Γράφει ο Χρόνης Πολυχρονίου

Παραδίδονται αυτές τις ημέρες σε πλήρη λειτουργία μεγάλοι οδικοί άξονες, εθνικής και διεθνούς σημασίας. Μετά από πολλά χρόνια κωλυσιεργίας και καθυστερήσεων, η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και ποιο συγκεκριμένα ο αρμόδιος Υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, κατορθώνουν εν μέσω οικονομικής κρίσης, να ξεμπλοκάρουν τα σταματημένα από πολύ καιρό αυτά έργα και να τα δώσουν πλέον ολοκληρωμένα σε χρήση του κοινού. Βεβαίως ΠΑΣΟΚ και ΝΔ θα διεκδικήσουν την πατρότητα ή τουλάχιστον την συμμετοχή έστω στα μακροχρόνιας διάρκειας κατασκευής αυτά μεγάλα έργα και θα γίνει η σχετικά γνωστή πολιτική μεταξύ τους αντιπαράθεση. Την αίγλη όμως και τα μπράβο θα τα εισπράξει με τα εγκαίνια των έργων η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Ο λόγος είναι ότι όταν ήλθε το 2015 στην εξουσία, παρέλαβε τα έργα αυτά σταματημένα και τους εργολάβους απλήρωτους …στα κάγκελα. Κατόρθωσε λοιπόν ο κύριος Σπίρτζης να επαναλειτουργήσουν τα εργοτάξια και με το ελάχιστο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) που διέθετε, να ολοκληρώσει τα έργα. Αυτό που επιπλέον υπενθυμίζεται και θα καταλογιστεί σίγουρα στις Κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ είναι ότι ο υπό αριθμόν ένα αυτοκινητόδρομος των διευρωπαϊκών δικτύων Πάτρα – Κόρινθος, μόλις τώρα, μετά από τόσα χρόνια, τελείωσε.

Παραδίδεται λοιπόν στις 6 Απριλίου σε κυκλοφορία ή μεγαλύτερη των Βαλκανίων διπλή σήραγγα των Τεμπών, γεγονός που θα σημάνει την μείωση κατά 30 λεπτά του ταξιδιού Αθήνα – Θεσσαλονίκη, λόγω της παράκαμψης του παλαιού δρόμου – καρμανιόλα στην αντίστοιχη κοιλάδα των Τεμπών.

Αμέσως μετά, στις 13 Απριλίου, παραδίδεται ολοκληρωμένο το τμήμα της Ολυμπίας Οδού Κόρινθος – Πάτρα, έργο το οποίο έπρεπε να είχε προηγηθεί παντός άλλου, αφού εκτός της επικινδυνότητας του, πρόκειται για το οδικό έργο εισόδου – εξόδου με την Ευρώπη. Τον επόμενο μήνα Μάιο, με την παράδοση της σήραγγας Κλόκοβα, ολοκληρώνεται σχεδόν και παραδίδεται σε κυκλοφορία το μεγαλύτερο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού Αντίρριο – Ιωάννινα. Τέλος, μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να παραδοθεί σε κυκλοφορία ο νέος μεγάλος αυτοκινητόδρομος Ε65 ο οποίος συνδέει την Λαμία με την Εγνατία Οδό.

Να μην ξεχνάμε βέβαια ότι και τον δικό μας Εθνικό δρόμο Λεύκτρα – Σπάρτη, καθώς και το τελευταίο τμήμα Τσακώνα – Καλαμάτα και Είσοδος Καλαμάτας, ολοκλήρωσε και εγκαινίασε η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αν έχει αυτό για ορισμένους κάποια σημασία…. Τώρα γιατί αυτό το έργο της Λακωνίας έγινε χαμηλότερων προδιαγραφών και σταμάτησε καταμεσής της Σπάρτης και δεν τερμάτισε στο λιμάνι του Γυθείου ως όφειλε, είναι ένα θέμα παράδοξο που πρέπει να απασχολεί τα τότε κόμματα εξουσίας και τους ανθρώπους τους στο Νομό.

Όπως και να έχει ας είναι καλά ο τότε Νομάρχης Κώστας Φούρκας, πάντοτε θα το λέω αντίπαλος μου πολιτικά, που έστησε τσαντίρι στη Ραφήνα με σκοπό να συναντήσει τον Καραμανλή προκειμένου να επανεκκινήσει αυτό το μεγάλο έργο, το οποίο είχε ταυτόχρονα ακυρωθεί με το συναφές έργο Παράκαμψη Βουτιάνων, από τον ανεκδιήγητο και εχθρικό για την Λακωνία τότε Υπουργό ΥΠΕΧΩΔΕ της Νέας Δημοκρατίας Γιώργο Σουφλιά. Έτσι για να μην ξεχνάμε και να μην ξεχνιόμαστε.

* Τα άρθρα δεν απηχούν απαραίτητα τη γνώμη του notospress.gr