Γράφει η Μάντω Μπελεγρή*

Η άνοιξη και το καλοκαίρι του 2018 πέρασε στην ιστορία και για την Πελοπόννησο, όπως και για ολόκληρη την Ελλάδα . Μια χρονιά που ξεκίνησε με πρωτοφανείς δυναμικές μέχρι και τον Μάιο, παρουσίασε κάμψη τον Ιούνιο και επανήλθε στα προσδοκώμενα υψηλά επίπεδα από τα μέσα του Ιουλίου μέχρι και ολόκληρο τον Σεπτέμβρη . Η ίδια υψηλή για την εποχή κίνηση παρουσιάζεται και το πρώτο δεκαήμερο του Οκτώβρη .

Ας μιλήσουμε για την Πελοπόννησο. Η Πελοπόννησος είναι ένα νησί, το μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας, μεγαλύτερο και από τη Κρήτη, με περισσότερο και πιο ποικίλο μήκος ακτογραμμών , με εντονότερο ανάγλυφο που την καθιστά νησιώτικη - μεσογειακή και αλπική με διαφορά λίγων χιλιομέτρων, έχει θαλάσσια σύνδεση με την Ευρώπη , το αεροδρόμιο των Αθηνών απέχει μια μόνο ώρα από τη Κόρινθο, όσο δηλαδή και το κέντρο της Αθήνας, πρόσφατα και μέσω του αεροδρομίου της Καλαμάτας η Πελοπόννησος απόκτησε και αυτόνομη αεροπορική σύνδεση με την Ευρώπη . Η Πελοπόννησος έχει μεγαλύτερη δυνατότητα παραγωγής αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων, έχει περισσότερους και σημαντικότερους από την Κρήτη αρχαιολογικούς χώρους, παγκόσμιου βεληνεκούς , Ολυμπία, Επίδαυρος, Μυκήνες, Σπάρτη, Πύλος , έχει Βυζαντινούς και Μεσαιωνικούς θησαυρούς , Μυστράς, Μονεμβασία, Γεράκι, Μάνη, Μεθώνη, Κορώνη,έχει πολλά παραδοσιακά χωριά, έχει Πανεπιστήμια , είναι η πρώτη ελληνική περιοχή που απελευθερώθηκε από τους Τούρκους κλπ. Τι όμως είχε η Κρήτη, που τουριστικά βρίσκεται δεκαετείες μπροστά και δεν το είχε η Πελοπόννησος? Η μόνη λογική απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι ότι η Πελοπόννησος δεν είχε εξωστρέφεια, δεν είχε αντιληφθεί το πού και πώς πάει η ανάπτυξη, δεν είχε προσελκύσει επιχειρήσεις , δεν είχε επενδύσει στη βιομηχανία του τουρισμού και δεν είχε αντιληφθεί τη σπουδαιότητα και την πολυπλοκότητα της προβολής . Μέχρι το 2010 η Πελοπόννησος έτρεχε τουριστικά με διστακτικούς ρυθμούς χελώνας . Σήμερα η Πελοπόννησος , ως περιφέρεια νοούμενη στο σύνολό της, περιλαμβάνεται στους είκοσι καλύτερους προορισμούς της Ευρώπης . Η αύξηση αφίξεων είναι μεγαλύτερη του εθνικού ποσοστού, οι επενδύσεις σε πολυτελείς τουριστικές μονάδες , υψηλής ποιότητας, αλλάζουν το προφίλ της και το προφίλ των επισκεπτών , το αεροδρόμιο της Καλαμάτας παρουσιάζει το μεγαλύτερο πανελλαδικά ποσοστό αύξησης στις αφίξεις κλπ.

Ενας ακόμα μεγάλος παράγοντας πρέπει να αναφερθεί , παράγοντας που αν εξέλειπε, οι σημερινές τουριστικές κατακτήσεις της Πελοποννήσου , θα ήσαν ανάλογες με του 2010 . Ο παράγοντας αυτός είναι η ΜΥΘΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ . Μέσω του έξυπνου αυτού BRAND που η Περιφέρεια Πελοποννήσου δημιούργησε και κατοχύρωσε , μια ολόκληρη πολυμέτωπη εκστρατεία προβολής σχεδιάστηκε, στήθηκε, οργανώθηκε και πραγματοποιείται κάθε χρόνο, κάθε μήνα, κάθε μέρα, χρησιμοποιώντας κάθε μέσον προβολής, φιλοξενίες , συνέδρια, σεμινάρια, ενημερώσεις, συμμετοχή στις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις που διακινείται το "τουριστικό προϊόν ", θεματικές εκθέσεις, προώθηση των προΪόντων, όλα τα ΜΜΕ και φυσικά του εξωτερικού, αφίσες και στάντ σε μεγαλουπόλεις , αεροδρόμια, μουσεία και σταθμούς μετρό, συμμετοχή σε συνέδρια επαγγελματικών ομάδων , φεστιβάλ, συμμετοχή σε εκδηλώσεις συλλόγων , έντυπα, διαφημιστικά αντιπροσωπευτικά δώρα και πάνω απ' όλα η φιλόξενη και δελεαστική εικόνα που παρουσιάζει η Πελοπόννησος στους επισκέπτες . Πράγματι και το καλοκαίρι του 2018 ,που συνεχίζεται τουριστικά, η Πελοπόννησος εξάντλησε τη δυνατότητά της σε ξενοδοχεία, καταλύματα, αλλά και σε δρόμους . Γνωρίζουμε ότι έχουμε ακόμα πολύ δουλειά και πολλά απαιτούμενα, για να μπορέσει η Πελοπόννησος να "σηκώσει" το τουριστικό κύμα του καλοκαιριού .

Η παρούσα περιφερειακή αρχή , ο Πέτρος ο Τατούλης και όλοι εμείς, επενδύουμε καθημερινά, διαθέτοντας πόρους και δυνάμεις στην αναπτυξιακή πορεία της Πελοποννήσου , η οποία κύρια και δυνατά είναι τουριστική . Αυτή η πορεία συμπαρασύρει πολλές αναπτυξιακές παραμέτρους , κάθε παραγωγικής τάξης και εν τέλει φτάνει σε κάθε Πελοποννήσιο πολίτη.

Ετσι η καινούργια τουριστική χρονιά για την Πελοπόννησο άρχισε ήδη, προτού κλείσει η φετινή . Η Περιφέρεια, μόλις ολοκλήρωσε με επιτυχία την έκθεση "ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΞΠΟ" , θεσμό με δυναμική εξέλιξης σε ετήσια διεθνή έκθεση της Νότιας Ελλάδας, συμμετέχει στις μεγάλες εκθέσεις που λαμβάνουν χώρα σε δυο Ευρωπαϊκές χώρες ,που αποτελούν παραδοσιακές δεξαμενές για τον ελληνικό τουρισμό . Τη μεγάλη έκθεση « SIAL PARIS « που πραγματοποιείται στο Παρίσι “Paris Nord Villepint” από 21 μέχρι 24 Οκτώβρη 2018, η οποία είναι από τις σπουδαιότερες εκθέσεις τροφίμων και ποτών και λόγω αντικειμένου είναι άκρως σημαντική για τους παραγωγούς και επαγγελματίες της Περιφέρειας Πελοποννήσου .

Στην εκθεση αυτή κτυπά η καρδιά της παγκόσμιας παραγωγής, βιοτεχνίας και βιομηχανίας τροφίμων και ποτών και συγκεντρώνει περίπου 6.000 εκθέτες από 100 χώρες με τους εμπορικούς επισκέπτες να φθάνουν τις 150.000. Περίπου 5000 δημοσιογράφοι Γάλλοι και από όλες χώρες καλύπτουν την έκθεση με κάθε μέσον . Με τη συμμετοχή της στην έκθεση αυτή η Περιφέρεια Πελοποννήσου δίνει τη δυνατότητα στους Πελοποννήσιους παραγωγούς και επαγγελματίες να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους σε μια από τις μεγαλύτερες παγκόσμια αγορά . Ηδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον περίπου είκοσι Πελοποννησιακές επιχειρήσεις , στις οποίες περιλαμβάνονται και δυο Λακωνικές .

Η δεύτερη έκθεση είναι η “WORLD TRAVEL MARKET» του Λονδίνου που διεξάγεται στο υπερσύγχρονο εκθεσιακό κέντρο «ExCel « από 5 μέχρι 7 Νοέμβρη , η οποία συγκεντρώνει το ενδιαφέρον της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας. Η έκθεση αυτή απευθύνεται μόνο στους επαγγελματίες του τουρισμού και κάθε χρόνο περίπου 20.000 επαγγελματίες από ολόκληρο τον κόσμο, 50 τηλεοπτικά δίκτυα και περισσότεροι από 3.000 δημοσιογράφοι καλύπτουν την έκθεση. Περισσότερες από 200 χώρες εκπροσωπούνται και παρουσιάζονται στην έκθεση του Λονδίνου.

* Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλος Πελοποννήσου Τουρισμού και Πολιτισμού