ΣΠΑΡΤΗ. H Eθνική οδός Σπάρτης Καλαμάτας είναι αδιαμφισβήτητα δρόμος με ιστορική και περιβαλλοντική σημασία.

Όταν η ΜΟΜΑ ξεκινούσε τη διάνοιξή του κανείς δεν φανταζόταν ότι θα αποδώσει στις δύο πόλεις έναν δρόμο άρτιο και θεμελιωμένο πάνω στη πέτρα, στη γνώση και στον ματωμένο ιδρώτα των συνεργείων.
Σήμερα φαντάζει δρόμος του παρελθόντος αν και δεν είναι λίγι εκείνοι που τον προτιμούν. Ειδικά την άνοιξη και το καλοκαίρι. Τον χειμώνα είναι μια διέξοδος προς τον λευκό Ταύγετο.

Την ευθύνη για την συντήρηση του δρόμου έχει η Περιφέρεια Πελοποννήσου και οι δύο Π.Ε. Λακωνίας και Μεσσηνίας. Εδώ συναντώνται και τα όρια των Δήμων Σπάρτης και Καλαμάτας.

Πρόσφατα έγιναν κάποιες βελτιώσεις στον τάπητα και σε επικίνδυνη στροφή πλησίον του Ιδρύματος Χρονίως Πασχόντων στη Μαγούλα. Ωστόσο όπως δείχνει η περιήγηση του συνεργείου του notospress.gr υπάρχουν κάποια σημεία που είναι επικίνδυνα και αυτά βρίσκονται από το 40 έως το 44ο χιλιόμετρο από Καλαμάτα προς Σπάρτη. Είναι τα σημεία όπου γίνονται επικίνδυνες κατολισθήσεις και σημειώνονται πτώσεις βράχων. Μάλιστα, όπως δείχνουν και οι φωτογραφίες, είναι ανά πάσα στιγμή πιθανή η πτώση και μάλιστα από ύψος, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό για τους διερχόμενους σε οχήματα πολίτες.

Η Περιφέρεια είναι υποχρεωμένη να διαθέσει κονδύλια για τον έλεγχο των πετρωμάτων και την στήριξη τους με έργα και πλέγματα έτσι ώστε να προστατευθούν οι πολίτες. Πολύ συχνά μικρά ατυχήματα σημειώνονται με υλικές μόνο ζημιές. Πάντα όπως υπάρχει ο κίνδυνος για κάτι πιο σοβαρό. Μάλιστα τώρα που υπάρχει η επιλογή του Λεύκτρο – Σπάρτη, η Ε.Ο. μέσω Ταυγέτου μπορεί να «κλείσει» προκειμένου να γίνουν έργα και παρεμβάσεις. Οι παρεμβάσεις θα πρέπει να γίνουν, κατά περίπτωση, από την Περιφερειακή Ενότητα που έχει την ευθύνη.