ΜΑΝΗ. Στην πλήρωση της χηρεύουσας Ιεράς Μητρόπολης Μάνης, προέβη χθές η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Τα μέλη της Ιεραρχίας μετά από ψηφοφορία, εξέλεξαν για νέο Μητροπολίτη Μάνης τον Αρχιμανδρίτη Χρυσόστομο Παπαθανασίου, Διευθυντή του Γραφείου του Αρχιεπισκόπου και Ιεροκήρυκα της Μητροπόλεως Αθηνών, ιδιαίτερα γνωστό και από την τηλεοπτική προβολή του και εξαιρετικά κατηρτισμένο.
Ο Αρχιμανδρίτης Χρυσόστομος Παπαθανασίου εξελέγη με 61 ψήφους, ενώ ο έτερος διεκδικητής, αγαπητός στη Μάνη, Αρχιμανδρίτης Συμεών Λαμπρινάκος έλαβε μόνον 18 ψήφους.

Είναι πλέον γνωστό ότι οι Μανιάτες στη συντριπτική πλειοψηφία τους επιθυμούσαν για Μητροπολίτη τον Αρχιμανδρίτη Συμεών Λαμπρινάκο και αξίωναν από τον Αρχιεπίσκοπο και την Ιεραρχία αυτός και να εκλεγεί σήμερα. Ωστόσο η Ιεραρχία σε πλήρη αντιδιαστολή με τον λαό της Μάνης, όπως έχει δικαίωμα και καθήκον, εξέλεξε, χωρίς να λάβει υπόψιν της τη λαοφιλία του Μανιάτη Αρχιμανδρίτη και με μεγάλη διαφορά ανέδειξε, τον Χρυσόστομο Παπαθανασίου νέο Μητροπολίτη Μάνης.

Έξω από την Μονή Πετράκη την ώρα της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων βρίσκονταν εκατοντάδες Μανιάτες και πολιτικοί και αυτοδιοικητικοί εκπρόσωποι τους.
Όπως είναι φυσικό η ανακοίνωση τόσο του ονόματος όσο και των ψήφων επέφερε ένταση και σε κάποιες περιπτώσεις θυμό. Αυτό όμως που δυναμίτισε την κατάσταση ήταν κάποιοι διάλογοι ανάμεσα στις δύο πλευρές, που αντάλλαξαν λαϊκοί και όχι κληρικοί. Υπήρξαν υπαινιγμοί για εκβιασμούς και για καταγραφή ιδιωτικών συνομιλιών και δεν ήθελε πολύ πλέον για να ανάψει το Μανιάτικο μπαρούτι…

Απ’ ότι φαίνεται όμως οι Μανιάτες δεν θα μείνουν σε αυτά…

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το Σάββατο ημέρα χειροτονίας του Αρχιμανδρίτη Χρυσοστόμου σε Μητροπολίτη Μάνης οι Μανιάτες πολίτες και αρκετοί εκπρόσωποί τους θα είναι παρόντες στην Μητρόπολη Αθηνών προκειμένου να φωνάξουν «ανάξιος» προσκομίζοντας έγγραφο με την τεκμηρίωση που θα υπογράφουν μάλιστα πολλές εκατοντάδες πολίτες.

Κι εδώ θα πρέπει να σταθούμε διότι το θέμα γίνεται πλέον από σοβαρό, τραγικό… Αν η Ιεραρχία είτε αγνοήσει είτε παρακάμψει την παρέμβαση των πολιτών τότε θα έχουμε ίσως έναν νέο Μητροπολίτη με εχθρικά διακείμενο το λαό αλλά και τις αρχές της Μητροπόλεως στην οποία θα κληθεί να υπηρετήσει την ειρήνη και την συγχώρεση.

Όλα δείχνουν ότι μπροστά μας έχουμε μια κατάσταση δραματικά εξελισσόμενη, ιστορικής σημασίας και άγνωστης τροπής.
Ο λαός έχει δικαίωμα να αξιώνει αρκεί να μην καταλύει κανόνες και παραδόσεις της Εκκλησίας. Yπάρχουν όρια παρέμβασης του λαού στην Ιεραρχία...
Η Εκκλησία πρέπει να τηρεί κανόνες και παραδόσεις της χωρίς να ακυρώνει τον λαό. Άλλωστε είναι γνωστό ότι η Εκκλησία θέλει υποχρεωτικά δύο στοιχεία: Κλήρο και Λαό. Είναι δε βέβαιον ότι οι δύο πατέρες ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος και ο Αρχιμανδρίτης Συμεών, θα αποτελέσουν, από κοινού και αδιαίρετα, ακοίμητες λαμπάδες και φανούς της Μητρόπολης Μάνης.
Μακάρι να πρυτανεύσει σε όλους η λογική που λέει ότι πρέπει να ενώσουμε δυνάμεις, με τον λαό να είναι ψύχραιμος και λογικός και την Εκκλησία να αφουγγράζεται όχι μόνον τα «άνω» αλλά και τα «κάτω».
Αυτό άλλωστε συμβαίνει χρόνια τώρα εν γένει στη Λακωνική εκκλησία.

Στη φωτογραφία αριστερά ο Αρχιμανδρίτης Χρυσόστομος Παπαθανασίου, δεξιά ο Αρχιμανδρίτης Συμεών Λαμπρινάκος, στην Ιεραρχεία της Ελλάδος.

Σημείωση από την Σύνταξη:
Επειδή ετερόκεντροι παραεκκλησιαστικοί κύκλοι αναπτύσσουν εσχάτως αθυρόστομη κριτική για τον ρόλο των ΜΜΕ στην υπόθεση, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν κατατάσσουν την όποια δημόσια προβαλλόμενη εικόνα και την ονομάζουν έργο των ΜΜΕ. Δυστυχώς οι ίδιοι αυτοί κύκλοι σε άλλους καιρούς και υπό άλλες συνθήκες ρέπουν προς την προβολή μέσα από αδιευκρίνιστα και ανεπίσημα κανάλια δημοσιοποίησης. Όπως τους συμφέρει σε ένα ρόλο εξόχως ύποπτο και αδήλωτο.
Άλλο ΜΜΕ και άλλο κανάλια και δίαυλοι προβολής. Ας κάνουν λοιπόν την αυτοκριτική τους και ας αφήσουν τους πραγματικούς δημοσιογράφους να κάνουν τη δουλειά τους.
Εξάλλου ο δημοσιογράφος και το ΜΜΕ υποχρεούται όχι να αποκρύπτει και να εξαφανίζει γεγονότα, αλλά να τα διαχειρίζεται έτσι ώστε να συμβάλει στην ενότητα της κοινωνίας και στην προκοπή της.