ΕΛΛΑΔΑ. Με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί η βιομηχανία της κρουαζιέρας την εξέλιξη της επιδημίας του κορωναϊού. Μπορεί αρχικώς να ήταν όλοι ψύχραιμοι επισημαίνοντας ότι έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα, όμως οι θάνατοι επιβατών πάνω σε κρουαζιερόπλοια από τον ιό άλλαξαν δραματικά προς το χειρότερο την κατάσταση.

Οι ζημιές υπολογίζεται ότι σύμφωνα με τη σημερινή εικόνα θα ξεπεράσουν τα 12 δισεκατομμύρια δολάρια με ανοδική τάση αφού πολλά κρουαζιερόπλοια είναι μεγάλα και έχουν ημερήσιο λειτουργικό κοστος 300.000 δολαρια.

Μεγάλος όμιλος φέρεται να έχει «δέσει» πάνω απο 10 πλοία. Προβληματισμός υπάρχει και για τα δρομολόγια της Ευρώπης που αρχίζουν τον Απρίλιο.

«Έρχεται μεγάλη καταστροφή. Υπάρχει κίνδυνος πλέον να κλείσουν εταιρείες κρουαζιέρας» επισημαίνει υψηλόβαθμο στέλεχος του κλάδου.

Η ελληνική οικονομία αλλά κυρίως οι τοπικές οικονομίες θα δεχθούν πλήγμα. Μπορεί ο κλάδος της κρουαζιέρας να υποστηρίζει ότι έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα ασφάλειας και πρόληψης όμως ο κόσμος είναι επιφυλακτικός.

Στην αρχή υπήρχε αισιοδοξία ότι θα επωφεληθεί η Μεσόγειος μετά τα κρούσματα κορωνοϊού στην Κίνα όμως τώρα εξαπλώθηκε και κάνουν όλοι επανασχεδιασμούς.

Πολλά κρουαζιερόπλοια πάνε στη Γαλλία για να τη χρησιμοποιήσουν ως βάση πλέον, αφού η Ιταλία είναι στην καρδιά του προβλήματος. Κάποια ενδέχεται να έρθουν στην Ελλάδα και να ξεκινούν από δω τις κρουαζιέρες.

Οι ακυρώσεις αγγίζουν πλέον και το 40% σύμφωνα με πληροφορίες.

«Η μείωση των κρατήσεων θα συνεχίσει να επιδεινώνεται έως ότου τα περιστατικά Covid-19 περιοριστούν» επισημαίνουν οι αναλυτές. Σχολιάζοντας τη θέση εταιρειών ότι δεν έχουν ακόμη κρούσμα σε πλοία τους οι ειδικοί τονίζουν ότι «είναι αφελές να πιστεύουν ότι δεν έχουν πρόβλημα».

Προβλήματα όμως θα υπάρξουν και την περίοδο 2020-2021 θεωρούν στελέχη της αγοράς.
«Όλα θα εξαρτηθούν από το χρονικό διάστημα και την εξάπλωση του ιού. Όσον αφορά τα προγραμματισμένα πλοία για την τουριστική περίοδο, οι εταιρείες έχουν αναφέρει αριθμό ακυρώσεων επιβατών διαφόρων εθνικοτήτων, αλλά μεγάλο αριθμό Κινέζων επιβατών» επισημαίνει ο Θεόδωρος Κόντες, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας.