ΓΥΘΕΙΟ. Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λακωνίας κ. Γιάννης Παναρίτης με επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό του γνωστοποιεί ότι κατά τις εξαγγελίες στο 10 Συνέδριο Περιφερειακής Ανασυγκρότησης στην Τρίπολη, διαπιστώνει ότι η Λακωνία και πάλι αποτέλεσε αρνητική εξαίρεση. Η επιστολή θα μπορούσε να έχει αρκετούς παραλήπτες. Η επιστολή έχει ως εξής:

« Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,

Κατά τη διεξαγωγή του συνεδρίου για την Περιφερειακή Ανάπτυξη στην Τρίπολη στις 26 & 27 Φεβρουαρίου, για μία ακόμη φορά, διαπιστώσαμε την εξαίρεση της Λακωνίας από το ενδιαφέρον και τον προγραμματισμό έργων της πολιτείας. Τα μεγάλα έργα υποδομών παραδοσιακά δίνονται σε άλλους νομούς, τακτική η οποία δε βοηθά τις συνθήκες να καταστούν ποτέ ώριμες για επενδύσεις στις περιοχές που εξαιρούνται.

Η Λακωνία είναι παραμελημένη, με απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο που καθίσταται πλέον επικίνδυνο τόσο για τους κατοίκους της, όσο και για τους τουρίστες που την επισκέπτο-νται.
Είναι ηλίου φαεινότερο, σύμφωνα και με τις φωτογραφίες που σας επισυνάπτουμε, ότι οι δύο γέφυρες του ποταμού Ευρώτα – στις οποίες έχουν καταγραφεί πολλά τροχαία ατυχήματα, θα έπρεπε να αποτελούν πλέον την νούμερο ένα προτεραιότητα της πολιτείας διότι:
– Η γέφυρα της Σπάρτης κατασκευάστηκε το 1890 και εγκαταλείφτηκε το 2001 όταν η διπλανή της καινούρια γέφυρα μετατράπηκε σε διπλής κατεύθυνσης, αδυνατώ-ντας, βέβαια, να εξυπηρετήσει τον όγκο των διερχομένων οχημάτων. Οι όποιες προ-σπάθειες αποκατάστασής της παρέμειναν άγονες, το Υπουργείο Πολιτισμού την κήρυξε διατηρητέα ως σύγχρονο μνημείο ιδιαίτερης τεχνοτροπίας και ιστορικής σημασίας, ενώ η αφαίρεση του ασφάλτινου οδοστρώματος την άφησε έκθετη στα καιρικά φαινόμενα που επέφεραν την οξείδωση και τη φθορά. Η αποκατάστασή της αποτελεί επιτακτικής σημασίας ανάγκη για τη Σπάρτη, διασώζοντας αφενός ένα ιστορικό μνημείο της πόλης, συμβάλλοντας αφετέρου στην κυκλοφορία και στην αποκατάσταση της εικόνας της εισόδου της ιστορικής πόλης.
– Η γέφυρα της Σκάλας άρχισε να κατασκευάζεται το 1896. Οι όποιες προσπάθειες συντήρησής της, είναι αυτονόητο από την σημερινή της κατάσταση, ότι δεν επαρκούν για την ασφαλή διέλευση οχημάτων και πεζών. Η γέφυρα αυτή είναι ο μοναδικός συνδετικός κρίκος της χερσονήσου Μαλέα με το κέντρο του νομού και την υπόλοιπη Ελλάδα και ο όγκος των φορτίων που διέρχονται καθημερινά μεγάλος. Επιπλέον έχει χαρακτηριστεί από το Υπουργείο Πολιτισμού ως μνημείο και ως τέτοιο θα μπορούσε να συντηρηθεί. Με την ταυτόχρονη χάραξη νέας εθνικής οδού στη συγκεκριμένη περιοχή και την παράκαμψη των πόλεων Σκάλας-Βλαχιώτη, η κατασκευή μίας νέας γέφυρα θα είναι η μοναδική λύση ώστε να εξυπηρετήσει ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο απαραίτητο για τον καθημερινό όγκο των μεταφορών μιας περιοχής με πληθώρα αγροτικών προϊόντων.
Το Επιμελητήριό μας κατέθεσε τις προτάσεις του στο Περιφερειακό Συνέδριο, τις οποίες και σας επισυνάπτουμε. Θεωρούμε, όμως, υψίστης σημασίας:
• τη βελτίωση του οδικού δικτύου για όλους τους πολίτες και τουριστικούς επισκέ-πτες προκειμένου να έχουν έγκαιρη πρόσβαση στα νοσοκομεία και κέντρα υγείας. Οι βελτιώσεις και παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο θα ενισχύσουν τον τουρισμό και θα διευκολύνουν την μεταφορά των τοπικών προϊόντων και
• Την αναβάθμιση των νοσοκομείων και κέντρων υγείας του νομού, η κατάσταση και οι ελλείψεις των οποίων είναι γνωστές, γεγονός που αποτελεί πλέον έλλειψη σεβασμού της πολιτείας προς τον Λάκωνα πολίτη και τον τουριστικό επισκέπτη.
Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,
Τα ανωτέρω σοβαρά, χρόνια προβλήματα καθιστούν τη Λακωνία τόπο δεύτερης ή και τρίτης κατηγορίας, γεγονός που, δυστυχώς, επιβεβαιώθηκε και από την ομιλία σας στο Περιφερειακό Συνέδριο. Θεωρούμε επιβεβλημένη την ιδιαίτερη προσοχή σας στην παρούσα επιστολή μας και στις συνημμένες σε αυτή προτάσεις μας για την ανασυγκρό-τηση της Λακωνίας, ώστε να ολοκληρωθεί η εικόνα του νομού μας και να ενσκήψετε στα σοβαρά προβλήματα του τόπου μας επεμβαίνοντας στον προγραμματισμό των έργων και αλλάζοντας την πάγια τακτική να ενισχύονται οι ήδη «προνομιούχες» περιοχές.
Αναμένοντας τις δικές σας ενέργειες»