ΣΠΑΡΤΗ. Μία σημαντική διαχειρίστρια της πολιτιστικής κληρονομιάς, που είδε τα νούμερα των επισκεπτών στους χώρους που έχει την ευθύνη να ανεβαίνουν είναι η διευθύντρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (ΕΑΜ), Μαρία Λαγογιάννη.

«Είναι δύο οι παράγοντες» λέει η κ. Λαγογιάννη ως προς τους λόγους που το ΕΑΜ βρίσκεται στη δεύτερη θέση της λίστας. «Ο πρώτος είναι ότι έχουμε αύξηση τουριστικού ρεύματος στην Ελλάδα. Βέβαια η αύξηση αυτή δεν βοηθάει αν ένα μουσείο δεν είναι ενεργό, αν δεν δραστηριοποιείται. Κι ερχόμαστε στον δεύτερο παράγοντα. Είναι απαραίτητο για ένα μεγάλο μουσείο, όπως το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, να προσφέρει νέες αιτίες τόσο στους τουρίστες όσο και στους κατοίκους της Αθήνας και της υπόλοιπης Ελλάδας, να το επισκεφτούν» σημειώνει, τονίζοντας ότι «εμείς ως ΕΑΜ προσφέρουμε πολλές αφορμές και για τους Έλληνες λόγω των πολλαπλών δράσεων, αλλά έχουμε μπει και στον διεθνή χάρτη με τις περιοδικές μας εκθέσεις. Είναι γεγονός ότι οι τελευταίες αποτελούν, μαζί με τις μόνιμες εκθέσεις μας, πόλο έλξης και το διαπιστώνουμε αυτό τόσο από τα σχόλια των επισκεπτών όσο και από την αλληλογραφία που λαμβάνουμε» επισημαίνει η διευθύντρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, στο χώρο περιοδικών εκθέσεων του οποίου αναμένονται να εγκαινιαστούν στις 7 Μαΐου οι «Αμέτρητες Όψεις του Ωραίου».

«Τις ετοιμάζουμε εδώ κι ένα χρόνο» δηλώνει η κ. Λαγογιάννη για τη νέα περιοδική έκθεση, που μια πρώτη γεύση της πήραν (και θα συνεχίσουν να παίρνουν ως τον Απρίλιο) οι κάτοικοι της Σπάρτης, καθώς το Μουσείο Ελιάς και Ελληνικού Λαδιού της λακωνικής πρωτεύουσας είναι ο πρώτος σταθμός της ομώνυμης περιοδεύουσας έκθεσης του ΕΑΜ, ενώ θα ακολουθήσουν κι άλλα μουσεία του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ).

«Χαιρόμαστε πάρα πολύ που αυτό το μήνυμα απλώνεται σε όλη την Ελλάδα χάρη στη βοήθεια των μουσείων ΠΙΟΠ. Είναι μια πολύ καλή συνεργασία και βλέπω ότι στη Σπάρτη τη δέχτηκαν με πολύ ενθουσιασμό. Αυτές οι συνέργειες βοηθούν πάρα πολύ» επισήμανε ως προς τις δυνατότητες που υπάρχουν για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα ενός μουσείου.

Η ίδια, τέλος, προσέθεσε έναν ακόμα παράγοντα που μπορεί να δώσει ώθηση στα μουσεία, κι αυτός είναι «η προβολή από τα ΜΜΕ, κάτι που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, καθώς δημιουργεί πολύ θετικό κλίμα για κάθε μουσείο» κατέληξε.