ΕΛΛΑΔΑ. Πώς βιώνει ένα παιδί την καραντίνα; Πώς αντιλαμβάνεται τον κορωνοϊό και όσα συμβαίνουν γύρω του; Τις απαντήσεις δίνουν με χιουμοριστική διάθεση και πολλή αγάπη, μέσα από το παραμύθι «Κορώνα και Γράμματα», δύο νέοι επιστήμονες, η Στέλλα Τριανταφύλλου και ο Τίμος Χαλκιάς, οι οποίοι εμπνεύστηκαν τις μέρες της καραντίνας ένα παραμύθι για παιδιά αλλά και για μεγάλους με θέμα τον κορωνοϊό.

Το παραμύθι «Κορώνα και Γράμματα» είναι γραμμένο με χιουμοριστικό τρόπο και δείχνει τη νέα πραγματικότητα που επιβάλλει ο κορωνοϊός, συμπεριλαμβανομένης της καραντίνας, μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Ο ήρωας παρουσιάζει τη διαμονή του στο σπίτι και παρακολουθούμε τις συναισθηματικές του αντιδράσεις και την εξέλιξή του από την άγνοια στη γνώση και από την ανία στη δημιουργική αξιοποίηση του χρόνου του. Δίνεται αισιόδοξο μήνυμα αναφορικά με τα οφέλη που μπορούμε να αποκομίσουμε συλλογικά μέσα από αυτήν τη διεθνή πρόκληση.

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι δημιουργοί του παραμυθιού η κα Στέλλα Τριανταφύλλου και ο κ. Τίμος Χαλκιάς, δεν παρουσιάζεται στην ιστορία μια στασιμότητα ή παθητική στάση σε όλο αυτό, αλλά αντιθέτως μια «καμπύλη εξέλιξης» του ήρωα, με τον οποίο ελπίζει να ταυτιστούν πολλά παιδιά «από την άγνοια στη γνώση και από την πλήξη στη δημιουργική αξιοποίηση του χρόνου».

Πώς δημιουργήθηκε το «Κορώνα και Γράμματα»

H περίοδος της καραντίνας αποτέλεσε αφορμή για να δημιουργηθεί το συγκεκριμένο παραμύθι, όπως τονίζει η κα Τριανταφύλλου.

«Η περίοδος του εγκλεισμού και της καραντίνας αποτέλεσε αφορμή για εμάς να βρούμε χρόνο για να ασχοληθούμε με όλα αυτά που με τους συνήθεις ρυθμούς καθημερινότητας δεν έχουμε χρόνο. Ενώσαμε λοιπόν τις δυνάμεις μας ως επαγγελματίες στον τομέα της Εκπαίδευσης/Ψυχολογίας και της Υγείας/Ιατρικής αντίστοιχα προκειμένου να δώσουμε τη δική μας απόδοση σε ένα θέμα επίκαιρο που προσφέρεται για ανάλυση από πολλές πλευρές. Θέλαμε, βέβαια, να ξεφύγουμε από την προσέγγιση που ακολούθησε η πλειονότητα των ήδη υπαρχόντων έργων σχετικών με το θέμα και να συνθέσουμε ένα παραμύθι αφενός με ρεαλιστικά και συνάμα χιουμοριστικά στοιχεία, αφετέρου δε από την οπτική του κοινού μας, δηλαδή του αναγνώστη».

Όσον αφορά τον τρόπο που παρουσιάζονται τα όσα συμβαίνουν στο παραμύθι, η κα Τριανταφύλλου μας εξηγεί πως περιγράφονται όχι μόνο με ευθύ και κατανοητό τρόπο, χρησιμοποιώντας την πρωτοπρόσωπη αφήγηση, αλλά όπως επισημαίνει «και από ένα αισιόδοξο πρίσμα που επιτρέπει την αποστασιοποίηση και την εκτίμηση του χιούμορ και του σουρεαλισμού της κατάστασης». Και προσθέτει πως «σε καμιά περίπτωση δεν καταφεύγουμε στην υπεραπλούστευση και δεν υποτιμούμε την αντιληπτική ικανότητα των παιδιών, τόσο στο λεξιλόγιο όσο και στις έννοιες που πηγάζουν από το κείμενο».

Δείτε εδώ σε ποιες ηλικίες απευθύνεται, το ηθικό δίδαγμα και όλο το Παραμύθι…