• Η αναβάθμιση του οδικού άξονα Γκούρα - Στενό - Σαραντάπηχο - Ευρωστίνη να προωθηθεί άμεσα στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας

• Ολοκλήρωση της μελέτης αντιδιαβρωτικής προστασίας του Κορινθιακού

• Υλοποίηση τώρα των αντιπλημμυρικών έργων για την Κορινθία

ΚΟΡΙΝΘΙΑ. Σειρά διαδοχικών συναντήσεων πραγματοποίησε ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «ΝΕΟΙ ΔΡΟΜΟΙ για την Πελοπόννησο», Γιώργος Δέδες, με τους Δημάρχους Σικυωνίων, Σπύρο Σταματόπουλο και Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης, Βλάση Τσιώτο, προκειμένου να συζητηθούν οι εξελίξεις σε ζητήματα αιχμής και σημαντικά έργα που αφορούν στην περιοχή. Όπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο τύπου στην πρώτη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Ξυλοκάστρου συμμετείχε και ο Βουλευτής Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Ψυχογιός. Τον Γιώργο Δέδε συνόδευαν οι περιφερειακοί Σύμβουλοι, Αναστάσιος Μποζίκης και Χρήστος Καρσιώτης, καθώς και τα στελέχη της Περιφερειακής Παράταξης, Σοφία Φιλιππάκη και Βλάσης Τσιάμης.

Ο Γιώργος Δέδες εξέφρασε καταρχάς την ικανοποίησή του για τη διαπίστωση ότι συνεχίζονται στην Κορινθία τα έργα που είχαν δρομολογηθεί και χρηματοδοτηθεί από την περίοδο της θητείας του ως Γενικός Γραμματέας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την περιοχή της δυτικής Κορινθίας. “Απαιτείται όμως η συνέχιση με γρήγορους ρυθμούς και χωρίς καθυστερήσεις του συνολικού σχεδιασμού για την περιοχή και φυσικά η ένταξη και η χρηματοδότηση νέων έργων”, υπογράμμισε ο επικεφαλής της παράταξης των “ΝΕΩΝ ΔΡΟΜΩΝ για την Πελοπόννησο”.

Κοινά θέματα αιχμής, που αφορούν και τους δύο Δήμους, αναδείχθηκαν ο οδικός άξονας Γκούρα - Στενό - Σαραντάπηχο - Ευρωστίνη - Δερβένι, η αντιμετώπιση της διάβρωσης των ακτών και η αντιπλημμυρική θωράκιση:

• Ο οδικός άξονας παράκαμψη Γκούρας - παράκαμψη Στενού - Σαραντάπηχο -παράκαμψη Ευρωστίνης. Πρόκειται για το ορεινό οδικό πέταλο που συνδέει τους δήμους Σικυωνίων και Ξυλοκάστρου - Ευρωστίνης γύρω από το όρος Κυλλήνη και αφορά ολόκληρη τη δυτική Κορινθία. Συνίσταται στη ριζική αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου με παρακάμψεις και νέες χαράξεις σε τμήματά του, με κόστος που ανέρχεται στα 17,5 εκατομμύρια ευρώ. Η αναβάθμισή του θα αναδείξει με μοναδικό τρόπο το ορεινό τοπίο της περιοχής συμβάλλοντας στην τουριστική και εμπορική ανάπτυξή της. Ο Γιώργος Δέδες σημείωσε πως η Μελέτη του έργου είναι πλήρως δομημένη και συγκροτημένη, ενώ εκκρεμούν μόνο οι απαλλοτριώσεις. Τόνισε πως απαιτείται μέτωπο διεκδίκησης από τους δύο Δήμους και τις περιφερειακές παρατάξεις προκειμένου να επιτευχθεί η ένταξή του έργου στο τρέχον ΕΣΠΑ, αφού υπάρχει το περιθώριο από τα αναπορρόφητα ποσά για οδικά έργα της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

• Η ολοκλήρωση της Μελέτης για τη Διάβρωση των Ακτών του Κορινθιακού Κόλπου. Για το μείζον ζήτημα της διάβρωσης των ακτών, το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα της Κορινθίας, ο Γιώργος Δέδες υπενθύμισε πως το 2016 η Γενική Γραμματεία Υποδομών δημοπράτησε με 4,8 εκατομμύρια ευρώ τη μεγαλύτερη Μελέτη ακτομηχανικής που έγινε τις τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας, η οποία αντιμετωπίζει με ολιστικό, συστηματικό και οριστικό τρόπο, το πρόβλημα της διάβρωσης των νοτίων ακτών του Κορινθιακού Κόλπου, από τη γέφυρα του Ισθμού μέχρι τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Ο Γιώργος Δέδες στηλίτευσε την καθυστέρηση που έχει επιδείξει η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην εξέλιξη του έργου, ενώ η Μελέτη έχει ανάδοχο με υπογεγραμμένη σύμβαση εδώ και πάνω από ένα χρόνο. Τόνισε δε, πως πρέπει άμεσα να ασκηθεί πίεση στο Υπουργείο από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, τους Δήμους και τους Κορίνθιους βουλευτές ώστε μέχρι το τέλος του έτους να έχει ολοκληρωθεί η Α’ φάση της Μελέτης που συνίσταται στη διαβούλευση ανάμεσα στους Δήμους, την Περιφέρεια και τους Μελετητές. Από τη διαβούλευση θα ιεραρχηθούν τα σημεία επείγουσας παρέμβασης, ώστε να υπάρξουν απτά αποτελέσματα σε γρήγορους χρόνους. Πρόκειται για ένα έργο ζωτικής σημασίας, ένα έργο ασφάλειας και ανάπτυξης για την Κορινθία και τους πολίτες της.

• Αντιπλημμυρικά έργα. Όπως επισημάνθηκε κατά τις συζητήσεις που έλαβαν χώρα στα δημαρχεία Κιάτου και Ξυλοκάστρου, η αντιπλημμυρική θωράκιση είναι ζήτημα πρώτης γραμμής για τους δήμους της Κορινθίας. Ο Γιώργος Δέδες σημείωσε πως έχουν ολοκληρωθεί από τους παραχωρησιούχους του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού οι προμελέτες που εξασφάλισε, αδαπάνως για το Δημόσιο, η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Υπάρχει πλέον σχέδιο παρεμβάσεων σε συγκεκριμένα σημεία, ανάλογα με την πλημμυρική επικινδυνότητά τους. Απαιτείται κοινή δράση Περιφέρειας και Δήμων ώστε να πιεστεί το Υπουργείο για να προχωρήσουν τα έργα κατά μήκος του οδικού άξονα και σε όλες τις εγκάρσιες διευθετήσεις ρεμάτων, χειμάρρων και ποταμών.

Στο Κιάτο, συζητήθηκε επιπλέον το θέμα του οδικού άξονα Νεμέα - Κιάτο. Η παράταξη “ΝΕΟΙ ΔΡΟΜΟΙ” υποστηρίζει το τεκμηριωμένο αίτημα του Δήμου Σικυωνίων να ολοκληρωθεί άμεσα η Μελέτη και να υπογραφεί η Προγραμματική Σύμβαση ανάμεσα στο Δήμο και την Περιφέρεια Πελοποννήσου, ώστε να προχωρήσει ο πολύ σημαντικός αυτός δρόμος που θα συμβάλλει στην τουριστική και εμπορική ανάπτυξη της περιοχής με την αξιοποίηση της υδρολεκάνης του Ασωπού, όπως αυτή θα προκύψει με την κατασκευή του φράγματος. Επίσης, στηρίζει το Δήμο Σικυωνίων στις προσπάθειές του για την πραγματοποίηση των αρδευτικών έργων που έχει ανάγκη, προκειμένου να στηριχθεί η αγροτική παραγωγή στις δύσκολες συνθήκες που διαμορφώνει η κλιματική αλλαγή.

Στο Δήμο Ξυλοκάστρου - Ευρωστίνης, ανάλογο ζήτημα είναι η κατασκευή της λιμνοδεξαμενής στη Ρίζα και των αρδευτικών της δικτύων. Πρόκειται για έργο της τάξης των 18 εκατομμυρίων ευρώ, ώριμο και λειτουργικό, με έτοιμη τη σχετική Μελέτη το οποίο θα μπορεί να αρδεύσει έως 4.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης.

Μιλώντας για τη φιλοσοφία με την οποία η παράταξη των “ΝΕΩΝ ΔΡΟΜΩΝ” πολιτεύεται στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ο Γιώργος Δέδες επισήμανε ότι δεν αναλώνεται σε μάχες χαρακωμάτων αλλά, διατηρώντας την πολιτική της αυτονομία, συμβάλλει ουσιαστικά στα κεντρικά πελοποννησιακά ζητήματα, διεκδικητικά και δημιουργικά, πάντα με γνώμονα το συμφέρον των Πελοποννησίων πολιτών. Στο πλαίσιο αυτό, η συνεργασία με τους φορείς της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης είναι απαραίτητος όρος προκειμένου να επιτευχθεί ο κοινός βηματισμός στη δρομολόγηση απαραίτητων έργων και τη στρατηγική της ανάπτυξης, επ’ ωφελεία του τόπου και των συμπατριωτών μας.