«Εσπευσμένη παράδοση του έργου για αντίμετρο στην επίσκεψη Τσίπρα στην Καλαμάτα». Έτσι αντιλαμβάνονται κάποιοι τα εγκαίνια του συγκεκριμένου οδικού έργου ενώ δεν ήταν έτοιμο και ολοκληρωμένο.

ΣΠΑΡΤΗ. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου είχε δεσμευθεί ότι το οδικό έργο Σκούρα – Πυρί θα παραδιδόταν σε χρήση το καλοκαίρι του 2016. Τελικά, άρον – άρον η Περιφέρεια πραγματοποίησε τα εγκαίνια στην εκπνοή του έτους 2016 και την ίδια ημέρα που ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας παρέδιδε την περιφερειακή οδό στην Καλαμάτα. Αντίμετρο Τατούλη, που ενώ ως Περιφερειάρχης έπρεπε να βρίσκεται στην Καλαμάτα, προτίμησε να εγκαινιάσει το «αμαρτωλό» έργο.

Αυτά σχολιάζουν Κυβερνητικές αλλά και Αυτοδιοικητικές πηγές και μας προκαλούν να ελέγξουμε αν και κατά πόσο ήταν έτοιμο το έργο που τελικά παρακάμπτει τη Σπάρτη.

Σε κάθε μεγάλο έργο η κοινωνία που θα κάνει χρήση πρέπει να ενημερώνεται απόλυτα και τακτικά τόσο για την χρησιμότητα όσο και για τα χαρακτηριστικά του έργου. Αυτό δεν έγινε ποτέ από την Περιφέρεια, ούτε από την Περιφερειακή Ενότητα Λακωνίας.

Πρόκειται για έναν δρόμο με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Αποτελεί συνέχεια του Λεύκτρο - Σπάρτη και του Σπάρτη – Σκούρα κι ενώ δίνει την εντύπωση ενός δρόμου ταχείας κυκλοφορίας δεν είναι έτσι. Καταρχήν υπάρχει όριο ταχύτητας (στην είσοδο από Γύθειο 90 χλμ) αλλά και σε πολύ μεγάλο μήκος διπλή γραμμή που απαγορεύει την προσπέραση.

Τι γίνεται όταν ένα αγροτικό αυτοκίνητο φορτωμένο λιπάσματα και προορισμό τη Σκούρα κινείται εντός του ορίου και πίσω του βρίσκεται νταλίκα με προορισμό την Θεσσαλονίκη; Η νταλίκα θα προσπεράσει ακόμα και πάνω σε διπλή γραμμή!

Τι θα γίνει αν προπορεύεται τρακτέρ φορτωμένο και πίσω του ΙΧ αυτοκίνητα..;

Σήμερα στον δρόμο που συνδέει το Σκούρα - Πυρί με το Λεύκτρο - Σπάρτη κινούνται όχι μόνο τρακτέρ και φρέζες αλλά και άνθρωποι είτε πεζοί είτε πάνω σε ζώα. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Δεν υπάρχει η κατάλληλη σήμανση την ώρα μάλιστα που σε αυτό το δίκτυο κινούνται πλέον και νταλίκες καθώς και οδηγοί επισκέπτες.

Η είσοδος στον δρόμο Σκούρα – Πυρί θέλει επίσης προσοχή όπως και η έξοδος. Το έργο σύνδεσης δεν έχει γίνει…

Ας κινηθούμε και μέσα στον νέο δρόμο.

Γιατί παρέδωσαν τον δρόμο αφού ακόμα και τα κάγκελα σε πολλά σημεία είναι ημιτελή. Μάλιστα κάπου είναι κι επικίνδυνα. Οι διαβάσεις για τους πεζούς στις γέφυρες είναι κλειστές.

Σήμερα συνεργεία της ΙΝΤΕΡΚΑΤ ακόμα δουλεύουν…

Αρκετοί καλλιεργητές χωραφιών, ειδικά στο νότιο τμήμα του δρόμου διαμαρτύρονται γιατί δεν έχουν πρόσβαση στα χωράφια τους.

Ιδιοκτήτες γής, κτημάτων και οικοπέδων αναρωτιούνται αν μπορούν να έχουν είσοδο – έξοδο στον δρόμο και κάτω από ποιες προϋποθέσεις.

Οι αρμόδιοι πρέπει να απαντήσουν: Μπορεί ένα εργοστάσιο να πάρει είσοδο – έξοδο;
Μήπως το έργο δεν έπρεπε να παραδοθεί αφού δεν έχει ολοκληρωθεί;
Πότε θα γίνει ενημέρωση, τακτική και συγκροτημένη, για την χρήση του δρόμου;
Αν συμβεί τροχαίο σε έναν οδικό έργο με ελλείψεις ποιος ευθύνεται;

Για να μην θεωρηθεί ότι ξορκίζουμε ένα έργο πολύ χρήσιμο στον Λακωνικό νότο, διευκρινίζουμε ότι το έργο είναι καλοδεχούμενο αρκεί να είναι άρτιο κι ενταγμένο σε ένα λογικό, δίκαιο και ρεαλιστικό σχεδιασμό ανάπτυξης.

Μέχρι να δοθούν απαντήσεις και διευκρινίσεις ας χρησιμοποιούμε το έργο με προσοχή και υπευθυνότητα, περισσότερη από αυτήν που απαιτείται σε ένα δρόμο που στοίχησε το τριπλάσιο από το προβλεπόμενο και σε χρήμα και σε χρόνο.

Σε κάθε περίπτωση ας απολαύσουμε την ομορφιά της φύσης, πάλι με προσοχή!

Οι φωτογραφίες αποτυπώνουν σημεία και στοιχεία.