Γράφει ο Τάκης Αλεξανδράκης*

Την αποδοχή των εφ' όρου ζωής πιστοποιητικών αναπηρίας από τις δημόσιες υπηρεσίες πετυχαίνουν όλοι όσοι εφαρμόζουν τις οδηγίες που παραθέτουμε στα σχετικά άρθρα του ιστολογίου, με σημαντικότερη και καθοριστική την κατάθεση αίτησης σύμφωνα με το πρότυπο. Στις καταγγελίες των ανθρώπων με αναπηρία περί της παράνομης άρνησης των δημοσίων υπηρεσιών να αποδεχτούν τα νόμιμα και ισχυρά έναντι όλων πιστοποιητικά αναπηρίας που έχουν εκδοθεί πριν την 01-01-2011, τα οποία παράγουν νόμιμα αποτελέσματα έναντι όλων έως την λήξη τους, ήτοι εφ' όρου ζωής του κατόχου τους, καθώς και των ιατρικών κρίσεων των Ανωτάτων Στρατιωτικών Υγειονομικών επιτροπών, πρωτεύουσα θέση κατέχουν οι υπηρεσίες Κοινωνικής Πρόνοιας και Αλληλεγγύης, οι δημόσιες οικονομικές υπηρεσίες και τα τελωνεία. Παρά τα οριζόμενα στην έννομη τάξη της χώρας μας για την ισχύ των δημοσίων εγγράφων, τα οποία παραμένουν ισχυρά έναντι όλων έως την ορισμένη ή την αόριστη ημερομηνία λήξης τους, οι προαναφερόμενες υπηρεσίες αλλά και το σύνολο του δημοσίου, παρανομεί, αρνούμενο να αποδεχτεί τα εφ' όρου ζωής πιστοποιητικά αναπηρίας και τις ιατρικές κρίσεις των Ανώτατων Στρατιωτικών Υγειονομικών Επιτροπών.

Η διάδοση των σύννομων πληροφοριών και οδηγιών έχει βοηθήσει καθοριστικά στην αντιστροφή αυτής της κατάστασης. Οι άνθρωποι με αναπηρία, ορθά ενημερωμένοι, ζητούν πλέον γραπτές απαντήσεις από τις δημόσιες υπηρεσίες, αγνοώντας τις προφορικές αιτιάσεις των δημοσίων λειτουργών και λύνουν κάθε ζήτημα που προκύπτει. Πετυχαίνουν το αυτονόητο, για το οποίο τελικά στην Ελλάδα πρέπει ν' αγωνιστείς. Το Δημόσιο αναγκάζεται να ακολουθήσει τα οριζόμενα στην έννομη τάξη και να κάνει δεκτά τα εφ' όρου ζωής πιστοποιητικά αναπηρίας και τις ιατρικές κρίσεις των Ανώτατων Στρατιωτικών Υγειονομικών Επιτροπών.

Σας καλούμε να κοινοποιείτε τις οδηγίες αυτές ώστε να μάθουν όσο το δυνατόν περισσότεροι συνάνθρωποι με αναπηρία την αλήθεια και να προστατέψουν τα δικαιώματα τους. Μόνο όσοι δεν έχουν ενημερωθεί ορθά αποδέχονται τις αβάσιμες αιτιάσεις εκ μέρους των δημοσίων υπηρεσιών και πείθονται να προχωρήσουν αυτοβούλως σε αίτηση εξέτασης από τις υγειονομικές επιτροπές του ΚΕΠΑ, για να λάβουν τελικά το αποτέλεσμα εκτίμησης αναπηρίας, το οποίο ή τους "γιατρεύει", άρα χάνουν ακόμη και την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη ή τους μειώνει το ποσοστό αναπηρίας τους τόσο ώστε να απωλέσουν ολόκληρο ή μέρος του επιδόματός τους ή όλες ή τμήμα των φοροαπαλλαγών που δικαιούνταν. Ακόμη και σε αυτή την περίπτωση όμως, όπου συνυπάρχουν αποφάσεις υγειονομικών επιτροπών που παρουσιάζουν διαφορές στην εκτίμηση της αναπηρίας ή στο ποσοστό της, υπάρχει τρόπος αντίδρασης που μπορεί να αντιστρέψει την εις βάρος των ανθρώπων με αναπηρία διαμορφούμενη κατάσταση, σύμφωνα με τα δεδομένα που μπορούν ν’ αναζητήσουν στο ιστολόγιο για τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσουν.

Εάν χρειάζονται περαιτέρω πληροφορίες και εξειδικευμένες για την περίπτωση τους οδηγίες μπορούν να επικοινωνήσουν με το ιστολόγιο, με όποιο τρόπο επιθυμούν. Μετά από την ανάλυση των δεδομένων, χρησιμοποιώντας το νομικό οπλοστάσιο της χώρας μας, είμαστε κοντά στη λύση και αυτού του προβλήματος όσων μας εμπιστεύονται και τους ευχαριστούμε. Μην κρατάτε το θέμα που σας απασχολεί μόνο για τον εαυτό σας. Μην δέχεστε χωρίς σκέψη όσα σας προτάσσουν μετ' επιτάσεως στις δημόσιες υπηρεσίες. Ρωτήστε ανθρώπους που εμπιστεύεστε, ανθρώπους που έχουν εξειδικευμένη γνώση για τα ζητήματα που σας απασχολούν κάθε φορά, προσπαθήστε να λάβετε πληροφορίες από περισσότερες πηγές. Εξαντλήστε τις πιθανότητες της, εφικτής στις περισσότερες των περιπτώσεων, εξωδικαστικής λύσης του ζητήματος σας, κυρίως γιατί η δικαστική οδός απαιτεί χρόνο και χρήμα.

* Δικηγόρος