ΕΛΛΑΔΑ. Μετά από μια περίοδο 6 εβδομάδων πρωτόγνωρης κατάστασης σε όλο τον πλανήτη, επιστρέφουμε σταδιακά σε μια νέα πραγματικότητα.
«Από την πρώτη ημέρα του lockdown στα μέσα Μαρτίου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έλαβε όλα τα μέτρα ασφαλείας. Είμαστε σε επαφή με τη Διεθνή Ένωση Σιδηροδρόμων και με τις Βρυξέλλες και μας απένειμαν τα εύσημα για την ασφάλεια που παρέχουμε.
Από 4 Μαΐου επανήλθαμε στον Προαστιακό και πυκνώσαμε τα δρομολόγια, ενώ αναπτύξαμε ένα νέο σύστημα εισιτηρίου που συνδέεται με ένα συγκεκριμένο τρένο, ώστε να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή πόσοι ακριβώς επιβαίνουν σε κάθε τρένο,»
είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης, σε διαδυκτιακή συνομιλία με δημοσιογράφους.

Ο Φίλιππος Τσαλίδης τοποθετήθηκε αναλυτικά για μια σειρά θεμάτων και συγκεκριμένα:

Το τρένο είναι ίσως το μόνο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς που έχει συνεχή ροή ανανέωσης αέρα. Ως εταιρεία, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε ένα μόνο κρούσμα κορονοϊού, που έχει αναρρώσει πλήρως.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κάνει ό,τι είναι απαραίτητο προκειμένου να ανακτήσει ορισμένα από τα έσοδα που έχουν χαθεί. Το πρώτο δίμηνο ήταν αυξημένο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019, ο Μάρτιος είχε πτώση 65% και ο Απρίλιος 96%. Ήταν λογικό λόγω της απαγόρευσης κυκλοφορίας.

Πριν από το lockdown, η εταιρεία πραγματοποίησε 417 δρομολόγια και εντός του lockdown μέχρι και χθες, μόλις 56, χρησιμοποιώντας το προσωπικό που χρειαζόταν, το οποίο ήταν πολύ μικρό.

Στους δύο πρώτους μήνες του 2020, η εταιρεία παρουσίασε αύξηση του εμπορικού της έργου. Ο Μάρτιος εμφάνισε κάμψη λόγω της Κίνας, που καθυστερούσε τις παραδόσεις, καθώς είχε κλειστά εργοστάσια και υπηρεσίες. Όμως ο Απρίλιος κινήθηκε σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Ήδη ο Προαστιακός επανήλθε, ενώ μολονότι απαγορεύεται η μετακίνηση από περιφέρεια σε περιφέρεια, λόγω της υφής του Προαστιακού, έχει δοθεί εξαίρεση για το Κιάτο.

Το πρώτο από τα 5 νέα τρένα, θα έρθει το Φθινόπωρο του 2020. Τα υπόλοιπα, επειδή έκλεισαν τα εργοστάσια της Ιταλίας θα έρθουν με καθυστέρηση 6 μηνών.

Όσον αφορά τη γραμμή Κιάτο – Αίγιο, αναμένεται μια τελική δοκιμή τις επόμενες ημέρες, ώστε να παραδοθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για λειτουργία, ίσως εντός του Μαΐου.

Επίσης, παραμένει η επικοινωνία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου για τη γραμμή Κόρινθος – Ναύπλιο.

Εξάλλου, γίνεται συζήτηση για την επαναλειτουργία και των τουριστικών τρένων.

Σύντομα θα ανακοινωθεί ένα εμπροσθοβαρές επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, που μπορεί να αγγίξει τα 2 δισ. ευρώ. Η εταιρεία έχει επενδύσει 50 εκατ. για τα υπάρχοντα τρένα καθώς και ακόμη 16 εκατ. για το μηχανοστάσιο στη Θεσσαλονίκη.

Η εταιρεία εφαρμόζει τη σύμβαση που υπογράφηκε το 2016 και λήγει τον Δεκέμβριο του 2020. Αυτή η σύμβαση δεν συνδέεται με επενδύσεις, αλλά συνδέεται αυτή που αναμένεται αν υπογραφεί σύντομα.