Ο δήμαρχος Σπάρτης Πέτρος Δούκας έχει ζητήσει ενημέρωση για την επαναλειτουργία του

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. Κανείς δεν αντιλέγει ότι η Πελοπόννησος πρέπει να αναπτύσσεται με ενιαία συνείδηση και πλάνο. Ωστόσο απ’ ότι φαίνεται μια συγκεκριμένη περιοχή είναι πάντα «ριγμένη» αφού αν και διαθέτει τις προϋποθέσεις, τίθεται πάντα σε τροχιά δορυφόρου ακόμα και μικρότερων ή υποδεέστερων περιοχών. Αυτή η περιοχή είναι η Λακωνία και ιδιαίτερα η Σπάρτη και ο Μυστράς. Έτσι αφού είδαμε να χρησιμοποιούν τις περιοχές αυτές στην τεκμηρίωσή τους επενδύσεις όπως π.χ. το Costa Navarino, σήμερα βλέπουμε ακόμα κάτι πιο τραβηγμένο… Ένα νέο πλάνο ανάπτυξης του αεραθλητισμού στα Καλάβρυτα με την χρηματοδότηση των απαραίτητων εργασιών για τη διαμόρφωση του πρώτου αεροδιαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης μικρών αεροσκαφών. Το σχέδιο αυτό αναμένεται να τεθεί άμεσα και στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης που θα κληθεί να δώσει το «πράσινο φως» για το έργο διαμόρφωσης ελικοδρομίου / μικρού αεροδιαδρόμου.

H συζήτηση για τις προδιαγραφές της χάραξης του αεροδρομίου μικρής κλίμακας έχει ήδη προχωρήσει ενώ σε αυτό αναμένεται να συνδράμει και η Επιτροπή του «Ελλάδα 2021» καθώς σχεδιάζεται να χρησιμοποιηθεί, με αφετηρία τις επισκέψεις επωνύμων για ηγετών κρατών, στις εκδηλώσεις για τα 200 χρόνια από την έναρξη του Εθνικού και Απελευθερωτικού Αγώνα του '21, σε Καλάβρυτα, Αγία Λαύρα και νότια Πελοπόννησο.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει βέβαια και μια σειρά από γραφειοκρατικές διαδικασίες όπως η σύνταξη των σχετικών δελτίων και η έγκριση χρήσης αεροδιαδρόμων από την ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας).
Εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής Καλαβρύτων, σύμφωνα με πηγές, σε επίπεδο τεχνοκρατικού σχεδιασμού και επιστημονικής - τεχνικής τεκμηρίωσης έχει εξασφαλιστεί συνεργασία με γνωστή αερολέσχη.
Τα οφέλη της ίδρυσης σχολών αεραθλητισμού και εκπαίδευσης πιλότων στα Καλάβρυτα θα είναι μεγάλα καθώς η πόλη των Καλαβρύτων ανοίγεται σ ένα πεδίο μετακινήσεων και αεροδιακομιδών που θα προσφέρει λύσεις τόσο για την προσβασιμότητα όσο και για την ανάπτυξη του τουρισμού και ειδικών μορφών του (εναλλακτικός τουρισμός με επίκεντρο το Χιονοδρομικό Κέντρο, θρησκευτικός τουρισμός και άμεση μεταφορά ασθενών σε μεγάλα νοσοκομεία).
Δείτε όμως τι αναφέρεται στο σχέδιο του «Ελλάδα 2021»: Ολόκληρη η Πελοπόννησος, συνδυάζοντας μια μοναδική γεωμορφολογία, βουνό - θάλασσα και μια σειρά από μνημεία και μοναστήρια στα Καλάβρυτα, στη Μάνη, στην Καλαμάτα, σε Μαντινεία - Κυνουρία, στη Σπάρτη, στη Μονεμβασία, στον Μυστρά μπορεί να προσελκύσει τουρισμό υψηλών βαλαντίων με έμφαση στην ιστορία και την θρησκεία, παράλληλα με τα μοναδικά τοπία που ήδη διαθέτει!

Το ερώτημα λοιπόν που τίθεται προς την Επιτροπή «2021» είναι γιατί δεν επιλέγει το Αεροδρόμιο της Σπάρτης που αγγίζει, την ηρωική Μάνη, την αγωνιστική Μονεμβάσια, την μαχητική Σπάρτη και τον Μυστρά; Γιατί ένας σχεδιασμός δεν εντοπίζει ότι το αεροδρόμιο της Σπάρτης βρίσκεται ανάμεσα σε Καλαμάτα και Τρίπολη και βέβαια στην καρδιά της Λακωνίας, τον τόπο που ξεκίνησε η Ελληνική Επανάσταση;

Αλλά και πέραν του σχεδιασμού της Επιτροπής «2021» που φαίνεται θεωρεί τη Λακωνία τόπο μόνον των Αρχαίων, ποιος είναι ο λόγος που δεν αναδεικνύεται και δεν αξιοποιείται το αεροδρόμιο της Σπάρτης στο Πυρί την στιγμή μάλιστα που και οι Πυροσβεστικές Υπηρεσίες το καταδεικνύουν ως απολύτως αναγκαίο και ο Δήμαρχος της Σπάρτης έχει ζητήσει επίμονα την ενεργοποίησή του.

Ακόμα λοιπόν και στην πιθανή περίπτωση που η Σπάρτη μένει στο περιθώριο του «2021» θα πρέπει το αεροδρόμιο που διαθέτει να αξιοποιηθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες του notospress.gr o δήμαρχος Σπάρτης έχει ζητήσει από τις αρμόδιες αρχές να κάνουν γνωστές τις προϋποθέσεις για να είναι «ενεργό» και να λειτουργήσει ως Β’ Κατηγορίας. Σε κάθε περίπτωση η λειτουργία του ως ελικοδρόμιο είναι κάτι που επιβάλλεται όχι μόνον λόγω των πρόσκαιρων αναγκών του «2021» αλλά λόγω των διαχρονικών απαιτήσεων που αντιμετωπίζει η Λακωνία.
Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες ο δήμαρχος Σπάρτης έχει επισημάνει ότι για μια υποδομή για την οποία οι Έλληνες φορολογούμενοι έχουν πληρώσει χρήματα κανείς δεν μπορεί να μένει αδρανής. Ο Δήμος αν χρειαστεί θα εξετάσει και την προοπτική συνεργασίας με ιδιώτες προκειμένου να λειτουργήσει το αεροδρόμιο τόσο για υπηρεσίες υγείας, ασφάλειας και πυρασφάλειας όσο και για αφίξεις τουριστικές και VIP.