Γράφει ο Χρόνης Πολυχρονίου

Είναι γνωστό ότι η βάση ισορροπίας της Ελληνικής τουλάχιστον οικογένειας, είναι τα παιδιά. Κυρίως και καθόλη την μακρόχρονη 14-χρονη υποχρεωτική σχολική περίοδο φοίτησής τους. Πότε αυτά θα πάνε Σχολείο, εάν και πότε αυτά ανοίξουν, με ποιες συνθήκες ασφάλειας, τι θα βρούνε εκεί, τι θα φάνε, τι παρέες θα κάνουν, μήπως αρρωστήσουν, τι επιδόσεις θα έχουν κλπ-κλπ. Τις ημέρες αυτές, η συγκεκριμένη και ζητούμενη πάντα κεντρική οικογενειακή ισορροπία και λόγω βέβαια του κορονοϊού, έχει ανατραπεί βάναυσα. Βασικά από τις άστοχες πολιτικές της Κυβέρνησης.

Τα παιδιά μαζί και οι γονείς, είναι κυριολεκτικά στα κάγκελα. Για μία ακόμα φορά βρίσκονται μπροστά σε νέους κοινωνικούς αγώνες. Για πρώτη φορά όμως, τα αξιοπρόσεκτα πάντα αιτήματά τους εμφανίζουν πέραν των εκπαιδευτικών, εμφανίζουν και δίκαια αιτήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, άμεσα συνδεδεμένα με την δική τους ασφάλεια και των οικογενειών τους.

Τι ζητάνε εντελώς ακηδεμόνευτα, τα παιδιά? Λιγότερους μαθητές στην τάξη ζητάνε. Το πολύ δεκαπέντε (15). Δειγματοληπτικά τεστ covid-19 ζητάνε. Λεφτά, επί τέλους, για την Παιδεία ζητάνε και ‘’όχι για το SKY’’. Αίθουσες διδασκαλίας και προσλήψεις δασκάλων και καθηγητών ζητάνε. Στην τάξη της εγγονής μου δεν έχει εμφανιστεί ακόμη Μαθηματικός. Ποιο είναι το κακό ή το παράλογο αυτών των αιτημάτων?

Τι εισπράττουν τελικά αυτά τα παιδιά, πέρα από τις μάσκες-γίγας και τα παγουρίνο. Ύβρεις, προπηλακισμούς και απειλές. Από την ίδια την Κυβέρνηση και ιδιαίτερα από την, θεούσα τρομάρα μας, Υπουργό Παιδείας. ‘’Αλητάκια’’ τους ανεβάζουν ‘’κακομαθημένα’’ τους κατεβάζουν. Από τα χείλη Υπουργών και επισήμων …στελεχών της Κυβέρνησης ΝΔ. Απαξιώνουν μάλιστα να βγούνε μαζί τους στον ‘’αέρα’’ εκπομπής, επειδή είναι καταληψίες μαθητές. Κακό …σύνδρομο αυτό.

Αντί κατανόησης λοιπόν του προβλήματος, η Κυβέρνηση αποφεύγει τον διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, μαθητές-γονείς-εκπαιδευτικούς, και αποφασίζει αυταρχικά μέτρα (νόμος και τάξη) τιμωρίας και τρομοκράτησής τους. ‘’Μαθητές που παρεμποδίζουν την εκπαιδευτική …διαδικασία δεν θα συμμετέχουν (εκδικητικά) στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και θα παίρνουν …απουσίες. Τις απουσίες αυτές είναι υποχρεωμένοι να καταγράφουν οι …εκπαιδευτικοί (χαφιέδες των μαθητών τους !!!)’’. Με βάση αυτές τις απουσίες ένας μαθητής μπορεί να μείνει στην ίδια τάξη και η διαγωγή του να χαρακτηριστεί ως …’’κοσμία’’. Αυτή λοιπόν είναι η εχθρική απάντηση της Κυβέρνησης στα δίκαια αιτήματα των μαθητών.

Μέχρι και η ΟΛΜΕ, η Δεξιά ΟΛΜΕ αντέδρασε. ‘’Δεν θα γίνουμε ο βούρδουλας και το μακρύ χέρι της Κυβέρνησης ενάντια στους αγωνιζόμενους μαθητές, ούτε γενίτσαροι των παιδιών μας’’. Και συνεχίζει ακάθεκτη …έως και η Δεξιά ΟΛΜΕ. ‘’Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας απέχει χιλιόμετρα …από την εκπαιδευτική πραγματικότητα’’. Τα ακούς κύριε Μητσοτάκη από το Κολάμπια? Στο σκληρό δίσκο των Δεξιών συνδικαλιστών είναι εγγεγραμμένη ακόμα η ιαχή από τις μαθητικές καταλήψεις του 1991, επί Β. Κοντογιαννόπουλου, ‘’Μητσοτάκη κάθαρμα’’. Πρόκειται βέβαια για τον τότε Πρωθυπουργό, πατέρα Μητσοτάκη.

Εκτός όμως από την ανασφάλεια και τον αγωνιώδη προβληματισμό των γονέων για τα παιδιά τους, η Κυβέρνηση οφείλει να προσμετρήσει και την εξαιρετικά δύσκολη θέση δασκάλων και καθηγητών, οι θέσεις των οποίων ταυτίζονται απολύτως με αυτές των μαθητών και των γονιών τους. Και τούτο διότι, πέρα από το καθαρά εκπαιδευτικό τους έργο οι δάσκαλοι και καθηγητές έχουν να αντιμετωπίσουν μία πρωτόγνωρη για αυτούς συγκεχυμένη ψυχολογικά, φοβική και έξω από τα νερά τους κατάσταση των μαθητών τους. Με σφιχτά ιατρικά πρωτόκολλα, μάσκες και 25 μαθητές διαρκώς στη ίδια τάξη, την ώρα που απαγορεύεται η συνάθροιση πέραν των 9 ατόμων έξω στις πλατείες!!

Η σκληρή βέβαια ξεδιάντροπη Δεξιά πτέρυγα της ΝΔ, μαζί και μερικά απολειφάδια του δικαστικού ‘’συστήματος’’ …το τερμάτισαν. Κατηγορούν ευθέως τους μαθητές για ‘’μόδα καταλήψεων από τα κωλόπαιδα’’ και ότι ‘’για να μην κάνουν μαθήματα’’ υποκινούνται από την Αριστερά και την άκρα Αριστερά, στολίζοντάς τους με ανοίκειους χαρακτηρισμούς και την απαίτηση να πληρώνουν οι γονείς των ‘’καταληψιών’’, τυχόν ζημιές που θα γίνουν στα Σχολεία τους. Αλλά αυτό είναι μια άλλη …ιστορία. Βαμμένη και αυτή στο παρελθόν με αίμα.

Αυτή λοιπόν η νέα γενιά που είναι κυριολεκτικά στα κάγκελα, δείχνει να αισθάνεται έναν υπαρκτό κίνδυνο και αντιδρά. Δεν είναι φυτό όπως την θέλουν. Αντιδρά, άρα υπάρχει. Και πρόκειται για μια σπουδαία γενιά. Αντί λοιπόν να είμαστε περήφανοι για αυτήν και να ενθαρρύνουμε το αγωνιστικό της φρόνημα, αντί να βρεθούμε δίπλα τους, αντίθετα τους αποτρέπουμε, τους αποθαρρύνουμε, τους τρομοκρατούμε. Συστηματικά και οργανωμένα. Με την σφραγίδα του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης.

Συμπερασματικά, οι μαθητές με την φρεσκάδα της νιότης τους, στέλνουν στην κοινωνία ένα υγειές και ελπιδοφόρο μήνυμα. Άλλοι είναι καταδικασμένοι να μην το εισπράξουν ποτέ. Μερικοί το διαστρεβλώνουν επειδή το φοβούνται. Οι υπόλοιποι απλώς το σκέφτονται. Έως τότε οι μαθητές με απαράμιλλη σύμπνοια και συγκινητικές αναρτήσεις στα ΜΚΔ, θα συνεχίζουν να μας εντυπωσιάζουν. Η τελική νίκη, κάθε φορά και για πάντα, θα είναι δική τους.

* Τα άρθρα δεν απηχούν απαραίτητα τη γνώμη του notospress.gr