ΣΠΑΡΤΗ. Η επιτυχία μιας εκδήλωσης ή ενός σεμιναρίου δε συναρτάται μόνο από τον αριθμό των συμμετεχόντων, αλλά και από τη στοχοθεσία και το περιεχόμενό τους. Υπό αυτή την οπτική, σημείωσαν ιδιαίτερη επιτυχία τόσο το βιωματικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς όσο και η ομιλία - εκδήλωση για γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς που διοργανώθηκαν στη Σπάρτη το Σάββατο 8 και την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018 από την ΕΛΜΕ Λακωνίας, το 3ο Γενικό Λύκειο Σπάρτης και το 4ο Γυμνάσιο Σπάρτης «Γιάννης Ρίτσος».

Ομιλητής - εμψυχωτής ήταν ο κ. Βασίλειος Κούτρας, Ιατρός-Ψυχίατρος, Καθηγητής Αγωγής Υγείας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Επιστημονικός Διευθυντής του Κέντρου Πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας Ν. Ιωαννίνων «Σχεδία», ένας επιστήμονας με πλούσια εκπαιδευτική και κοινωνική δράση.

Με την αμεσότητα του λόγου του και τη βαθιά γνώση του αντικειμένου, ο κ. Κούτρας απάντησε σε πλήθος ερωτημάτων εκπαιδευτικών και γονέων τόσο αναφορικά με τη «Διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα και διαχείριση τάξης», στο βιωματικό σεμινάριο διάρκειας δέκα ωρών που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων των δύο προαναφερθέντων σχολείων, όσο και στο καίριο ζήτημα της «Σχέσης εφήβων - γονέων», στη διάλεξη - συζήτηση, που πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Σπάρτης.

Ζητήματα παραβατικής συμπεριφοράς, ενδοσχολικού εκφοβισμού, διαχείρισης κρίσεων, αλλά και οικοδόμησης μιας υγιούς σχέσης μέσα στην οικογένεια, αλλά και ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές συζητήθηκαν και αναλύθηκαν από τον κ. Κούτρα, ο οποίος εστίασε στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ελληνικής οικογένειας και στη στάση της απέναντι στον εκπαιδευτικό θεσμό, αλλά και στον καίριο ρόλο του σχολείου ως δεύτερου φορέα της κοινωνικοποίησης κατά την οικοδόμηση προσωπικοτήτων με αυτοεκτίμηση και σεβασμό των διακριτών ρόλων στην εκπαιδευτική διαδικασία και κατ’ επέκταση στο κοινωνικό σύνολο.