ΣΠΑΡΤΗ. Νέα διάσταση λαμβάνει το θέμα της Καθαριότητα στον Δήμο Σπάρτης. Μετά την απόφαση του Δήμου να συνταχθεί με την πρόταση Κυβέρνησης – ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στη διαχείριση των απορριμμάτων, μετά την εμπλοκή που υπάρχει με το σύστημα αποκομιδής πόρτα – πόρτα έρχεται μια αναφορά των εργαζομένων στον τομέα Καθαριότητας που θέτει πλέον την Δημοτική Αρχή Σπάρτης προ των ευθυνών της για στοιχειώδη ζητήματα όπως η ασφάλεια, η αποτελεσματικότητα και η νομιμότητα.

Η εισήγηση των εργαζομένων που υπογράφεται από 15 εργαζόμενους.
Καταρχήν δείχνει ότι δεν υπάρχει κλίμα συνεννόησης με την Προϊσταμένη τους αρχή κι έτσι αναγκάζονται να δημοσιοποιήσουν τα προβλήματα και αιτήματά τους σε Υπηρεσίες όπως η Περιφέρεια, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος, το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, ο Δήμαρχος και ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του notospress.gr οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Καθαριότητας σκοπεύουν σε συνεργασία με κάθε αρμόδιο να συμβάλουν στην προσπάθεια για την διαχείριση των απορριμμάτων. Άλλωστε αυτό κάνουν χρόνια τώρα βλέποντας τους σχεδιασμούς να αλλάζουν χωρίς να λαμβάνουν υπ’όψιν τα δικαιώματα, τις συνθήκες εργασίας και τις προοπτικές συμμετοχής των εργαζομένων.

Στην εισήγησή τους αναφέρουν ότι δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα ατομικής προστασίας και μένουν εκτεθειμένοι στα χύμα απορρίμματα μετά από την εφαρμογή του νέου προγράμματος αφού από τα σημεία που αφαιρέθηκαν οι κάδοι κοινής χρήσης η διαλογή γίνεται με τα χέρια. Μάλιστα αναφέρουν ότι σηκώνουν σακούλες οργανικών 30-40 κιλών με τα χέρια. Δεν τους έχει χορηγηθεί το γάλα που προβλέπεται από την Υπηρεσία Καθαριότητας και σχετίζεται με την υγεία τους.
Αναφέρουν ότι κατά την εκτίμησή τους δεν πραγματοποιήθηκε καμία μελέτη για τους νέους οργανικούς κάδους οι οποίοι είναι ακατάλληλοι για τα απορριμματοφόρα τα οποία δεν μπορούν να υποστηρίξουν μηχανικά κάδους με 80 και 90 κιλά βάρος.

Ρωτούν λοιπόν τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Καθαριότητας Παναγιώτη Ρήγα αν είναι υποχρεωμένοι να σηκώνουν στα χέρια τους κάδους αυτούς. Ρωτούν αν είναι υποχρεωμένοι να δουλεύουν νυκτερινό ωράριο. Ποιός έχει την ευθύνη για πιθανή ζημιά που θα προκύψει στα οχήματα όπως π.χ. εγκλωβισμός στον ΧΑΔΑ; Ρωτούν επίσης πως γίνεται η αντικατάσταση προσωπικού σε περίπτωση ατυχήματος ή ασθένειας. Οι αρμόδιοι πρέπει να απαντήσουν επίσης τι γίνεται στην περίπτωση ατυχήματος του προσωπικού ή τροχαίου τις νυκτερινές ώρες. Είναι υποχρεωμένοι να εργάζονται νύκτα χωρίς την ανάλογη αμοιβή;

Ακόμα πιο σοβαρές είναι οι καταγγελίες για την κατάσταση των απορριμματοφόρων:
Δεν έχουν αντικατασταθεί τα ελαστικά τους, υστερούν σε μέτρα ασφαλείας και πρόληψης ατυχημάτων όπως κόφτες ταχύτητας, κάμερες, ζώνες στα πέδιλα εργατών. Τα ανατρεπόμενα οχήματα, πλην ενός (!), δεν διαθέτουν μουσαμάδες και παραπέτα για φόρτωση αντικειμένων και μπαζών. Παρόλ’ αυτά οι εργαζόμενοι είναι υποχρεωμένοι να τα κινούν για τις ανάγκες της Υπηρεσίας. Ποιος έχει την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος;

Αναφέρουν επίσης ότι για την αποκομιδή των κάδων οργανικών εργάζονται διπλοβάρδιες ξεπερνώντας τα όρια αντοχής τους με κίνδυνο για την υγεία τους και για ατύχημα. Οι Υπηρεσίες δεν ορίζονται βάσει νόμων και είναι πέραν πάσης λογικής. Καταλήγουν μάλιστα με την σοβαρή επισήμανση ότι η εφαρμογή του νέου προγράμματος έγινε χωρίς να μετρηθούν οι δυνάμεις του προσωπικού και η κατάσταση του στόλου των οχημάτων του Δήμου.

Οι 15 εργαζόμενοι που υπογράφουν την Εισήγηση την κοινοποιούν και στους Επικεφαλής της Αντιπολίτευσης καθώς και στα αρμόδια Υπουργεία Εργασίας, Εσωτερικών, Ανάπτυξης καθώς και στην ΠΟΕ ΟΤΑ.

Η Δημοτική Αρχή Σπάρτης και ιδιαίτερα ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας είναι υποχρεωμένοι να δώσουν εξηγήσεις και απαντήσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 16/3/16. Σε αυτό το Συμβούλιο εκκρεμεί και απάντηση του Δημάρχου Βαλιώτη για άλλη καταγγελία που αφορά στην νομιμότητα της σύμβασης που έχει συνάψει ο Δήμος με την εταιρεία «Λακωνική Βιοενεργειακή» η οποία σύμφωνα με τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας (Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης) δεν διαθέτει άδεια ΚΔΑΥ.