειρηματία.

Από την άλλη, αυτή η «ελάφρυνση» του κόστους δίνει στους επαγγελματίες την ευχέρεια να κρατούν χαμηλά τις τιμές και να γίνονται ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί, τόσο σε σχέση με τους άλλους επιχειρηματίες του ίδιου κλάδου όσο και σε σχέση με τους ασχολούμενους με το φυσικό εμπόριο. Έτσι, οι καταναλωτές που στρέφονται στα e-shops βρίσκουν πολύ συχνά εξαιρετικά συμφέρουσες τιμές, και αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα δεν μένει απαρατήρητο σε όλο το εύρος του καταναλωτικού κοινού, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι να σκέφτονται τα e-shopsως επιλογή όταν θέλουν να κάνουν κάποια αγορά.

Δεδομένου ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα δραστηριοποιούνται στο Διαδίκτυο, το παιχνίδι της επιτυχίας τους παίζεται στο επίπεδο της επικοινωνίας. Οι επιχειρήσεις του ψηφιακού εμπορίου στηρίζουν πολλά στη διαφήμιση, ειδικά την ηλεκτρονική, αφού ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος και νέες ιστοσελίδες κάνουν διαρκώς την εμφάνισή τους. Δεν είναι τυχαίο πως υπάρχουν ακόμη και κάποια sitesπου παρουσιάζουν όλες τις ιστοσελίδες του ηλεκτρονικού εμπορίου, και μάλιστα ταξινομώντας τες ανάλογα με την εξειδίκευσή τους και τα προϊόντα που εμπορεύονται.

Η προβολή των e-shops στο Διαδίκτυο σε ένα μεγάλο ποσοστό γίνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αφού τον τελευταίο καιρό τα socialmediaαποτελούν πλατφόρμες ανάδειξης πολλών νέων τάσεων της μόδας και επιχειρηματικών κινήσεων, έχοντας απολέσει τον αμιγώς επικοινωνιακό/κοινωνικό χαρακτήρα τους. Σήμερα μια εταιρεία που έχει παρουσία σε μέσα όπως το Instagramή το TikTok σημειώνει πολύ καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με κάποια άλλη που δεν επενδύει στα social media.

Επιπροσθέτως, πρακτικές όπως το SEO (searchengineoptimization), χάρη στο οποίο μια ιστοσελίδα με τη χρήση αλγορίθμων εμφανίζεται ταχύτατα στην οθόνη του χρήστη όταν αυτός αναζητεί να αγοράσει κάποιο σχετικό προϊόν, έχουν δώσει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση και αποδοτικότητα στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Ούτως ή άλλως, όμως, τα e-shops έχουν διανύσει ήδη με επιτυχία μια μεγάλη διαδρομή και όλα τα στοιχεία δείχνουν πως το μέλλον τούς ανήκει.

Για περισσότερες πληροφορίες: Κατασκευή Eshop Aboutnet

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις