ΛΑΚΩΝΙΑ. Το διήμερο 15 και 16 Σεπτεμβρίου 2017 πραγματοποιήθηκε Επιχειρηματική Αποστολή από την Φλώρινα στο πλαίσιο του Συμφώνου Συνεργασίας που υπογράφηκε το 2016 μεταξύ του Επιμελητηρίου Λακωνίας και του Επιμελητηρίου της Φλώρινας.

Την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις της αποστολής στις επιχειρήσεις:
- ΑΛΕΑ Ανώνυμος Βιομηχανική Εταιρία (τυποποίηση ελαίου-ελαιών)
-Αγροτικός Συν/σμός Εσπεριδοειδών Αγίου Γεωργίου Σκάλας Λακωνίας Orange Sparta
-Κ.Α.Σ.Ε.Λ.Λ. – Ανώνυμη Βιομηχανική & Εμπορική Εταιρία Ελαιολάδου & Λιπασμάτων

Οι φιλοξενούμενοι ξεναγήθηκαν στους χώρους των λακωνικών επιχειρήσεων όπου πραγματοποιήθηκε παρουσίαση του τρόπου παραγωγής και επεξεργασίας των λακωνικών προϊόντων. Το Επιμελητήριο Λακωνίας, με σχετική ανακοίνωσή του, ευχαριστεί τις διοικήσεις των επιχειρήσεων όπως και το προσωπικό για την φιλοξενία των επισκεπτών.

Το απόγευμα της Παρασκευής έγινε ξενάγηση της αποστολής στο Κάστρο της Μονεμβασίας και το Σαββάτο 16 Σεπτεμβρίου το πρωί επίσκεψη στα Σπήλαια Διρού.

Το Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου και στις 18:00 στην ισόγεια αίθουσα του Επιμελητηρίου Λακωνίας πραγματοποιήθηκε συνάντηση λακωνικών επιχειρήσεων με τις επιχειρήσεις και τους φορείς της αποστολής.

Η Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λακωνίας κα Βασιλική Δερτιλή, κατά την ομιλία της στην έναρξη της συνάντησης, τόνισε τη σημασία της επιχειρηματικής αποστολής και τα αποτελέσματα που επιφέρουν αυτές οι διοργανώσεις. Στόχος και των δύο Επιμελητηρίων είναι η τόνωση της επιχειρηματικότητας, προώθηση των τοπικών προϊόντων και η αλληλοστήριξη των δύο νομών.

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Φλώρινας κ. Σάββας Σαπαλίδης στην τοποθέτησή του τόνισε την αναγκαιότητα δημιουργίας και άλλων κινήσεων αλληλοστήριξης των ελληνικών επιχειρήσεων και δημιουργίας δικτύων συνεργασίας σε όλους τους τομείς και με άλλα Επιμελητήρια. Παρουσίασε το έργο του Επιμελητηρίου Φλώρινας στον τομέα αυτό και πρότεινε την ένταξη του Επιμελητηρίου Λακωνίας στις δράσεις του. Επιπροσθέτως ευχαρίστησε τη Διοίκηση του Επιμελητηρίου και το προσωπικό του για την φιλοξενία και την άριστη διοργάνωση.

Δεν παραμέλησε να τονίσει την ομορφιά της λακωνικής γης και την ποιότητα των προϊόντων της.
Ο Α΄ Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Λακωνίας κ. Ιωάννης Παναρίτης στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε στην αποστολή και τα οφέλη της. Χαρακτηριστικά είπε πως τέτοιες κινήσεις έχουν μακροχρόνια αποτελέσματα και σίγουρα δεν αποσκοπούν σε εφήμερα οφέλη αλλά θέτουν γερές βάσεις με στόχο την εξέλιξη και την ενδυνάμωση του επιχειρείν.

Στη συνέχεια οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν στη συνάντηση παρουσίασαν τις εταιρίες και τα προϊόντα τους.

Οι επιχειρήσεις-φορείς που έλαβαν μέρος στην Επιχειρηματική Αποστολή από τη Φλώρινα είναι οι εξής:
-Σαπαλίδης Σάββας , Πρόεδρος Επιμελητηρίου Φλώρινας
-Βυσσίνης Γιάννης, Β΄Αντιπρόεδρος Επιμελητηρίου Φλώρινας,
-Κάγκας Μιχάλης, εκπρόσωπος ΠΕ Φλώρινας Περιφέρειας Δυτ, Μακεδονίας
-Σονιάδης Σπύρος, «Σονιάδης αποστάγματα & οίνοι (κρασί – τσίπουρο)»
-Σιδηρόπουλος Χαράλαμπος, Αντιπρόεδρος Αγροτικού Συν/σμού ΠΕΛΕΚΑΝΟΣ (φασόλια πρεσπών)
-Γεωργαλάς Δημήτρης, Δ/νση Marketing Terra Greca (Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων)
-Ναουμίδη Φανή, Ναουμίδης Πέτρος Πιπεριές Φλωρίνης
-Βέικος Λάζαρος (γλυκά κουταλιού)
-Παπαδοπούλου Αθηνά, Μέλος Επιμελητηρίου Φλώρινας

Επίσης, προϊόντα προς δειγματισμό απέστειλαν οι εξής επιχειρήσεις:
-Ιnvino, Αφοί Τσίπα (Οινοποιείο)
-Κτήμα Καρανίκας (Αφρώδεις Οίνοι)
-Κτήμα Μπόσκος Χρήστος και Σια ΕΕ, Οινοποιεία Βεγορίτης
-Δινάκης Αναψυκτικά Φλώρινας
-Αβραμίδης Παστέλια
-Δούμκος Ιορδάνης & Θεόδωρος ΟΕ (Ζυμαρικά)
-Αγροτικός Συνεταιρισμός Μανιακίου Φρούτα Βεγορίτιδας (Ροδάκινα, Μήλα, Κεράσια)

Στη συνάντηση του Σαββάτου από τις επιχειρήσεις/μέλη του Επιμελητηρίου Λακωνίας συμμετείχαν:
-Παπαδάκος Νίκος, Lithos-Organon (ελαιόλαδο – Μέλι)
-Βαμβακίτης Γεώργιος (Ενδιαφέρον για προϊόντα Φλώρινας)
-Δημητρίου Γεώργιος, εκπρόσωπος Super Markets Καραγιάννης (Ενδιαφέρον για προϊόντα Φλώρινας)
-Δημητρόπουλος Χρήστος, Δ/ντης Οικονομικού του Συν/σμού “Λακωνία” (χυμοί)
-Μουσαδάκος Παναγιώτης , Χ.Μουσαδάκου – Π. Μουσαδάκος (Ελαιοτριβείο)

Πριν τη λήξη της συνάντησης πραγματοποιήθηκε γευσιγνωσία των προϊόντων των εταιριών και συζήτηση μεταξύ των συμμετεχόντων και ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους για την σύναψη συμφωνιών με ταυτόχρονη ανταλλαγή στοιχείων επικοινωνίας.