Ερωτοστάσια.
Παραμύθι από τα παλιά …… ή μήπως δεν είναι παραμύθι;

Το Notospress.gr αναδημοσιεύει μια ανάρτηση στο Facebook του Συλλόγου Τουλίπα Γουλιμή. Μέλη του Συλλόγου εντόπισαν «κάπου στα Βάτικα» ένα σκαλισμένο δίσκο με εικόνα που παραπέμπει στα «Ερωτοστάσια».

Δείτε την ενδιαφέρουσα ανάρτηση:
«Το έχουμε πει πολλές φορές πως αυτός ο σπουδαίος τόπος που έχουμε το προνόμιο να κατοικούμε, είναι τόπος με πολλές κρυμμένες ομορφιές, με πολλά κρυμμένα μυστικά.
Κάπου στα Βάτικα.
Βουνοκορφή, αγκαθωτοί θάμνοι και λίγες γιδοσυρμές επιτρέπουν το δύσκολο πέρασμα τους.
Πέτρα ριζιμιά, με επιφάνεια επίπεδη και πάνω της διακρίνονται κάποιες εγχαράξεις.
Περίεργη κατάσταση που θέλει προσεκτική έρευνα.
Το μπουκάλι με το νερό του σακιδίου θυσιάζεται για το πλύσιμο της επιφάνειας, να φανούν καλύτερα οι εγχαράξεις.
Και αποκαλύπτεται το θαύμα, ένας πανέμορφος σκαλιστός πίνακας.
Τι απεικονίζει;
Ένα φυτό βασικά, που από τη βάση του ξεκινούν δύο βλαστοί, με 4 φύλλα εξωτερικά ο καθένας, το πρώτο κάθε βλαστού σε σχήμα μισοφέγγαρου.
Οι βλαστοί στο κέντρο τους φέρουν συμμετρικά σε σειρά 10 τελείες και καταλήγουν σε άνθος που φαίνονται τα 4 πέταλα και 3 στίγματα (τελείες).
Από τους δύο βλαστούς αναπτύσσονται διπλές γραμμές, οι οποίες καμπυλώνονται σε σχήμα καρδιάς, ενώνονται σε μια γραμμή από την οποία εκπτύσσεται άνθος με 6 πέταλα μέσα στο σχήμα της καρδιάς.
Την παράσταση σκεπάζουν δύο πεντάκτινα αστέρια, ενώ στην περίμετρο της πέτρας απεικονίζεται με εγχαράξεις ψάρι.
Είναι έντονη η αίσθηση πως η απεικόνιση λουλουδιών και καρδιάς παραπέμπει σε κάτι το ερωτικό.
Πρώτη σκέψη πως ίσως κάποιος βοσκός, θέλοντας να σκοτώσει τις ώρες της μοναξιάς του, ενδεχομένως να εκφράσει και κάποια ερωτικά του συναισθήματα, να σκάλισε λουλουδάκια στην πέτρα.
Η σκέψη όμως γρήγορα απορρίπτεται.
Ένας βοσκός δεν θα είχε την δεξιότητα για να σκαλίσει ένα τέτοιο έργο, που είναι φανερό πως ο καλλιτεχνικός του πήχης στέκει ψηλά.
Σίγουρα το έχει επιμεληθεί άτομο που γνώριζε καλά την τέχνη της εγχάραξης στον βράχο και είχε τα κατάλληλα εργαλεία για αυτό.
Άλλωστε το θέμα της απεικόνισης είναι πολύ σύνθετο και σίγουρα ξεφεύγει από τις ερωτικές εκφράσεις ενός βοσκού.
Και ένα ψάρι τι ζητάει μέσα σε όλα αυτά;
Είναι φανερό πως το κεντρικό θέμα (λουλούδι – καρδιά) που ενδεχομένως εκφράζει συναισθηματική κατάσταση, συντελείται κάτω από τα αστέρια του ουρανού (ή μήπως μέσα στον ουρανό;).
Σίγουρα η βραχογραφία θέλει να πει πολλά περισσότερα.
Αφήνουμε ελεύθερη τη φαντασία μας, να αναλύσει και να συνθέσει.
Καρδιές και λουλούδια παραπέμπουν σε έρωτα και γονιμότητα και αυτό παραπέμπει σε θεά του έρωτα Αφροδίτη.
Το άνθος με τα 6 πέταλα θα μπορούσε να συμβολίζει τον Ήλιο και γύρω από αυτόν γυρίζουν η Αφροδίτη με τη Γη (τα 2 πεντάκτινα αστέρια).
Οι τροχιές Γης και Αφροδίτης εκφράζουν τη σχέση 13:8.
Δηλαδή σε 13 περιφορές (χρόνια) της Γης γύρω από τον Ήλιο, η Αφροδίτη συμπληρώνει 8, διαγράφοντας στον ουρανό ένα πεντάγραμμο σχήμα (πεντάκτινο αστέρι), ή ένα ρόδο.
Το λουλούδι με τα 6 πέταλα θα μπορούσε να συμβολίζει το ρόδο και οι 10 τελείες στο κέντρο κάθε βλαστού, τα αγκάθια.
Αλλά το ρόδο της Αφροδίτης έχει 5 πέταλα.
Το ουράνιο ρόδο, πέρα από το κάλλος και τη γονιμότητα που συμβολίζει, με τα αγκάθια του υπενθυμίζει τον πόνο και τον τραυματισμό από το πάθος.
Το άνθος με τα 6 πέταλα θα μπορούσε να μην είναι ο Ήλιος, αλλά η ίδια η θεά Αφροδίτη, στην οποία αφιερώνεται το κεντρικό θέμα της βραχογραφίας με τους βλαστούς και τα άνθη.
Και τα δύο πεντάκτινα αστέρια;
Ίσως οι δύο γιοί της Αφροδίτης. Έρωτας και Αντέρωτας.
Και το ψάρι στης πέτρας την άκρη τι γυρεύει;
Ενδεχομένως αν η βραχογραφία είναι μια αστρονομική απεικόνιση της κίνησης των πλανητών στο στερέωμα, σωστά το ψάρι (θάλασσα) τοποθετείται στην άκρη της περιφέρειας, καθώς οι αρχαίοι Έλληνες αστρονομικά τον Ωκεανό (θάλασσα) τον τοποθετούσαν κάτω από τον ορίζοντα και όχι στο στερέωμα.
Είτε συναισθηματική, είτε αστρονομική απεικόνιση, το θέμα της βραχογραφίας παραπέμπει σε «Ερωτοστάσια».
Κάθε άλλη ερμηνεία δεκτή και την περιμένουμε».