Μια μελέτη από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης δείχνει ότι οι πλούσιοι έχουν μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση, αλλά δεν είναι πιο συμπονετικοί.

Τα παλιά ερωτήματα αν το χρήμα φέρνει την ευτυχία και αν το χρήμα χαλάει τον άνθρωπο φαίνεται ότι έρχονται πάλι στο προσκήνιο λόγω μιας νέας έρευνας που εξέτασε τον χαρακτήρα εκείνων με μεγαλύτερη οικονομική ευμάρεια.

Η έρευνα διεξήχθη από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης και τα ευρήματά της προκάλεσαν έντονες εντυπώσεις.

Χρήμα και αυτοπεποίθηση πιασμένα χέρι χέρι
Οι ερευνητές συγκέντρωσαν δεδομένα σχετικά με τη σχέση χρημάτων και συναισθημάτων από περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια άτομα σε 162 χώρες και διαπίστωσαν ότι οι πλουσιότεροι άνθρωποι έχουν πιο θετικά «συναισθήματα αυτοσεβασμού». Πιο συγκεκριμένα αισθάνονται μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον εαυτό του, έχουν μεγαλύτερη αποφασιστικότητα και πιο τονισμένη υπερηφάνεια.

Τα άτομα με χαμηλότερα εισοδήματα, από την άλλη πλευρά, φαίνεται ότι νιώθουν πιο συχνά αρνητικά συναισθήματα απέναντι στον εαυτό τους, όπως ανασφάλεια, ή αίσθημα ντροπή πράγμα που προκαλεί πιο έντονο άγχος και θλίψη, αναφέρει η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Emotion.

Ίσως να μην προκαλεί έκπληξη, ότι τα άτομα με παχύτερο πορτοφόλι και υψηλότερη θετική αυτοεκτίμηση αισθάνονται πιο έντονο το συναίσθημα ότι κρατούν το τιμόνι της ζωής τους στα χέρια τους και νιώθουν πιο ικανοί να ξεπεράσουν τα όποια εμπόδια προκύπτουν.

Τι γίνεται όμως με τη σχέση τους με τους άλλους;
Όσον αφορά τα συναισθήματα που έχουν οι άνθρωποι με μεγαλύτερη οικονομική ευμάρεια απέναντι στους άλλους – όπως η αγάπη, η ευγνωμοσύνη και η συμπόνια – τα ευρήματα δεν ήταν και τόσο ξεκάθαρα. Ένα πρώτο συμπέρασμα έδειξε ότι τα άτομα με οικονομική άνεση δεν έχουν πιο ανεβασμένο επίπεδο ενσυναίσθησης από εκείνου που έχουν λιγότερα χρήματα.

«Η κατοχή περισσότερων χρημάτων δεν κάνει απαραίτητα ένα άτομο πιο συμπονετικό και ευγνώμων και ο μεγαλύτερος πλούτος μπορεί να μη συμβάλει και τόσο στη δημιουργία μιας πιο φιλικής και ενσυναισθητικής κοινωνίας», επισημαίνει ο επικεφαλής της έρευνας Eddie Tong, από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης.

Φυσικά, μια έρευνα δεν αρκεί για να βαφτίσει χαρακτήρες όπως ακριβώς ένας κούκος δεν αρκεί για να φέρει την άνοιξη. Αν και μπορείς να κρατήσεις την πληροφορία στα υπόψιν είτε είσαι πλούσιο είτε όχι.

Πηγή: thriveglobal.gr