ΚΟΣΜΟΣ. Ο συμπατριώτης Γιάννης Κατσούλης, από την μακρινή Μελβούρνη της Αυστραλίας, μέσα από το notospress.gr εκφράζει την αγωνία του και την απορία του για την προοπτική της ιδιαίτερης πατρίδας του.

Στέλνοντας και τους πατριωτικούς του χαιρετισμούς, αναφέρει:

«Ελπίζουμε όλοι σας στο Νotospress να είστε καλά καθώς περνάμε μια εμπειρία που κανένας από εμάς δεν έχει δει στη ζωή μας.
Μένω στην Μελβούρνη Αυστραλίας, αλλά έρχομαι συχνά στην Σπάρτη.
Έχω μερικά ερωτήματα σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση στη Λακωνία.
Καταλαβαίνω πλήρως ότι το email μου δεν θα λύσει κανένα πρόβλημα, αλλά θα ήθελα πιθανώς να ξεκινήσει την ευαισθητοποίηση και ενδεχομένως κάλυψη για θέματα που θα μπορούσαν να βελτιώσουν τη ζωή και την οικονομία των πολιτών μας.

Γιατί η πόλη της Σπάρτης και γενικά η Λακωνία είναι παραμελημένη από όλες τις αρχές, φορείς και κυβερνήσεις για πολλά θέματα σε βάρος της Λακωνικής κοινωνίας;

Γιατί άλλοι νόμοι και πόλεις της Ελλάδας έχουν αναπτυχθεί σε όφελος των πολιτών τους;

Γιατί η Σπάρτη δεν διαθέτει σύνδεση υψηλής ταχύτητας με ηλεκτροκίνητη επιβατική αμαξοστοιχία με την Αθήνα;

Τα οφέλη για τη βιομηχανία, τουρισμό και τους ντόπιους Λάκωνες γενικά (θα) είναι τεράστια.

Η αξία του σιδηροδρόμου για την Λακωνική κοινωνία

Ο σιδηρόδρομος επιβάλλει μικρότερο κόστος στην κοινότητα όσον αφορά ατυχήματα, συμφόρηση και εκπομπές (ρύπων) από ό, τι ο δρόμος. Αυτά τα έξοδα δεν συνυπολογίζονται στις τιμές μεταφοράς.
Κάθε ταξίδι επιβατών που πραγματοποιείται σιδηροδρομικώς αντί για οδικό δίκτυο αποφέρει οφέλη για την κοινωνία πολλά χρήματα μειώνοντας το κόστος συμφόρησης, ατυχημάτων και άνθρακα.
Υπάρχουν επίσης οφέλη για την υγεία, την κοινωνική ένταξη και την ευκολία από τη χρήση σιδηροδρόμων.
Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές παράγουν πολλαπλά μεγαλύτερο κόστος ατυχήματος και πιο πολύ ρύπανση του άνθρακα από τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές
Η μεταφορά σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών αντί του δρόμου δημιουργεί οφέλη για την κοινωνία περίπου. Αυτό σημαίνει ότι, εάν όλα τα οδικά εμπορεύματα που κινούνται μεταξύ Αθήνα και Σπάρτης ταξιδεύουν με τρένο, αυτό θα αποφέρει κοινωνικά οφέλη ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Οι υπηρεσίες των σιδηροδρόμων και λεωφορείων (ΚΤΕΛ Λακωνίας) μπορούν να συνυπάρχουν καθώς ο τουρισμός θα αυξηθεί και θα απαιτηθούν αυξημένες ανάγκες νέων προορισμών και δρομολογίων.

Το θέμα έχει εξεταστεί, συζητηθεί/μελετηθεί για την αξιοποίηση της συνδέσης με την Αθήνα;

Βασικά, χρειαζόμαστε όλους τους πολιτικούς, αρχές και φορείς όλων των επιπέδων να ενωθούν για το καλό του τόπου μας.
Έχετε καλύψει τα θέματα αυτά σε άρθρα η ρεπορτάζ;»

Στη φωτογραφία το τρένο που συνδέει Σίδνεϋ - Μελβούρνη