ΕΛΛΑΔΑ. H εταιρία μέσω του τομέα Sustainable Engineering Solutions αναλαμβάνει την Αμβρακία Οδό, άξονας συνολικού μήκους 48,5 χιλιομέτρων.

Οριστικά στην MYTILINEOS με έκπτωση 39,63% περνά η εργολαβία «σκούπα» για την ολοκλήρωση της επί ημιτελούς επί 10 και πλέον χρόνια Αμβρακίας Οδού, η οποία συνδέει το Άκτιο με την Αμβρακία.

Πρόκειται για έναν άξονα μήκους 48,5 χιλιομέτρων, τον οποίο θα αναλάβει πλέον να αναλάβει η MYTILINEOS, μέσω του κατασκευαστικού του «βραχίονα», της πρώην ΜΕΤΚΑ, που έχει απορροφηθεί από την MYTILINEOS και έχει γίνει πια Τομέας Δραστηριότητας Sustainable Engineering Solutions. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρίας, πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία του εταιρίας, καθώς η Αμβρακία Οδός θα αποτελέσει το πρώτο δημόσιο οδικό έργο που ανατίθεται στην MYTILINEOS, σηματοδοτώντας με τον τρόπο αυτό, την ενεργότερο εμπλοκή του στα κατασκευαστικά δρώμενα της χώρας.

Η MYTILINEOS ήταν η μόνη από τις εναπομείνασες εταιρείες στον «στοιχειωμένο» διαγωνισμό, η οποία έσπευσε να ανταποκριθεί στο πρόσφατο κάλεσμα του Υπ. Υποδομών και να ανανεώσει την προ διετίας προσφορά της. Έτσι, ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος και μετά και την παρέλευση της σχετικής προθεσμίας για τυχόν προσφυγές, βρίσκεται «αγκαλιά» με το έργο, χωρίς μάλιστα να υπάρχει περιθώριο για άλλες προσφυγές από ανταγωνιστές.

Ως εκ τούτου, ανοίγει πλέον ο δρόμος για την συμβασιοποίηση του έργου, την υπογραφή των συμβάσεων, την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την κύρωση από τη Βουλή. Στόχος είναι να έχει εγκατασταθεί ο ανάδοχος πριν το τέλος του 2020.

Η διεκδίκηση σημαντικών δημοσίων και ιδιωτικών έργων δεν είναι κάτι νέο για την εταιρία, μέσω του τομέα Sustainable Engineering Solutions. Ωστόσο, μέχρι σήμερα και παρά την συμμετοχή σε δεκάδες διαγωνισμούς, οι επιτυχίες ήταν λιγοστές, κυρίως σε σιδηροδρομικά έργα και έργα οδοφωτισμών. Κύριος λόγος για την εξέλιξη αυτή ήταν το γεγονός ότι η εταιρία δεν ακολουθούσε το δρόμο άλλων κατασκευαστικών εταιρειών, αποφεύγοντας τις υπερβολικές εκπτώσεις στους διαγωνισμούς που συμμετείχε.

Ποια άλλα δημόσια έργα διεκδικεί

Σήμερα, η εταιρία διεκδικεί σχεδόν όλα τα κτιριακά έργα ΣΔΙΤ που έχουν προκηρυχθεί τον τελευταίο χρόνο, αξίας άνω των 600 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για έργα ανάπτυξης φοιτητικών εστιών και συναφών πανεπιστημιακών υποδομών, μεταξύ άλλων, σε Κρήτη, Βόλο, και Θράκη. Επίσης, η εταιρία διεκδικεί σε κοινοπραξία με την ισπανική Acciona, την κατασκευή και λειτουργία μέσω ΣΔΙΤ, του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη. Το έργο, εκτιμώμενου ύψους 312 εκατ. ευρώ, αφορά την κατασκευή του οδικού άξονα σε μια περιοχή που παρουσίαζε πριν την πανδημία υψηλούς ρυθμούς τουριστικής ανάπτυξης. Ο ανάδοχος θα αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση του οδικού άξονα για 30 χρόνια, ενώ θα αμείβεται με πληρωμές διαθεσιμότητας. Στον ανταγωνιστικό διάλογο που βρίσκεται σε εξέλιξη έχουν επίσης εκδηλώσει ενδιαφέρον οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΑΒΑΞ και η Intrakat.

Επίσης, η MYTILINEOS, σε κοινοπραξία με την Rover Maritime και την Χ. Κωνσταντινίδης, συγκαταλέγεται μεταξύ των σχημάτων που διεκδικούν το έργο της επέκτασης του Στ’ Προβλήτα του ΟΛΘ (Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης), έργο της τάξεως των 170 εκατ ευρώ. Τα τεύχη των όρων του διαγωνισμού θα δοθούν σύντομα στους ομίλους που έχουν προκριθεί στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Το έργο διεκδικούν επίσης τα σχήματα Eiffage-ΤΕΡΝΑ, Intrakat-Vittadello, Archirodon, Άβαξ - Etermar - Besix και Acciona Construccion. Οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές αναμένεται να κατατεθούν το φθινόπωρο, ενώ στόχος είναι ο ανάδοχος να έχει εγκατασταθεί έως το τέλος του 2020.

Υπενθυμίζεται ότι, η Citigroup προχώρησε σε σύσταση αγοράς της μετοχής της MYTILINEOS, θέτοντας ως τιμή - στόχο τα 10 ευρώ. Βασική παραδοχή της Citigroup για την αναθεώρηση αυτή, στάθηκε το γεγονός ότι η σημαντική μείωση του κόστους παραγωγής, εξέλιξη με ιδιαίτερα θετική επίδραση στα μεγέθη του ομίλου. Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της Citigroup, το κόστος παραγωγής για την αλουμίνα και το αλουμίνιο θα μειωθούν κατά 25%-30% το 2020, λόγω της μείωσης των τιμών του φυσικού αερίου και της μείωσης του κόστους των υλικών.