Κρίσιμη η αποστολή των Δ.Ε.Υ.Α.
Οι εποχές για τους καταναλωτές είναι πολύ δύσκολες. Στις λίστες «διακοπής» των ΔΕΚΟ υπάρχουν πλέον ονόματα εκατοντάδων καταναλωτών. Αυτό προφανώς πρέπει να σημαίνει αυξημένη προσοχή στη λειτουργία των Υπηρεσιών που παρέχουν στον πολίη αγαθά όπως το ρεύμα, οι τηλεπικοινωνίες και το νερό.
Η Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης που είναι επιχειρήσεις των Δήμων πρέπει πλέον να είναι απόλυτα διαφανείς στις διαδικασίες που διέπουν τις δαπάνες τους και την λειτουργία τους εν γένει.
Απο την στιγμή, μάλιστα, που έχει περάσει προ πολλού η εποχή ανάπτυξης και προσαρμογής τους, οι ΔΕΥΑ πρέπει να πετυχαίνουν, τουλάχιστον ίσα έσοδα και έξοδα. Χωρίς λογιστικά τρικ και οικονομικοπολιτικούς συμψηφισμούς πρέπει να αποτελούν υπόδειγμα διαχείρισης αφού στηρίζονται στη συνδρομή – κατανάλωση του πολίτη ενώ ταυτόχρονα απολαμβάνουν δάνεια με εγγυητή τον Δήμο.
Οι εποχές, εκτός απο δύσκολες είναι και ύποπτες… Η ποιότητα του νερού, και όχι μόνον η ποσότητα, πρέπει να είναι καθημερινό μέλημα της επιστημονικής διερεύνησης και τεκμηρίωσης των ΔΕΥΑ. Οι Υπηρεσίες που παρέχονται πρέπει να είναι κοστολογημένες. Οι εργασίες που ανατίθενται είναι ανάγκη να έχουν εξαντλήσει προηγουμένως την μείωση τους κόστους τους. Τα κριτήρια ανάθεσης έργων πρέπει να είναι δίκαια. Τα έργα πρέπει να σκοπεύουν, να προβλέπουν και να προλαμβάνουν.
Το νερό, ως βασικό αγαθό και στοιχείο της ζωής και του πολιτισμού, δεν είναι μόνον μια απλή ή σύνθετη υπόθεση διαχείρισης. Είναι βασική λειτουργία που ταυτίζεται απόλυτα με την ποιότητα της ζωής και την πρόοδο της κοινωνίας.
Οι Υπηρεσίες λοιπόν που έχουν αναλάβει αυτή την μεγάλη ευθύνη, θα κρίνονται στο εξής, πολύ αυστηρά απο τους δημότες.