Σε μια ενδιαφέρουσα θεατρική ανάλυση επί των χαρακτηριστικών της παράστασης «Οθέλλος» του Σαίξπηρ που παρουσιάστηκε στο Σαϊνοπούλειο Αμφιθέατρο την Παρασκευή 8 Ιουλίου, προέβη η κ. Ειρήνη Ρουμανέα. Χαρακτηριστικά, σημειώνει τα εξής:

«Χίλιοι διακόσιοι και πλέον θεατές παρακολούθησαν την Παρασκευή 8 Ιουλίου την παράσταση «Οθέλλος» των Γιώργου Κιμούλη – Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη στο Σαϊνοπούλειο Αμφιθέατρο. Η σύμπραξη των δύο εκλεκτών καλλιτεχνών, σε μια σύγχρονη και πρωτότυπη ανάγνωση του κλασσικού έργου του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, άφησε θετικό στίγμα στο 24ο Πολιτιστικό Φεστιβάλ.

Προσανατολισμένη στην Ανατολή, και με δυναμικές εικαστικές, κινητικές και ηχητικές παρεμβάσεις, η σκηνοθεσία «ξένισε» ευχάριστα το κοινό. Με προεξάρχουσα την αντίθεση άσπρου – μαύρου και τις συμβολικές προβολές της στην ψυχολογία των ηρώων, κατάφερε να δημιουργήσει ένα μυστηριακό θεατρικό τοπίο. Η προσεγμένη κινησιολογία και οι ανατολίτικες μελωδίες συμπλήρωσαν την εικόνα.

Η μετάφραση των Κιμούλη – Μαρκουλάκη προξένησε συζητήσεις και διαφωνίες στους κύκλους των θεατών, οι οποίες κινήθηκαν από το σκεπτικισμό για τη μοντέρνα απόδοση του σαιξπηρικού λόγου έως και την επιδοκιμασία. Σε κάθε περίπτωση, το λακωνικό κοινό χειροκρότησε θερμά το θίασο.

Σε επίπεδο ερμηνειών, καθηλωτικός ήταν ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης στο ρόλο του Ιάγου. Η ευφυΐα που αγγίζει τα όρια της παραφροσύνης, η υπέρμετρη φιλοδοξία και το μίσος αποδόθηκαν μοναδικά από τον ηθοποιό, ο οποίος δείχνει να καρπώνεται τα οφέλη από τη συνάντηση στο πρόσωπό του, του ταλέντου και της αδιαμφισβήτητης πλέον θεατρικής ωριμότητας. Οι αξιόλογες άλλωστε ερμηνείες των Κιμούλη, Καρύδη, Μπουρδούμη, Μπρέμπου συνέστησαν ένα δυνατό υποκριτικό σύνολο, που ικανοποίησε.

Η πολυσυζητημένη συνεργασία Κιμούλη – Μαρκουλάκη σε ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας υπερθεμάτισε στη μοντέρνα τάση των ανανεωμένων σκηνοθετικών προσεγγίσεων, δίχως ωστόσο να «τραυματίσει» τον κλασσικό λόγο (κάτι που δεν απεφεύχθη σε άλλες περιπτώσεις τα τελευταία χρόνια). Θεωρούμε ότι αυτή την αξιοπρεπέστατη προσπάθεια αναγνώρισε το θεατρόφιλο κοινό του τόπου μας.»

* Τα άρθρα δεν απηχούν απαραίτητα τη γνώμη του notospress.gr