ΛΑΚΩΝΙΑ. Με συγκέντρωση στο Διοικητήριο Λακωνίας κορυφώθηκε η αντίδραση – απεργία των Εκπαιδευτικών της Λακωνίας στο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία. Το Ψήφισμα των Φορεών που συμμετείχαν αποτυπώνει και την θέση – διαμαρτυρία τους.

ΨΗΦΙΣΜΑ Πολυνομοσχέδιο ΥΠΑΙΘ
«Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» - Τροπολογία για τη ζωντανή αναμετάδοση μαθήματος

« κ. Διευθυντές της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας,

Η κυβέρνηση, εν μέσω πανδημίας και χωρίς κανένα διάλογο με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, προχώρησε πρώτα στην ψήφιση τροπολογίας για τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος μέσα στην τάξη και στη συνέχεια στην κατάθεση ενός πολυνομοσχεδίου για την παιδεία – συζητείται τώρα στη Βουλή – τα οποία πλήττουν ανεπανόρθωτα τη δημόσια εκπαίδευση και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Σύσσωμοι οι εκπαιδευτικοί, και όχι μόνο, σταθήκαμε απέναντι σε αυτές τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης με συνεχόμενες μεγάλες πανελλαδικές κινητοποιήσεις. Τόσο το περιεχόμενο όσο και ο αντιδημοκρατικός τρόπος με τον οποίο προωθήθηκαν τα συγκεκριμένα νομοθετήματα, προσβάλλουν και υποτιμούν το έργο και την αξία μας, υπονομεύοντας παράλληλα το μέλλον της εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δε δείχνει καμία διάθεση ουσιαστικού διαλόγου μαζί μας. Περιφρονεί τους δημοκρατικούς θεσμούς και τον δικό μας θεσμικό ρόλο και εναρμονίζεται πλήρως με τις γραμμές του ΟΟΣΑ για το φθηνό σχολείο της αγοράς, της παραπαιδείας, της ιδιωτικής πρωτοβουλίας κ.λ.π..
Το νέο πολυνομοσχέδιο επιφέρει βαρύ χτύπημα στην καρδιά του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης αυξάνοντας τους ταξικούς φραγμούς και βάζοντας νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν.
Με την εισαγωγή της τράπεζας θεμάτων, την αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων μετατρέπεται το Λύκειο σε «εξεταστική αρένα» οδηγώντας τις οικογένειες σε περαιτέρω οικονομικό μαρασμό και με ορατό τον κίνδυνο αύξησης της σχολικής διαρροής.
Αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών μέσα στην τάξη από 22 σε 25 υποβαθμίζοντας την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και ταυτόχρονα χτυπιέται η εργασία των εκπαιδευτικών με τον δραστικό περιορισμό των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και της συρρίκνωσης των θέσεων εργασίας.
Σχολειοποιείται το Νηπιαγωγείο με την εισαγωγή νέων διδακτικών αντικειμένων αλλάζοντας ουσιαστικά τη φυσιογνωμία του, απαξιώνεται η γενική μόρφωση και αντικαθίσταται με τη διδασκαλία «δεξιοτήτων» ενώ δε λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό.
Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών, ενώ με τις διατάξεις για την αντιδραστική-αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση η κυβέρνηση της Ν.Δ. αξιοποιεί και επεκτείνει το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο δίνοντας την απόλυτη εξουσία στην Υπουργό Παιδείας, μέσω Υπουργικών Αποφάσεων, να καθορίζει το περιεχόμενο και τις διαδικασίες της αξιολόγησης ανοίγοντας το δρόμο για την επαναφορά νομοθετικών εκτρωμάτων τύπου Π.Δ. 152 που έχει απορρίψει ο κλάδος.
Οι σύλλογοι γονέων αλλά και η τοπική αυτοδιοίκηση εμπλέκονται ακόμα περισσότερο στην εσωτερική λειτουργία των σχολείων, με στόχο την σταδιακή αποδέσμευση της λειτουργίας των σχολείων από την ευθύνη της πολιτείας ενώ η επαναφορά της αναγραφής της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και οι λεγόμενες πολυήμερες αποβολές των μαθητών σηματοδοτούν ένα σχολείο τιμωρητικό και αυταρχικό που θα στιγματίζει για πάντα το μέλλον της νεολαίας του.
Δε συναινούμε σε ένα ακόμη αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που συρρικνώνει και αλλάζει τον χαρακτήρα του Δημόσιου Σχολείου ούτε στις κάμερες παρακολούθησης μέσα στα σχολεία ως μέσο «επιτήρησης» και χειραγώγησης των εκπαιδευτικών. Ο εκπαιδευτικός κόσμος, με σύμμαχο την κοινωνία, θα αγωνιστεί μέχρι την πλήρη κατάργησή τους.
Απαιτούμε:
• Να αποσυρθεί τώρα το αντιεκπαιδευτικό-αντιδημοκρατικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία.
• Να καταργηθεί η απαράδεκτη-αντιπαιδαγωγική τροπολογία, της Υπουργού των καμερών, για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων.
• Να καταργηθεί το αρ.50 του ν.4653/2020 που εξισώνει τα πτυχία των κολεγίων με τους τίτλους των Α.Ε.Ι. παραβιάζοντας το αρ.16 του Συντάγματος.
• Να στηριχθεί το δημόσιο σχολείο και να αυξηθεί η χρηματοδότηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό.
• Άμεσα, μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών με βάση τις θέσεις του κλάδου.
• Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα – προστασία της μητρότητας.
• Να ληφθούν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία για την επιστροφή όλων των μαθητών.
• Έγκαιρη κάλυψη όλων των κενών με το άνοιγμα των σχολείων.»

Οι Πρόεδροι των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. & Δ.Ε.

Λακεδαίμονος «Ο ΠΛΗΘΩΝ»
Καψάλης Θεόδωρος

Μολάων «ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ»
Μεϊμέτης Παρασκευάς

Λακωνικής
Μανουσόπουλος Γεώργιος

Ε.Λ.Μ.Ε. Λακωνίας
Σταυρόπουλος Ιωάννης

Φωτογραφίες: Ιωάννης Χρηστάκης