Γράφει ο Γεώργιος Αλατσάς*

Κυριακή του Θωμά η Κυριακή 5 Μαΐου 2019, με τον λαό να μιλάει με αφορμή το συγκεκριμένο γεγονός του Ευαγγελίου με τη ρήση: είσαι και εσύ σαν τον άπιστο Θωμά, αναφερόμενοι σε άτομα που για να πειστούν θέλουν και αποδείξεις.

Εδώ όμως πρέπει να πούμε ότι υπάρχει η καλή απιστία και η κακή απιστία.Η κακή απιστία είναι αυτή των φαρισαίων και των γραμματέων που ενώ εβλεπαν τα θαύματα του Ιησού και τη λαμπερή προσωπικότητά του αντί να τον παραδεχτούν ως Θεό τον πολέμησαν μέχρι που ο λαός τον οδήγησέ στη σταύρωση και ελευθέρωσαν τον βαραββά που ήταν κακοποιός μέγιστος της εποχής αντί να ελευθερώσουν τον δίκαιο και αθώο Ιησού Χριστό. Αυτό στις μέρες μας το λέμε και :παρωπίδες ,δηλαδή να βλέπουμε την αλήθεια και να μην την παραδεχόμαστε για λόγους συμφέροντος. Αυτό λοιπόν είναι η κακή απιστία ,γιατί από τον εγωισμό μας εμμένουμε στη δικιά μας κακή πίστη και δεν παραδεχόμαστε την αλήθεια και την πραγματικότητα.

Η καλή απιστία είναι αυτή που δεν ανησυχεί αλλά εφησυχάζει τον Μητροπολίτη μας κύριο κύριο Ευστάθιο καθώς έχει πει : τα παιδιά που ψάχνουν μην τα φοβάστε γιατί όσο και να ψάξουν στο Χριστό θα καταλήξουν. Αυτή η απιστία είναι καλή γιατί σε βάζει να τηρείς το ρητό :ερευνάτε τας γραφάς, να ψάχνεις και θα βρεις την αλήθεια που στην θεολογία είναι η ορθόδοξη Ανατολική εκκλησία του Χριστού.

Ποια από τις δυο απιστίες είχε ο Θωμάς;Ο Θωμάς μην ξεχνάμε ήταν μαθητής του Χριστού δεν είχε την κακή απιστία αλλά την καλή απιστία. Συγκεκριμένα υποστήριζε: “Ας πάμε κι εμείς να πεθάνουμε μαζί Του. Είναι καλύτερα να σταυρωθούμε με το Δεσπότη, παρά να ζούμε χωρίς Αυτόν". Όταν ο Χριστός παρουσιάστηκε μετά την ανάσταση Του στους μαθητές Του αυτός δεν ήταν εκεί και δεν τους πίστευε ότι ο Χριστός αναστήθηκε και ότι παρουσιάστηκε ζωντανός μπροστά τους. Μετά από 8 ημέρες εμφανίστηκε ξανά για δεύτερη φορά ο Χριστός στους μαθητές και ήταν εκεί και ο Θωμάς αυτή τη φορά ,και για να πιστέψει ότι αυτό που βλέπει δεν είναι το φάντασμα του Ιησού Χριστού αλλά ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός ζήτησε να ψηλαφήσει τις πληγές του από τα καρφιά. Ο Χριστός σαν Θεάνθρωπος και γνώστης των καρδιών των ανθρώπων δεν αποπήρε τον Θωμά ,τον άφησε να τον αγγίξει για να βεβαιωθεί και ο Θωμάς. Τότε ο Θωμάς αναφώνησε πως πράγματι αυτός που βλέπει δεν είναι φάντασμα αλλά ο ίδιος , ζωντανός πλέον Ιησούς Χριστός.

Ο Χριστός μάλιστα μας προέτρεψε να τον ψηλαφίσουμε και εμείς .Όχι κυριολεκτικά άλλα μεταφορικά καθώς είπε ότι θα είναι πολύ μεγαλύτερη η ευτυχία όσων πίστεψουν σε Αυτόν χωρίς να τον δούνε, μιλώντας για εμάς που ζούμε σε μεταγενέστερα χρόνια. Συγκεκριμένα τα λόγια είναι τα εξής: "ότι εώρακάς με, πεπίστευκας, μακάριοι οι μη ιδόντες και πιστεύσαντες” , που σημαίνει: με είδες και πίστεψες, μακάριοι-ευτυχισμένοι αυτοί που δεν θα με δούνε και θα με πιστέψουν. Σχολιάζοντας αυτή τη φράση μπορούμε να πούμε ότι τελικά ο Θωμάς δεν ψηλάφισε τις πληγές του Ιησού Χριστού, αρκέστηκε που τις είδε και αναφώνησε πως αυτός είναι πράγματι ο Κύριός του.(εωρακας=είδες)

Συμπερασματικά είναι άδικο να αποκαλούμε άπιστο τον Θωμά καθώς είχε την καλή απιστία και όχι την κακή. Μακάρι να του μοιάσουμε για να κερδίσουμε την Βασιλεία του Χριστού στη Δευτέρα παρουσία όπως και αυτός.

Υ.Γ.:
1.Ο Θωμάς τελικά ήταν πάρα πολύ πιστός και μακάρια και πρότυπο η “απιστία” του για εμάς.
2. Ο Θωμάς εφάρμοσε και το εξής ρητό ίδιας σημασίας με το προηγούμενο:
Πίστευε και μη, ερεύνα.
Που σημαίνει είτε πιστεύεις είτε δεν πιστεύεις να ερευνάς. Στην φράση υπάρχει αυτό το κόμμα που κάνει τη μεγάλη διαφορά ,αλλά δυστυχώς τη φράση την έχουμε παραποιήσει και γραπτά και προφορικά και έχουμε αλλάξει εντελώς το νόημα της εσκεμμένα από πολλούς για να κατηγορούν την Εκκλησία για το αντίθετο-πως δεν θέλει τους πιστούς να ερευνούν και να ψάχνουν τις αλήθειες του Χριστού. Άλλωστε στο συγκεκριμένο γεγονός με τον Θωμά δεν του είπε ο Χριστός :πίστευε χωρίς να με αγγίξεις ,αλλά του είπε :άμα θέλεις άγγιξε με δεν με πειράζει.
3.Ο Θωμάς εν τέλει μέσα από την φαινομενικά απιστία του είναι από τους πρώτους που ομολόγησε την σωτήρια για εμάς τους ανθρώπους ,Ανάσταση του Χρήστου, την αληθινή και πραγματική Ανάσταση του Ιησού Χριστού που σήμερα πολλοί μη γνώστες των πραγμάτων,της αλήθειας και της πραγματικότητας αρνούνται ,καθώς δεν έχουν μελετήσει ή επειδή έχουν την κακή πίστη που προαναφέραμε.

*Μαθηματικός

* Τα άρθρα δεν απηχούν απαραίτητα τη γνώμη του notospress.gr