ΣΠΑΡΤΗ. Για μια ακόμα φορά το Κέντρο Λογοθεραπείας «Νόησις» παρέχει κάτι ενδιαφέρον και εξαιρετικά χρήσιμο. Όπως μας ενημερώνει η Νικολέτα Παπαδοπούλου το ενδιαφερόμενο κοινό μπορεί πλέον να βρει απαντήσεις σε ερωτήσεις όπως: Σε τι έχει κλίση το παιδί μου; Ποιους στόχους να θέσω; Με ποιόν τρόπο θα λάβει καλύτερα την γνώση; Τι τύπος είμαι, ακουστικός, οπτικός… Γιατί ο μαθητής θέλει παρέα στο διάβασμα; Που εντοπίζονται τα προβλήματα λόγω μαθησιακής δυσκολίας; Μπορώ ως ενήλικας να ανιχνεύσω προβλήματα που αντιμετωπίζω στη δουλειά μου σε σχέση με την σκέψη μου; Γιατί δεν μπορώ να αφομοιώσω εύκολα πληροφορίες;

Ιδιαίτερα για το ακαδημαϊκό (μαθησιακό) περιβάλλον αποτελεί, συχνά, το πεδίο όπου πρωτοεμφανίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες που ενδέχεται να αντιμετωπίζει ένα άτομο. Συνήθως, παρατηρούνται προβλήματα σε μία ή σε περισσότερες από τις βασικές γνωστικές περιοχές: Μαθηματικά, Γλώσσα, Γνωστική ανάπτυξη, Βραχυπρόθεσμη και Μακροπρόθεσμη Μνήμη, Προσοχή, Συγκέντρωση, Οργανωτικότητα και Ικανότητα στη λεπτή κίνηση, στην οποία ενδέχεται να παρουσιαστεί διαταραχή, άλλως γνωστή ως δυσπραξία ή κιναισθητικό πρόβλημα. Σε γενικές γραμμές, ένα άτομο με μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζει προβλήματα: α) στην αναγνώριση, β) στη συγκέντρωση, γ) στην οργάνωση, δ) στον χειρισμό και ε) στην πρακτική εφαρμογή λεκτικών ή μη λεκτικών πληροφοριών.

Το εν λόγω τεστ εντοπίζει τα συγκεκριμένα πεδία σκέψης, όπου το υποκείμενο παρουσιάζει μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα στην αφομοίωση νέων πληροφοριών χωρίς προηγούμενη εμπειρία ή χωρίς τον ανάλογο συλλογισμό. Εφόσον αξιολογήσουμε την ικανότητα του ατόμου να κατανοεί και να αφομοιώνει γρήγορα νέες πληροφορίες, θα είμαστε σε θέση να προβλέψουμε κατά πόσο εκείνο ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Έχει μεγάλο ενδιαφέρον η συνέντευξη της Νικολέτας Παπαδοπούλου στο notospress.gr