ΣΠΑΡΤΗ. Πόσο να αντέξει το κέντρο της Σπάρτης όταν το διασχίζουν συρόμενες νταλίκες; Η κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων στο κέντρο της πόλης θα έπρεπε να απαγορεύεται και να ελέγχεται. Το πρόβλημα που δημιουργούν τα μεγάλα οχήματα είναι εξίσου μεγάλο. Σήμερα μάλιστα που λειτουργούν οι περιφερειακοί δρόμοι, εσωτερικοί και εξωτερικοί, οι οδηγοί τέτοιων οχημάτων πρέπει να συμμορφωθούν με κάθε τρόπο και μέσο. Η είσοδός έπρεπε να απαγορεύεται. Αν ήδη απαγορεύεται, τότε τα οχήματα αυτά δεν ελέγχονται…

Η πόλη πρέπει να αναζητήσει ήπιους ρυθμούς και διελεύσεις στους δρόμους της για λόγους πρακτικούς, αισθητικούς και περιβαλλοντικούς. Ακόμα και η ασφάλεια των πολιτών που κυκλοφορούν στην πόλη, είτε πεζοί είτε με ποδήλατα, ελαφρά δίκυκλα ή οχήματα, όταν διασταυρώνονται ή συμπορεύονται με τέτοια οχήματα, απειλείται…

Δεν εξοστρακίζουμε τους επαγγελματίες (γι’ αυτό και πρέπει να λειτουργούν τόσο οι περιφερειακοί όσο και αμαξοστάσια) αλλά η παρουσία τους στο κέντρο της πόλης είναι απαράδεκτη. Πριν φθάσουμε λοιπόν στην πεζοδρόμηση ως μοιραία λύση, ας φροντίσουμε να απαλλάξουμε την πόλη και την καθημερινότητα πρώτα από τις συρόμενες νταλίκες και στη συνέχεια από αρκετά μεγάλα οχήματα που τις ώρες αιχμής «φράζουν» τις αρτηρίες της.

Υπάρχουν ρυθμίσεις, ωράρια και άλλοι τρόποι για να εξυπηρετηθούν οι επαγγελματίες οχημάτων χωρίς να «καταστρέφουν» την εικόνα και τη λειτουργία της πόλης.