ΚΑΛΑΜΑΤΑ. Το τραγούδι το λέει: «Βάλε ναυτάκι συριανό και τιμόνι καλαματιανό» αν θέλεις το καράβι να πάει μπροστά.

Η Καλαμάτα είναι η πόλη που αναστήθηκε δύο φορές τα τελευταία 40 χρόνια.

Μετά τους σεισμούς την είδαμε να μετατρέπεται σε μια σύγχρονη και αποφασισμένη πόλη. Σήμερα, την εποχή που όλη η Ελλάδα καταρρέει βλέπουμε την Καλαμάτα όχι μόνο να ελπίζει αλλά να διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο αλλά να είναι αυτή που ενδέχεται να ξεπεράσει ακόμα και την Πάτρα.

Η ανάπτυξή της δεν είναι τυχαία.

Δεν είναι λοιπόν ούτε τυχαίο ούτε και αφύσικο οι Σπαρτιάτες και οι Λάκωνες να προβαίνουν σε συγκρίσεις Καλαμάτας - Σπάρτης. Συγκρίσεις που αφορούν στη ζωντάνια, στην προοπτική και στην εμπορικότητα των πόλεων.

Δυστυχώς για τους Λάκωνες η σύγκριση είναι αποκαρδιωτική. Η Καλαμάτα είναι πράγματι αρκετά επίπεδα πάνω και μπροστά, σε βαθμό που μάλλον τα μεγέθη δεν είναι συγκρίσιμα.

Αναζητώντας κανείς τους λόγους που η μια πόλη τραβά μπροστά και η άλλη, όμορη πόλη, βαλτώνει θα βρει αρκετούς. Δεν είναι μόνον η διαφορά του πληθυσμού. Άλλωστε ουκ ολίγες ευρωπαϊκές κωμοπόλεις σφύζουν από ζωή και κίνηση όχι γιατί έχουν τις χιλιάδες κατοίκων αλλά γιατί έχουν τον τρόπο...

Έτσι λοιπόν ενώ για την Καλαμάτα είχε κόπο το κατόρθωμα, στην Σπάρτη ίσως ήθελε μόνον τρόπο… Γιατί η Σπάρτη είναι πόλη - όνομα με πασίγνωστη και λατρεμένη ιστορία. Γιατί ο Μυστράς είναι ήδη ένα σημαντικός προορισμός…Φαίνεται και αποδεικνύεται ότι η Σπάρτη δεν είχε ούτε τον τρόπο…

Τι γίνεται, ή μάλλον τι δεν γίνεται καλά και η Σπάρτη ζηλεύει την Καλαμάτα;

Γιατί οι ίδιοι οι Σπαρτιάτες ακόμα και για καφέ και για μικροαγορές προτιμούν την Καλαμάτα και όχι την Σπάρτη;

Ένα σύνθετο σύνολο, απάθειας, ανικανότητας, εσωστρέφειας, δειλίας, ασχετοσύνης, απροθυμίας και βολέματος έχει οδηγήσει τη Σπάρτη στα τάρταρα…

Λάθος σύνδεση με τους οδικούς άξονες. Λάθος τακτική επικοινωνίας και προβολής. Λάθος στις δημόσιες σχέσεις. Λάθος στις επιλογές διεκδικήσεων.

Το ένα λάθος διαδέχεται το άλλο.

Δεν είναι ο Καπετάν Βασιλακόπουλος (μόνο) που ώθησε την Καλαμάτα;

Γιατί η Λακωνία δεν είχε Σταύρο Νιάρχο, Παύλο Γιαννακόπουλο και Ευστάθιο Βαλιώτη;

Η Καλαμάτα όχι μόνον δεν έχασε το αεροδρόμιό της αλλά το αναβάθμισε.

Η Καλαμάτα απέκτησε Μέγαρο Χορού όταν η Σπάρτη έχανε το Μέγαρο Μουσικής.

Η Καλαμάτα δημιουργεί από το τίποτα ιστορία όταν οι Σπαρτιάτες διαφωνούν για το Μουσείο.

Τουριστικές εγκαταστάσεις στην Καλαμάτα λειτουργούν υποδειγματικά την ώρα που στη Σπάρτη μετρούν τ’ αστέρια τους, αλλά όχι και τις διακρίσεις τους.

Συνέδρια, Συμπόσια και Φεστιβάλ, στην Καλαμάτα χωρίς το ιστορικό υπόβαθρο, την ώρα που Σπάρτη του Λεωνίδα ζει στον αστερισμό του φάλτσου κλαρίνου και πολεμά υπόγεια ότι μπορεί να αλλάζει και να εμπνέει.

Γιατί άραγε οι επιχειρηματίες και επαγγελματίες της Σπάρτης όταν επιχειρούν στην Καλαμάτα «απογειώνονται»;

Δεν είναι λίγοι. Τουλάχιστον 10 από την παλαιά γενιά και πάνω από 10 από την νέα;

Κάποιος ευθύνεται, διαχρονικά και διαδοχικά για την υστέρηση της Σπάρτης.

Δυστυχώς το τραγούδι δεν αναφέρει ποιά θέση μπορεί να έχει ένας Σπαρτιάτης στο πλοίο της προκοπής. Τη θέση της η Σπάρτη πλέον όχι μόνο πρέπει να την βρει αλλά και να την διεκδικήσει…