Αττική και Πελοπόννησος «ανοικτά μέτωπα» λόγω χωματερών!

Στην Πελοπόννησο οι 21 από τις 53 παράνομες χωματερές



02-09-2019 12:48   

ΑΘΗΝΑ. Στην αναθεώρηση του σχεδιασμού για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική, στην Πελοπόννησο και, σε δεύτερο επίπεδο, του εθνικού σχεδιασμού για τα απορρίμματα προσανατολίζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Οι αποφάσεις θα ληφθούν αφού καταθέσουν τα νέα περιφερειακά συμβούλια τις προτάσεις τους, ενώ ορισμένα από τα έργα που έχουν ήδη δρομολογηθεί – όπως η επέκταση του ΧΥΤΑ και η αναβάθμιση του εργοστασίου διαλογής στη Φυλή – θα προχωρήσουν κανονικά.
«Η διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική βρίσκεται σήμερα σε χειρότερο σημείο από ό,τι ήταν το 2014», εκτιμά ο νέος γενικός γραμματέας Διαχείρισης Αποβλήτων Μανώλης Γραφάκος (να σημειωθεί ότι η γραμματεία μεταφέρθηκε από το υπουργείο Εσωτερικών στο υπουργείο Περιβάλλοντος). «Δεν ισχυρίζομαι ότι το σχέδιο που παρέλαβε η κυρία Δούρου (σ.σ. διαγωνισμοί με ΣΔΙΤ) ήταν τέλειο, ίσως ήταν μαξιμαλιστικό. Θα μπορούσε να το είχε τροποποιήσει και να είχε λύσει το πρόβλημα, είχε τον χρόνο. Τι παρέδωσε η περιφέρεια; Εναν σχεδιασμό χωρίς χωροθετήσεις. Και – ορθούς, κατά τη γνώμη μου – στόχους, που όμως δεν τους πέτυχε».
Με προαποφασισμένη, ελλείψει εναλλακτικής λύσης, την επέκταση του ΧΥΤΑ της Φυλής προς την κατεύθυνση της Αττικής Οδού (μέσα στον ήδη αδειοδοτημένο χώρο, σημειώνει ο κ. Γραφάκος), το υπουργείο αναμένει τις προτάσεις της νέας ηγεσίας της Περιφέρειας Αττικής. «Θα διαμορφώσουμε το περιφερειακό σχέδιο (ΠΕΣΔΑ) με βάση τον σχεδιασμό που θα αποφασιστεί και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε σε μια εκλογίκευση του εθνικού σχεδιασμού για τα απορρίμματα (ΕΣΔΑ). Ο νέος ΠΕΣΔΑ θα περιλαμβάνει συγκεκριμένες χωροθετήσεις για τις υποδομές, όχι γενικότητες και ευχολόγια, όπως ο σημερινός. Πιστεύω ότι η διαδικασία αυτή θα ολοκληρωθεί έως το 2020».
Η αναθεώρηση του περιφερειακού σχεδιασμού δεν σημαίνει ότι θα ακυρωθούν συλλήβδην όσα έργα έχουν δρομολογηθεί. «Η αναβάθμιση του εργοστασίου μηχανικής ανακύκλωσης (ΕΜΑ) έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και θα προχωρήσει. Ενδεχομένως όμως ο αριθμός των μονάδων επεξεργασίας (ΜΕΑ) που προβλέπει σήμερα ο σχεδιασμός να πρέπει να μειωθεί. Σε κάθε περίπτωση, οι μονάδες αυτές χωροθετούνται πιο εύκολα από ό,τι οι χώροι για τη διάθεση του υπολείμματος», λέει ο κ. Γραφάκος. «Πάντως, δεν είναι μοναδικός στόχος του υπουργείου Περιβάλλοντος για την Αττική το να προχωρήσουν οι υποδομές. Πρέπει να καταβληθεί σοβαρή προσπάθεια για τον καφέ κάδο. Σε πρώτη φάση, θα παροτρύνουμε τους δήμους, θα τους βοηθήσουμε να εξασφαλίσουν κοινοτική χρηματοδότηση για κάδους και εξοπλισμό».

Στην Πελοπόννησο οι 21 από τις 53 παράνομες χωματερές

Το δεύτερο μεγαλύτερο «ανοικτό μέτωπο» στη διαχείριση των απορριμμάτων για το υπουργείο είναι η Περιφέρεια Πελοποννήσου. «Αναμένεται απόφαση από το νέο περιφερειακό συμβούλιο, ώστε να μπορέσει να ξεκινήσει το έργο. Είμαστε σε συνεννόηση με τη νέα Αρχή, για να βοηθήσουμε με όποιον τρόπο μπορούμε, ώστε να τελειώνουμε με τις παράνομες χωματερές», καταλήγει ο κ. Γραφάκος.

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου, οι παράνομες χωματερές στη χώρα (που «κοστίζουν» περίπου 2,6 εκατ. ευρώ ανά εξάμηνο στο κράτος) είναι 53, εκ των οποίων οι 21 στην Περιφέρεια Πελοποννήσου (9 στη Μεσσηνία, 6 στην Κορινθία, 5 στην Αρκαδία και μία στη Λακωνία), οι 16 σε νησιά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και οι υπόλοιπες διάσπαρτες σε όλη τη χώρα.

Πηγή: Καθημερινή

 
Αποστολή της δικής σου   είδησης   ή   αγγελίας
 
 

Τιμές Καυσίμων ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΛΑΚΩΝΙΑΣ