ΛΑΚΩΝΙΑ. Πριν μερικές μέρες σε μήνυμά της ΕΛΜΕ Λακωνίας προς τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς του νομού, προκειμένου να τους παροτρύνει να στηρίξουν την τοπική οικονομία για να μη μείνει κανένας γονιός μαθητή άνεργος, κατέληγε ζητώντας τους να επαγρυπνούν γιατί "στην αναμπουμπούλα ο λύκος χαίρεται" όπως λέει η σοφή παροιμία.
Σήμερα η ΕΛΜΕ λακωνίας διαπιστώνει: "Δυστυχώς, μετά την πρόσφατη τροπολογία για τη ζωντανή μετάδοση σχολικών μαθημάτων αρχίζουμε να πιστεύουμε ότι "στην αναμπουμπούλα η υπουργός μας χαίρεται"."
Σε νέα παρέμβαση της ΕΛΜΕΛ αναφέρονται τα εξής:

"Ας ξεκαθαρίσουμε λοιπόν μερικά πράγματα τόσο απέναντι στην κυρία υπουργό όσο και στα διάφορα ‘παπαγαλάκια’ που δεν χάνουν ευκαιρία να τα βάζουν με τους εκπαιδευτικούς έχοντας πάντα ως στόχο τη δημόσια εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο.
Οι εκπαιδευτικοί δεν φοβούνται να μην εκτεθούν. Το έκαναν ήδη ανοίγοντας τις κάμερες των υπολογιστών τους από τα σπίτια τους, επιλέγοντας στη συντριπτική τους πλειοψηφία τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση και σε πιο δύσκολες συνθήκες, όπου μέσα σε λίγες μέρες έπρεπε να εξοικειωθούν με την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης και να ψηφιοποιήσουν το αναγκαίο εκπαιδευτικό υλικό. Η επιστροφή στο φυσικό τους χώρο θα τους φοβίσει;
Υπάρχει όμως μια σημαντική διαφορά ανάμεσα στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση και στη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος από την τάξη και αυτή λέγεται μαθητής.
Στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση ο κάθε μαθητής ήταν σπίτι του, η διαδικασία γι’ αυτόν ήταν προαιρετική, επέλεγε ο ίδιος αν θα ανοίξει την κάμερα του, δεν αξιολογούνταν και ο στόχος ήταν η διατήρησή του στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Στη ζωντανή μετάδοση όλα αυτά αλλάζουν. Ο μαθητής δεν επιλέγει την έκθεσή του στην κάμερα, θα πρέπει να απαντήσει σε ερωτήσεις, να λύσει ασκήσεις στον πίνακα, να αξιολογηθεί, ακόμα και να ελεγχθεί πειθαρχικά σε ζωντανή μετάδοση. Τα τυχόν προβλήματα που θα δημιουργηθούν στην τάξη δεν θα λυθούν μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, αλλά πιθανόν να γίνουν αντικείμενο ευρύτερων διαδικασιών με απροσδιόριστες συνέπειες.
Τί θα απαντήσουμε στα παιδιά που μέχρι τώρα αγωνιζόμασταν να τα πείσουμε να μην εκθέτουν την εικόνα τους στο διαδίκτυο για μερικά "likes" και τους αναλύαμε τις δυσμενείς συνέπειες που αυτό θα μπορούσε να επιφέρει;
Κι εδώ ερχόμαστε εμείς οι διδάσκοντες, που πρέπει να προστατεύουμε τους μαθητές μας από κάθε κακοτοπιά, από κάθε έκθεση σε κίνδυνο. Ποια στάση θα κρατήσουμε; Θα φανούμε αντάξιοι του ρόλου μας ή θα πειστούμε από την επικοινωνιακή πολιτική ενός υπουργείου που όλη τη χρονιά μας απαξίωνε; Θα προστατεύσουμε τις προσωπικότητες ,τις ιδιαιτερότητες των μαθητών μας ή θα γίνουμε μαριονέτες της Υπουργού; Με τη μαγνητοσκόπηση του μαθήματος δεν εξυπηρετείται η παιδεία. Η πολιτική του υπουργείου εξυπηρετείται. Κανένας εκπαιδευτικός με στοιχειώδη αυτοσεβασμό δεν πρέπει να ενδώσει σε αυτήν την πολιτική.
Καλούμε την κυρία υπουργό την ύστατη αυτή ώρα να ξανασκεφτεί τη θέση της γύρω από τη ζωντανή μετάδοση μαθημάτων.
Την καλούμε επίσης να μη νομοθετεί με μόνο σύμμαχο τον φόβο από την πανδημία.

Δεν θα θέλαμε να δικαιωθούν αυτοί που λένε ότι στα απολυταρχικά καθεστώτα τα φτερά της ελευθερίας κόβονται βίαια, ενώ σε κάποιες δημοκρατίες μαδιούνται αργά πούπουλο – πούπουλο".


ΥΓ. Σήμερα το Υπουργείο ανακοίνωση την κατάργηση του Θαυμαστικού, μετα απο την διαπίστωση ότι τίποτα δεν μας εκπλήσσει πιά...