Ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους επιχειρηματικούς κλάδους είναι αυτός του marketing. Φυσικά όπως τίποτε δεν είναι τυχαίο, έτσι και ο διαφημιστικός κλάδος έχει γνωρίσει μια τεράστια εξέλιξη τα τελευταία 15-20 χρόνια για μια σειρά από λόγους. Καταρχάς, η εξέλιξη των Η/Υ και των υπόλοιπων gadgets έχει συμβάλει καθοριστικά σε αυτό. Μέσω αυτών και χάρη στους επαγγελματίες γραφίστες και διαφημιστές, το τελευταίο διάστημα, συναντάμε όλο και πιο συχνά,, καθώς οδηγούμε προς κάποιο προορισμό, ευφάνταστα λογότυπα αλλά και διαφημιστικές πινακίδες. Αυτά τα μέσα διαθέτουν πλέον εικόνες 3D και «χορταστικές», υψηλής ευκρίνειας οθόνες για τη μετάδοση κάποιου διαφημιστικού μηνύματος. Παρατηρούμε δηλαδή όχι να εξαφανίζονται αλλά να βελτιώνονται ήδη υπάρχοντες τρόποι προώθησης.

Στην ανάπτυξη του κλάδου έχει βοηθήσει το γεγονός ότι πλέον μπορεί κάποιος να σπουδάσει και να αποκτήσει πτυχίο επαγγελματία διαφημιστή είτε από το εξωτερικό είτε από ένα ελληνικό πανεπιστήμιο. Συνεπώς, υπάρχουν πλέον πραγματικοί επαγγελματίες που μπορούν, ας πούμε, να αναλάβουν την αποπεράτωση ενός project όπως είναι μία διαφήμιση online πετυχαίνοντας συναρπαστικά αποτελέσματα. Εξάλλου, κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών μπήκε στη ζωή μας το Facebook, το Instagram, το Twitter και πολλά άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Προφανέστατα, σε μία πρώτη φάση οι περισσότεροι τα χρησιμοποιούσαν μόνο για να συνομιλήσουν με παλιούς φίλους, συγγενείς στο εξωτερικό ή απλά για να κανονίσουν κάποια συνάντηση και να κάνουν ίσως μια βιντεοσυνομιλία.

Σε δεύτερη φάση, όμως, κάποιοι άρχισαν δειλά-δειλά να συνειδητοποιούν ότι αυτά τα τόσο διαδεδομένα μέσα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν άριστα και για διαφήμιση επιχείρησης. Κάθε ελεύθερος επαγγελματίας είχε πλέον και ακόμη έχει τη δυνατότητα να διαφημίζεται δωρεάν, ένα ακόμη χρήσιμο «εργαλείο» στη διάθεση του. Μα πώς; Μέσω του προσωπικού λογαριασμού που διατηρεί για την επιχείρησή του. Εκεί, μπορεί να «ανεβάζει» φωτογραφίες αλλά και βίντεο από τη δουλειά του και έτσι να προσελκύει νέους πελάτες. Μπορεί ακόμη να κάνει κάποια δημοσίευση για να επικοινωνήσει ένα μήνυμα προς την πελατεία του. Το τελευταίο πραγματοποιείται εναλλακτικά και με την καταγραφή και κοινοποίηση ενός βιντεοσκοπημένου μηνύματος.

Ένας πιο παλιομοδίτικος τρόπος προώθησης του εαυτού μας ή του καταστήματός μας είναι η διανομή φυλλαδίων ή επαγγελματικών καρτών. Αυτές οι δύο μέθοδοι, παρότι μοιάζουν να ανήκουν σε μία άλλη εποχή, είναι απολύτως αποδοτικές και για αυτό το λόγο έχουν λόγο ύπαρξης μέχρι και σήμερα. Βλέπετε, ένας γιατρός, ένας νομικός ή ένα τοπικό κατάστημα με είδη ρουχισμού μάλλον δεν έχει τη δυνατότητα για μια πανάκριβη τηλεοπτική διαφήμιση και ίσως στο τέλος της ημέρας να μην την έχει και ανάγκη. Δηλαδή ένας και μόνον επαγγελματίας δεν μπορεί να εξυπηρετήσει εκατοντάδες ή χιλιάδες πελάτες σε καθημερινή ή μηνιαία βάση, οπότε δεν έχει και ανάγκη μιας τέτοιας επένδυσης.

Είναι γνωστό εξάλλου ότι ειδικά στις μικρές κοινότητες η καλή και η κακή φήμη μεταδίδεται «από στόμα σε στόμα» οπότε ένας ελεύθερος επαγγελματίας σε ένα τέτοιο μέρος το μόνο που χρειάζεται είναι να κάνει σωστά τη δουλειά του και η πελατεία θα αυξηθεί ακολούθως. Αν μιλάμε όμως για ανταγωνιστές σε εθνικό ή και διεθνές επίπεδο δεν είναι καθόλου εύκολο να τους αντιμετωπίσεις και να τους υπερκεράσεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να εντοπίσεις το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχεις απέναντί τους και να το προβάλλεις κατά το δυνατόν εντονότερα.

Θα πρέπει δηλαδή να δαπανήσεις μεγάλο μέρος του αρχικού κεφαλαίου σου, αλλά και του μετέπειτα, για να είσαι συνεχώς στο προσκήνιο και να μην αντιμετωπίσεις το φάσμα της πτώχευσης. Είναι δεδομένο ότι, ένα καλό προϊόν και μια εξαιρετικά παρεχόμενη υπηρεσία κάποια στιγμή θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Αλλά δεν θα ήταν καλύτερα αυτό να συμβεί άμεσα παρά κάποια στιγμή στο μέλλον; Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να καθόμαστε και να βλέπουμε να εξανεμίζονται τα κεφάλαιά μας τη στιγμή που θα μπορούσαμε να γεμίζουμε σύντομα τα ταμεία μας με μετρητά. Δε νομίζετε;

Άρθρο από ThinkTank