Τυχερή ή άτυχη η Λακωνία που βρίσκεται ανάμεσα στα αεροδρόμια Τρίπολης, Καλαμάτας και Κυθήρων;
Αυτή η συγκυρία αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα στην τουριστική ανάπτυξη ή ανασταλτικό παράγοντα στη δημιουργία λακωνικού αεροδρομίου;

Τελικά στη Λακωνία όσοι – κατά καιρούς - επιμένουν στη διεκδίκηση αεροδρομίου είναι ρεαλιστές ή ονειροπόλοι;
Κι εκείνοι που δεν συγκινούνται από την προοπτική κατασκευής αεροδρομίου τελικά είναι αρνητές του ή ξέρουν κάτι περισσότερο από εμάς;

Με αφορμή την αναβάθμιση του αεροδρομίου στο Πυρί, ή την κατασκευή νέου αεροδρομίου στην Τραπεζοντή έχει γίνει πολύς λόγος. Λόγος συνήθως ασαφής και αόριστος αφού η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ποτέ δεν είχε ταυτόσημη θέση με την Πολιτεία ώστε να καταλήξουμε στο πρώτο και βασικό συμπέρασμα: αν μπορεί να λειτουργήσει αναβαθμισμένο αεροδρόμιο στη Λακωνία.

Υπουργοί, Ανώτατοι Κρατικοί Λειτουργοί, Βουλευτές και Αυτοδιοικητικοί για χρόνια «έπαιζαν» κρυφτό πίσω από λέξεις, από προθεσμίες και από μελέτες. Συμπτωματικά όλα «φούντωναν» παραμονές εκλογών.
Αυτή η ανακολουθία, η αυτοακύρωση, η υποβάθμιση, η ασάφεια και η ηττοπάθεια «έκαψε» τελικά το θέμα του αεροδρομίου στη σκέψη του λάκωνα πολίτη.

Σύντομα απογοητεύτηκαν όσοι υποστήριζαν την ιδέα και ακόμα και η δέσμευση του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή ξεθώριασε χαρακτηριστικά.

Αρκετά πρόσωπα από τη Λακωνία ανέδειξαν και συνεχίζουν να το κρατούν ψηλά ως θέμα. Γιάννης Σταθόπουλος, Κώστας Φούρκας, Φεβρωνία Πατριανάκου, Γιάννης Κουρτσούνης.

Σήμερα βρισκόμαστε ενώπιον μιας νέας πραγματικότητας που θέλει όλους τους όμορους νομούς της Λακωνίας να έχουν αναβαθμισμένα αεροδρόμια. Αναρωτιέται ο καλοπροαίρετος πολίτης: είναι δυνατόν να έχουν αεροδρόμιο πόλεις που απέχουν 1-1,5 ώρα από την Αθήνα; Είναι δυνατόν να μην μπορεί να θεμελιώσει δικαίωμα η Λακωνία όταν από το νέο αεροδρόμιο της θα εξυπηρετηθούν Νεάπολη, Ελαφόνησος, Μάνη, Μονεμβάσια, Μυστράς, Σπάρτη;
Μήπως ένας νομός χωρίς λιμάνια, μαρίνες, τρένο και καλό οδικό δίκτυο δεν έχει τύχει ούτε για αεροδρόμιο;

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει αποφανθεί, μέσω τεχνικής μελέτης που δείχνει, ότι μπορεί να λειτουργήσει (τουριστικός) αερολιμένας στη Λακωνία.

Αυτό που μένει, σήμερα, την στιγμή που η Πελοπόννησος συζητά για τα αεροδρόμιά της, είναι να αποφανθούν οι Λάκωνες αν θέλουν, αν χρειάζονται, αν πρέπει να γίνει αεροδρόμιο.

Πρέπει να τοποθετηθούν, η αντιπεριφερειάρχης Λακωνίας, οι πτέρυγες της Αντιπολίτευσης στην Περιφέρεια, οι Δήμαρχοι της Λακωνίας, οι εκπρόσωποι του Εμπορικού κι Επιχειρηματικού κόσμου, ο Σύλλογος Ξενοδόχων Λακωνίας, οι εκπρόσωποι των αγροτών και τυποποιητών, οι βουλευτές και οι πολιτευτές του Νομού: πρέπει να ανοίξει το θέμα του αεροδρομίου της Λακωνίας;
Είναι άκαιρο ή επίκαιρο το θέμα;
Πρέπει η Λακωνία να διεκδικήσει αεροδρόμιο;

Σπάνια, σε κρίσιμα θέματα, έχει υπάρξει Λακωνική συνεννόηση. Ίσως οι συγκυρίες και οι εποχές επιβάλουν τη συνεννόηση και τη συμφωνία…